גואטמלה – טיול בתפירה אישית על ידי חברת מוסקט

זאת הפעם השנייה שאני מטיילת בליווי חברת מוסקט. הפעם הקודמת הייתה לסרילנקה. היה לי ברור שתגיע הפעם הנוספת.

הרצון לטייל בגואטמלה היה מטעמי געגועים לבן אהוב שהצליח לאחר המתנה של שנתיים לצאת לטיול הגדול.  תקופת הקורונה והמרכבות שבה, טיול במדינת העולם השלישי כיוונה אותי לטייל שלא באופן עצמאי והבחירה הייתה אך טבעית – חברת מוסקט !

נופר ליוותה אותי בתכנון בסבלנות ראויה לשבח. אנני זוכרת את מספר גרסאות התכנון שהיא פרסה בפני תוך כדי התנצלות שלי ומילים מרגיעות ומאפשרות שלה. נופר הגדילה לעשות בליווי צמוד גם במהלך כל הטיול וגם ברמות שלא היו קשורות אליה..  הביטחון שליווי זה העניק לי היה עצום והשפיע על יכולתי להנות מכל רגע.

איתמר ואני נפגשנו בגוואטמלה סיטי ללילה בבית מלון מפנק, למחרת בבוקר נפגשנו עם המדריך/ נהג שהתלווה אלינו עד החזרה שלי לארץ.

חילקנו את השהייה שלנו – 14 ימים ל 3 אזורים עיקריים  בלנקין שהינו 3 ימים שבמהלכם חווינו חוויות נפלאות – ביקור במטעי קפה, אומגה מעל צמרות העצים, טיול בשמורת הטבע סמוק שמפיי, אבובים, כניסה מדהימה ומאתרת למערת נטיפים חשוכה ומלאה במים כשאנחנו מאירים את דרכנו בעזרת נרות. אבובים, טיול מקסים בשוק בלנקין ולינה במקום קסום שנקרא – Zephyr Lodge ( ממליצה לשהות בחדר רמה אחת מעל הסטנדרט).

ב 5 הימים הבאים שהינו באנטיגואה, עיר בירה קדומה. מוקפת בהרי געש, המבנים צבעוניים וכולם חד קומתיים, העיר משרה הרגשה נפלאה, למרות היותה פופולרית היא שקטה מאוד ומשרה ביטחון.  מקומות הבילוי מגוונים. במהלך השהייה באנטיגואה מעבר לסיורי שווקים, כנסיות וגנים בעיר טיפסנו על הר הגעש פקייה שעדיין הפיץ חום. נהננו ממגוון של מסעדות וצורות אילה, ביקור במוזאונים ושוטטות בחנויות…

מאנטיגואה ועד סוף הטיול שהינו סביב אגם אטיטלן בכפר שנקרא סנטה קטרינה במלון נפלא –  Villa Santa Catarina 3*.  אזור אגם אטיטלן מרהיב ביופיו, הכפרים שסביבו מיוחדים. הביקור בשמורת הטבע אטיטלן והאומגות שהוא מאפשר לקיים מרגשות ומלחיצות כאחד… שמחתי והייתי גאה בכך שהפחד לא הכריע אותי..

הנהג / מדריך שהתלווה אלינו היה מקצועי, אדיב, איש שמח ונעים הליכות שהיה לנו מאוד מאוד נעים בחברתו. לא היה דבר שהעלנו בפניו והוא לא טיפל בו לשביעות רצוננו.  ביום הטיסה חזרה לארץ הוא ליווה אותי בכל תהליכי בדיקות הקורונה המרכבים שנדרשתי לקיים כולל הדפסה של התוצאות ועזרה במילוי טפסים. החברה שבה הוא עבד קיימה איתנו קשר לאורך כל הטיול.

אני מבקשת להודות לנופר שהייתה אשת הקשר האולטימטיבית ובכך אפשרה לי להנות מהיחד עם איתמר האהוב שלי ומארץ יפיפייה שזו לי הפעם הראשונה שאני מבקרת בה.

אמשיך לטייל בעולם בליווי של חברת מוסקט שלמרות הקשיים האובייקטיבים שמתקיימים בטיול במדינת עולם שלישי בזמן של מגפה עולמית התנהלה באופן אחראי ומעבר למצופה. אני מרגישה שקיבלתי תמורה מלאה גם ברמה החומרית וגם ברמה הרגשית.

 

עדנה

 

 

עוד בנושא
עוד בנושא