אל ארץ הזהב והדרקון המעופף

נתחיל בינגון, נמשיך לבגאן ששימשה כבירת בורמה העתיקה במאות 11-13, נבקר במאנדליי ונמשיך אל אגם אינלה. לאחר מכן, נטוס לוייטנאם ונתמקד בצפון המדינה: נבקר בהאנוי הבירה, נשוט על סירת עץ מקסימה במפרץ האלונג- אחד מפלאי הטבע החדשים, ונטייל גם אל איזור בני המיעוטים בסאפה.
הטיולים לבורמה וויטנאם מלווים במדריך מקומי דובר אנגלית ונהג פרטי.


תכנית הטיול:

יום 1 הגעה – ינגון

נחיתה בינגון (Yangon) בירת מיאנמר. עם ההגעה, מפגש עם נציגנו בשדה התעופה והעברה למלון.
ינגון מהווה את המרכז הפוליטי, החברתי והמסחרי של מיאנמר ונחשבת לעיר הגדולה במדינה המאכלסת למעלה מחמישה מיליוני בני אדם. למרות זאת אין בה כמעט פקקי תנועה, אין בה המולת עיר גדולה ועל קו הרקיע שלה בולטים יותר צריחי סטופות מגורדי שחקים. העיר מלאה כל כך בעצים, עד שנדמה ששכונות מסוימות הן ג'ונגלים. בלילות, מתעוררות שדרותיה הרחבות של ינגון לחיים עם המוני דוכני-אוכל מעוררי תיאבון וערימות של סיגרים ענקיים.
לינה בינגון.

 

יום 2 ינגון – בגאן

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה וטיסה לפגאן, המוכרת בשמה הקודם בגאן- עיר המקדשים האבודה ששימשה כבירת בורמה העתיקה במאות 11-13. העיר המרהיבה בגאן יושבת על גדותיו של נהר האירוואדי, מלאה בפגודות נפלאות ובמקדשים יפהפיים והיא אחד מהפלאים הייחודיים לאסיה. תקופת הזוהר של בגאן הייתה בין המאות ה-11 וה-13, ומספר עצום של בניינים מרהיבים נבנה בה. העיר נבזזה בידי קובלאי חאן ב-1287 ומעולם לא נבנתה מחדש. מעטים מהמקדשים עדיין פעילים, וברבים מהם, גם בנטושים, אפשר לראות יצירות מופת ארכיטקטוניות ואמנותיות – ציורים, גילופים, פסלים ועוד.
עם ההגעה נצא לסיור בשוק הצבעוני של בגאן, בפגודות השמורות ובמקדשים: פגודת שווזיגון (Shwezingon), מקדש אננדה (Ananda) הנחשב ליצירת מופת ארכיאולוגית, ומקדש Ku Byanuk Gyi, שציורי הקיר המפורסמים שלו מוגנים על ידי אונסק"ו. לאחר מכן נערוך ביקור במפעל לעבודות אמנות מקומיות ליד הכפר Myinkaba ונבקר במקדשים Manuha ו, Nanbaya- Myinkaba Gu Byaukgyi ובמוזיאון הארכיאולוגי. לפנות ערב נצא לטיול בעגלות סוסים בעיר. לאחר מכן העברה למלון.
לינה בבגאן.

 

יום 3 באגן – מאנדליי

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה למאנדליי (Mandalay) שהייתה בעבר בירת הממלכה ועודנה משמשת מרכז רוחני חשוב. עם ההגעה, נצא לסיורים באתרי העיר. נבקר במקדש מאהאמוני (Mahamuni) – הבודהא הקדוש המצופה זהב, שבשל קדושתו היתרה הוא צופה בכל כך הרבה עלי זהב, עד שצורת גופו עוותה לחלוטין והוא נראה רחוק מאוד מתבניתו המוכרת של בודהא. נמשיך למנזר שווה אינבין (Shwe Inbin), למנזר ארמון הזהב ולפגודת קוטודאו (Kuthodaw) ובה ספר השיש הגדול בעולם. עם שקיעה נעלה לתצפית על העיר מגבעת מאנדליי הסמוכה.
לאחר מכן העברה למלון.
לינה במנדאליי.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 4 מאנדליי – אמראפורה – אווה

