Sent: Friday, December 23, 2011 4:36 PM
To: 'SHARON Muscat Travel Boutique'
Subject: חזרנו מלאוס וייטנאם וקמבודיה – מכתב למוסקט

 לבנות מוסקט שלום,

אחרי כמה ימי  התאוששות והתארגנות התפנינו למילוי חובות נעימים. וזה אחד מהם: רצינו להודות לכן על הארגון המעולה של הנסיעה. הכל עבד כמו שעון, המדריכים היו מלאי ידע, קשובים, סבלניים ושלטו מצויין באנגלית. הפתיעה אותנו הפתיחות של חלק מהם, ציפינו לנוקשות והסתגרות וזה היה בדיוק להפך. גם בלאוס, שהיא במידה מסויימת "ארץ לא נודעת" הכל עבד מעולה. המדריכה היתה חביבה להפליא, אישיות ממש מלבבת. לאוס זו מדינה תחת שלטון קומוניסטי שקצת נפתח לאחרונה אם כי בפיגור רב אחרי וייטנאם ולא כל שכן סין. לעומת זאת, האנשים שם יותר רגועים ונינוחים מאשר בוייטנאם ובסין, אולי דווקא בגלל ה"פיגור" הזה. המדריכה בהאנוי (ג'יאנג=נהר, בחורה מקסימה) הצטרפה בהתנדבות לשיט בספינה במפרץ הא-לונג, רק כדי שנרגיש יותר נינוחים ולא נבזבז אנרגיות מיותרות על לוגיסטיקות ותקשורת עם הצוות. כקוריוז, מה שהפתיע במדינות הקומוניסטיות (לאוס וויטנאם) וגם בקמבודיה היא העובדה המעניינת שהדולר משמש שם כאמצעי תשלום. במילים אחרות: האמריקאים נבעטו מהדלת הקדמית וחזרו מהחלון (דרך הכלכלה).

בנושא אוכל, מי שרוצה לטעום את המיטב שבמיטב יבוא למסעדת XXX בהאנוי, של שף קורלו, וייקח את ארוחת הטעימות– 12 מנות 4 שעות. למרות שהוא צרפתי הוא מגיש את האוכל הוייטנאמי המשובח ביותר שניתן למצוא (אולי בזכות שהותו רבת השנים בהאנוי ואשתו הוייטנאמית). מי שמדקדק פחות יסתפק בספרינג-רולס עם שרימפס ונבטים כמנה ראשונה ונודלס (מאטריות אורז) עם פירות ים וירקות מוקפצים למנה עיקרית. תענוג אמיתי.

בקיצור טיול מרתק וחוויתי, מאורגן למופת ובלי רגע דל.

 וכמובן, תודה על "מסיבת יום ההולדת" שאורגנה לריקי במלון בסיאם-ריפ. היה מלבב.

ועוד משהו קטן ואישי: עדיין לא נתקלנו במשרד נסיעות-טיולים בו כל העובדות נעימות, אדיבות, קשובות לכל פרט ותמיד זמינות. לפעמים חשבתי שזה לא אמיתי (לא להסמיק…)

 מצורפות כמה תמונות חביבות בפורמט מוקטן ושלוש (מפרץ הא-לונג כמובן, במייל נוסף) בפורמט מלא כדי שיהיה במה להתגאות (זה לא הצלם, זה המקום כמובן…). בכמה מהתמונות ניתן גם להבחין בנו אם מסתכלים היטב…

 ושוב תודה לכווווולכן,

ריקי ואבישי אלוני

עוד בנושא
עוד בנושא