לאחר ארוחת הבוקר, ניסע אל הבירה הקדומה אמראפורה (Amarapura), כ-15 קילומטרים דרומית למאנדליי. נבקר במנזר מהגנדיון (Mahagandayon), משכנם של יותר מ-1000 נזירים ונערוך טיול אל גשר עץ הטיק הארוך בעולם ואל מנזר בגאיה (bagaya)- המפורסם באוסף פסלי הבודהא שלו.
לאחר מכן נחזור למאנדליי ונחצה את גשר אווה, אל העיירה סאגאינג, אשר בה מתנשאת גבעה משובצת במקדשים לבנים. לאחר מכן נסיעה חזרה למאנדליי והעברה למלון.
לינה במאנדליי.

 

ימים 6 – 5 מאנדליי – אינלה

לאחר ארוחת הבוקר העברה לשדה התעופה במאנדליי לטיסה לההו (Heho). זוהי עיר קטנה ושלווה במדינת שאן- המחוז הגדול במיאנמר.
עם ההגעה נסיעה של כשעה אל אגם אינלה (Inle) הצר והארוך השוכן ברמת שאן בין טורי הרים גבוהים. על חופיו הצרים מאוד שזורים, כמו במחרוזת, כפרים קטנים של בני האינתה, וכל כפר מארח שוק נייד אחת לחמישה ימים. בערי החוף שלו, טאונג'י (Taunggyi) וניאונג שווה (Nyaung-Shwa) יש מפעלים קטנים לסיגרים מעלי בננה, בתי אריגה ובתי מלאכה מסורתיים. התנועה על פני האגם ובתעלות המרשתות את ביצות השוליים שלו היא רק בסירות. את סירות הדיג שטוחות התחתית משיטים בחתירה באמצעות משוט אחד, שהפעלתו נעשית ברגלו של החותר, בעמידה.
עם ההגעה, העברה בסירה אל המלון על חוף אגם אינלה.
ביומיים אלה נשוט אל לב האגם בו פזורים איים קטנים ועליהם מקדשים. הנודע מכולם הוא מקדש עשוי עץ טיק מהמאה ה-12, מקדש גה-פה-צ'נג (Nga-Phe-Kyaung) שהאטרקציה המשעשעת בו היא נזיריו מאלפי החתולים…
ועוד מהפתעות האגם- הערוגות הצפות בו. בהיעדר אדמה על החוף, אוספים בני האינתה צמחים מקרקעית האגם ומערבבים אותם בבוץ. את הרקבובית הצפה הזו הם קושרים לעמודוני עץ, ועל המשטחים הצפים והמתנדנדים האלה הם זורעים ושותלים ירקות, כאילו היו אלה ערוגות רגילות על קרקע מוצקה. נערוך היכרות עם בני ה"אינתה" ונתרשם מאורח החיים המיוחד של תושבי המקום.
בימים אלו הלינה במלון באגם אינלה.

 

יום 7 אינלה – יאנגון

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה חזרה לההו, והעברה לשדה התעופה לטיסה לינגון.
עם ההגעה נצא לסיורים בעיר: נתחיל בביקור באגם המלכותי, נמשיך לאולם Karaweik לאחר מכן נבקר בפסל בודהא השוכב הענק בפגודת צ'אוקטאטגיי פאיה (Chaukhtatgyi Paya).
לאחר מכן, נצא לסיור בפגודת שוודגון (Schewdagon) המוזהבת, מהאתרים המרשימים ביותר בעולם הבודהיסטי – זוהי מערכת שלמה של סטופות ומקדשים, המדמה תבנית קוסמולוגית של היקום ושל עונות השנה.
לאחר מכן העברה למלון.
לינה בינגון.

 

יום 8 ינגון – האנוי

 

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה להאנוי- עיר יפהפייה ועשירה בבניינים מהתקופה הצרפתית, מהווה את המרכז הפוליטי של וייטנאם והיא משובצת גנים ומקדשים עתיקים, אגמים, שווקים ושדרות.

עם ההגעה, העברה למלון.

לינה בהאנוי.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 9  האנוי – העיר שעל שפת הנהר האדום

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום סיורים בהאנוי.
נגיע למרכז העיר ונצפה במוזוליאום של הו צ'י מין. נמשיך לביקור במתחם המגורים שלו, השמור עד עצם היום הזה. נצפה באגם הקטן בו נהג לטייל ולהאכיל את דגי הזהב ונשמע את סיפור חייו המרתק. נמשיך בהליכה קצרה לביקור בפגודת One Pillar שנבנתה בדמות פרח הלוטוס המאגי מהמים, ומשם נמשיך לסיור קצר במוזיאון הצבאי (למי שמעוניין, ניתן במקום זאת לבקר במוזיאון האנתרופולוגי). לאחר מכן נבקר במקדש הספרות Temple of Literature, שנבנה במאה ה-11 ושימש כאוניברסיטה הראשונה בוייטנאם ובמוזיאון לאומנות. לאחר מכן, נהנה מטיול ריקשות ברובע העתיק של העיר. מומלץ לעצור להפסקת גלידה באחת הגלידריות בקרבת האגם.

לינה בהאנוי.

 

יום 10 האנוי – מערות טום קוק בנין בין – האנוי – רכבת לילה לסאפה

לאחר ארוחת הבוקר, ניסע כשעה וחצי דרומית להאנוי עד שנגיע להואה לו (Hua Lu). נבקר בעיר הקיסרית ונמשיך למערות טאם קוק אשר נמצאות באזור אשר זכה לכינוי- "מפרץ האלונג היבשתי". מדובר במערכת של סלעי ענק שבהם מערות אליהם נגיע בשייט בסירות עץ. נבקר גם בפגודת ביצ' דונג, מהמאה ה-15, המהווה חלק מקומפלקס פגודות הממוקם על אחד המצוקים הקארסטיים באזור. לאחר מכן, נסיעה חזרה להאנוי.

בערב העברה לתחנת הרכבת לנסיעת לילה לעיירה לאו קי (כ-10 שעות).
לילה ברכבת.

**קרון פרטי **

 

יום 11 סאפה – שוק באק הא

השכם בבוקר נגיע אל תחנת הרכבת שבלאו קאי (Lao Cai). ארוחת בוקר במסעדה מקומית.
לאחר מכן, נמשיך בנסיעה של כשעה וחצי אל עבר השוק הססגוני שמתקיים בכפר באק הא. זהו שוק שאליו מתנקזים תושבי השבטים באזור לצרכי מסחר, קשר עם העולם המודרני ורכישת מצרכים חיוניים. נוכל להבחין בין בני השבטים השונים לפי התלבושות הססגוניות שהם עוטים על גופם, ולזהות את מעמדו לפי כמות התכשיטים שלו. זהו אחד השווקים האחרונים בעולם המאפשרים מגע עם מגוון עשיר כל כך של תרבויות עתיקות המשמרות את ההיסטוריה העתיקה של וייטנאם. בשוק יש מגוון אדיר של מוצרי צריכה, מזון, עבודות ריקמה ואומנות, כלי חרס ומזכרות. נבקר גם בחלק העליון של השוק, ממנו יש תצפית יפה על מתחם השוק ושם נרקמות עסקאות הבאפלו…
לאחר מכן, נסיעה לכיוון סאפה, בדרך נעצור לשייט במורד נהר הצ'אי בסירות קטנות ונבקר בכפר של בני מיעוט התאי. לאחר מכן, המשך נסיעה בדרך הררית יפה ומפותלת אל סאפה.
סאפה היתה עיירת נופש, שהקימו הצרפתים בזמן שלטונם בוייאטנם. האזור שוכן על הגבול בין חבל יונאן שבסין לוייטנאם ומאופיין במגוון של שבטים ותרבויות קדומות ששימרו את אורח חייהם המסורתי. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בסאפה.

 

יום 12 סאפה – כפרי הסביבה – רכבת לילה להאנוי

לאחר ארוחת הבוקר

נצא לביקור בכפר קט קט (Cat Cat), שם נוכל להתרשם מאורח החיים המסורתי של שבטי Hmong וה-Dzao וליהנות מהנופים הירוקים ומהאויר הצח במסלול הליכה שעובר דרך הכפר. נחצה את הנהר הזורם בשיפולי הכפר, נתצפת על מפל מים ונמשיך בעליה לעבר הכביש, שם יחכה לנו הרכב.

לאחר מכן, נסיעה לעבר הכפר לאו קאי השייך לבני מיעוט ה-Black Hamong, נצא לטיול רגלי בו נעבור בכפר דרך טראסות אורז, נוכל לבקר בבית הספר המקומי, ונהנה מהנופים החקלאיים המאפיינים את האזור. נמשיך בהליכה לטאוואן, שם נוכל לפגוש את בני מיעוט ה-Giay.

אחה"צ העברה לתחנת הרכבת לנסיעת לילה חזרה להאנוי.
** לילה ברכבת, קרון פרטי **

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 13 הגעה ברכבת להאנוי – האלונג

מוקדם בבוקר הגעה לתחנת הרכבת בהאנוי. נסע לביקור בשוק הפרחים הצבעוני הפעיל בשעות אלו, נמשיך לאגם הואן קיאם ונראה את משכימי הקום בפעילות בוקר, נמתחים, מתרגלים טאי צ'י, וכו'… ארוחת בוקר במסעדה מקומית.

לאחר מכן ניסע כ-3 שעות למפרץ האלונג (Halong) דרך הנופים הכפריים של דלתת הנהר האדום. פירוש השם האלונג הוא 'מקום נחיתתו של הדרקון בים'. האזור קיבל את שמו מאגדה וייטנאמית על דרקון שיצר את המפרץ ואת האיים עם זנבו המתנופף.

בשעה 11:45 נעלה לסירת עץ יפהיפיה ונצא לשייט קסום. ארוחת צהרים תוגש על סיפון האוניה.
לאחר מכן, נרד בסירה קטנה לאחד האיים, ונטפס לתצפית מרהיבה על המפרץ, נשוב לסירה להמשך הפלגה.
אחה"צ נבקר בכפר דייגים צף בסירות עץ קטנות.
לאחר מכן, נשוב לסירה ונמשיך בהפלגה.
בערב ארוחת בופה תוגש על סיפון האוניה.
לינה באוניה.

**הארוחות הן עם דגש של מאכלי ים, ניתן לבקש משהו אחר

**סדר הביקורים, או מהות הביקורים עשויים להשתנות ללא הודעה מוקדמת בהתאם למזג האויר והיתרי השיט.

 

יום 14 האלונג – האנוי – שדה התעופה

משכימי הקום יוכלו להצטרף לשיעור טאיצ'י בסיפון העליון של הסירה, או להנות משיט בקיאקים (בתוספת תשלום). לאחר מכן, נשוט בסירות לביקור במערה קרסטית מרשימה בעלת חדרים רבים. לאחר מכן נשוב לסירה ונהנה מארוחת בוקר.

לאחר מכן נתחיל להתקדם חזרה למפרץ, כשבשעה 11:30 נעגון בנמל, ונשוב בנסיעה להאנוי.
בדרך נעצור לביקור בכפרים Con Son ו- Lua.

עם ההגעה, העברה לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.

אל ארץ הזהב והדרקון המעופף


תכנית הטיול:

יום 1 הגעה – ינגון

נחיתה בינגון (Yangon) בירת מיאנמר. עם ההגעה, מפגש עם נציגנו בשדה התעופה והעברה למלון.
ינגון מהווה את המרכז הפוליטי, החברתי והמסחרי של מיאנמר ונחשבת לעיר הגדולה במדינה המאכלסת למעלה מחמישה מיליוני בני אדם. למרות זאת אין בה כמעט פקקי תנועה, אין בה המולת עיר גדולה ועל קו הרקיע שלה בולטים יותר צריחי סטופות מגורדי שחקים. העיר מלאה כל כך בעצים, עד שנדמה ששכונות מסוימות הן ג'ונגלים. בלילות, מתעוררות שדרותיה הרחבות של ינגון לחיים עם המוני דוכני-אוכל מעוררי תיאבון וערימות של סיגרים ענקיים.
לינה בינגון.

 

יום 2 ינגון – בגאן

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה וטיסה לפגאן, המוכרת בשמה הקודם בגאן- עיר המקדשים האבודה ששימשה כבירת בורמה העתיקה במאות 11-13. העיר המרהיבה בגאן יושבת על גדותיו של נהר האירוואדי, מלאה בפגודות נפלאות ובמקדשים יפהפיים והיא אחד מהפלאים הייחודיים לאסיה. תקופת הזוהר של בגאן הייתה בין המאות ה-11 וה-13, ומספר עצום של בניינים מרהיבים נבנה בה. העיר נבזזה בידי קובלאי חאן ב-1287 ומעולם לא נבנתה מחדש. מעטים מהמקדשים עדיין פעילים, וברבים מהם, גם בנטושים, אפשר לראות יצירות מופת ארכיטקטוניות ואמנותיות – ציורים, גילופים, פסלים ועוד.
עם ההגעה נצא לסיור בשוק הצבעוני של בגאן, בפגודות השמורות ובמקדשים: פגודת שווזיגון (Shwezingon), מקדש אננדה (Ananda) הנחשב ליצירת מופת ארכיאולוגית, ומקדש Ku Byanuk Gyi, שציורי הקיר המפורסמים שלו מוגנים על ידי אונסק"ו. לאחר מכן נערוך ביקור במפעל לעבודות אמנות מקומיות ליד הכפר Myinkaba ונבקר במקדשים Manuha ו, Nanbaya- Myinkaba Gu Byaukgyi ובמוזיאון הארכיאולוגי. לפנות ערב נצא לטיול בעגלות סוסים בעיר. לאחר מכן העברה למלון.
לינה בבגאן.

 

יום 3 באגן – מאנדליי

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה למאנדליי (Mandalay) שהייתה בעבר בירת הממלכה ועודנה משמשת מרכז רוחני חשוב. עם ההגעה, נצא לסיורים באתרי העיר. נבקר במקדש מאהאמוני (Mahamuni) – הבודהא הקדוש המצופה זהב, שבשל קדושתו היתרה הוא צופה בכל כך הרבה עלי זהב, עד שצורת גופו עוותה לחלוטין והוא נראה רחוק מאוד מתבניתו המוכרת של בודהא. נמשיך למנזר שווה אינבין (Shwe Inbin), למנזר ארמון הזהב ולפגודת קוטודאו (Kuthodaw) ובה ספר השיש הגדול בעולם. עם שקיעה נעלה לתצפית על העיר מגבעת מאנדליי הסמוכה.
לאחר מכן העברה למלון.
לינה במנדאליי.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 4 מאנדליי – אמראפורה – אווה

לאחר ארוחת הבוקר, ניסע אל הבירה הקדומה אמראפורה (Amarapura), כ-15 קילומטרים דרומית למאנדליי. נבקר במנזר מהגנדיון (Mahagandayon), משכנם של יותר מ-1000 נזירים ונערוך טיול אל גשר עץ הטיק הארוך בעולם ואל מנזר בגאיה (bagaya)- המפורסם באוסף פסלי הבודהא שלו.
לאחר מכן נחזור למאנדליי ונחצה את גשר אווה, אל העיירה סאגאינג, אשר בה מתנשאת גבעה משובצת במקדשים לבנים. לאחר מכן נסיעה חזרה למאנדליי והעברה למלון.
לינה במאנדליי.

 

ימים 6 – 5 מאנדליי – אינלה

לאחר ארוחת הבוקר העברה לשדה התעופה במאנדליי לטיסה לההו (Heho). זוהי עיר קטנה ושלווה במדינת שאן- המחוז הגדול במיאנמר.
עם ההגעה נסיעה של כשעה אל אגם אינלה (Inle) הצר והארוך השוכן ברמת שאן בין טורי הרים גבוהים. על חופיו הצרים מאוד שזורים, כמו במחרוזת, כפרים קטנים של בני האינתה, וכל כפר מארח שוק נייד אחת לחמישה ימים. בערי החוף שלו, טאונג'י (Taunggyi) וניאונג שווה (Nyaung-Shwa) יש מפעלים קטנים לסיגרים מעלי בננה, בתי אריגה ובתי מלאכה מסורתיים. התנועה על פני האגם ובתעלות המרשתות את ביצות השוליים שלו היא רק בסירות. את סירות הדיג שטוחות התחתית משיטים בחתירה באמצעות משוט אחד, שהפעלתו נעשית ברגלו של החותר, בעמידה.
עם ההגעה, העברה בסירה אל המלון על חוף אגם אינלה.
ביומיים אלה נשוט אל לב האגם בו פזורים איים קטנים ועליהם מקדשים. הנודע מכולם הוא מקדש עשוי עץ טיק מהמאה ה-12, מקדש גה-פה-צ'נג (Nga-Phe-Kyaung) שהאטרקציה המשעשעת בו היא נזיריו מאלפי החתולים…
ועוד מהפתעות האגם- הערוגות הצפות בו. בהיעדר אדמה על החוף, אוספים בני האינתה צמחים מקרקעית האגם ומערבבים אותם בבוץ. את הרקבובית הצפה הזו הם קושרים לעמודוני עץ, ועל המשטחים הצפים והמתנדנדים האלה הם זורעים ושותלים ירקות, כאילו היו אלה ערוגות רגילות על קרקע מוצקה. נערוך היכרות עם בני ה"אינתה" ונתרשם מאורח החיים המיוחד של תושבי המקום.
בימים אלו הלינה במלון באגם אינלה.

 

יום 7 אינלה – יאנגון

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה חזרה לההו, והעברה לשדה התעופה לטיסה לינגון.
עם ההגעה נצא לסיורים בעיר: נתחיל בביקור באגם המלכותי, נמשיך לאולם Karaweik לאחר מכן נבקר בפסל בודהא השוכב הענק בפגודת צ'אוקטאטגיי פאיה (Chaukhtatgyi Paya).
לאחר מכן, נצא לסיור בפגודת שוודגון (Schewdagon) המוזהבת, מהאתרים המרשימים ביותר בעולם הבודהיסטי – זוהי מערכת שלמה של סטופות ומקדשים, המדמה תבנית קוסמולוגית של היקום ושל עונות השנה.
לאחר מכן העברה למלון.
לינה בינגון.

 

יום 8 ינגון – האנוי

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה להאנוי- עיר יפהפייה ועשירה בבניינים מהתקופה הצרפתית, מהווה את המרכז הפוליטי של וייטנאם והיא משובצת גנים ומקדשים עתיקים, אגמים, שווקים ושדרות.

עם ההגעה, העברה למלון.

לינה בהאנוי.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 9  האנוי – העיר שעל שפת הנהר האדום

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום סיורים בהאנוי.
נגיע למרכז העיר ונצפה במוזוליאום של הו צ'י מין. נמשיך לביקור במתחם המגורים שלו, השמור עד עצם היום הזה. נצפה באגם הקטן בו נהג לטייל ולהאכיל את דגי הזהב ונשמע את סיפור חייו המרתק. נמשיך בהליכה קצרה לביקור בפגודת One Pillar שנבנתה בדמות פרח הלוטוס המאגי מהמים, ומשם נמשיך לסיור קצר במוזיאון הצבאי (למי שמעוניין, ניתן במקום זאת לבקר במוזיאון האנתרופולוגי). לאחר מכן נבקר במקדש הספרות Temple of Literature, שנבנה במאה ה-11 ושימש כאוניברסיטה הראשונה בוייטנאם ובמוזיאון לאומנות. לאחר מכן, נהנה מטיול ריקשות ברובע העתיק של העיר. מומלץ לעצור להפסקת גלידה באחת הגלידריות בקרבת האגם.

לינה בהאנוי.

 

יום 10 האנוי – מערות טום קוק בנין בין – האנוי – רכבת לילה לסאפה

לאחר ארוחת הבוקר, ניסע כשעה וחצי דרומית להאנוי עד שנגיע להואה לו (Hua Lu). נבקר בעיר הקיסרית ונמשיך למערות טאם קוק אשר נמצאות באזור אשר זכה לכינוי- "מפרץ האלונג היבשתי". מדובר במערכת של סלעי ענק שבהם מערות אליהם נגיע בשייט בסירות עץ. נבקר גם בפגודת ביצ' דונג, מהמאה ה-15, המהווה חלק מקומפלקס פגודות הממוקם על אחד המצוקים הקארסטיים באזור. לאחר מכן, נסיעה חזרה להאנוי.

בערב העברה לתחנת הרכבת לנסיעת לילה לעיירה לאו קי (כ-10 שעות).
לילה ברכבת.

**קרון פרטי **

 

יום 11 סאפה – שוק באק הא

השכם בבוקר נגיע אל תחנת הרכבת שבלאו קאי (Lao Cai). ארוחת בוקר במסעדה מקומית.
לאחר מכן, נמשיך בנסיעה של כשעה וחצי אל עבר השוק הססגוני שמתקיים בכפר באק הא. זהו שוק שאליו מתנקזים תושבי השבטים באזור לצרכי מסחר, קשר עם העולם המודרני ורכישת מצרכים חיוניים. נוכל להבחין בין בני השבטים השונים לפי התלבושות הססגוניות שהם עוטים על גופם, ולזהות את מעמדו לפי כמות התכשיטים שלו. זהו אחד השווקים האחרונים בעולם המאפשרים מגע עם מגוון עשיר כל כך של תרבויות עתיקות המשמרות את ההיסטוריה העתיקה של וייטנאם. בשוק יש מגוון אדיר של מוצרי צריכה, מזון, עבודות ריקמה ואומנות, כלי חרס ומזכרות. נבקר גם בחלק העליון של השוק, ממנו יש תצפית יפה על מתחם השוק ושם נרקמות עסקאות הבאפלו…
לאחר מכן, נסיעה לכיוון סאפה, בדרך נעצור לשייט במורד נהר הצ'אי בסירות קטנות ונבקר בכפר של בני מיעוט התאי. לאחר מכן, המשך נסיעה בדרך הררית יפה ומפותלת אל סאפה.
סאפה היתה עיירת נופש, שהקימו הצרפתים בזמן שלטונם בוייאטנם. האזור שוכן על הגבול בין חבל יונאן שבסין לוייטנאם ומאופיין במגוון של שבטים ותרבויות קדומות ששימרו את אורח חייהם המסורתי. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בסאפה.

 

יום 12 סאפה – כפרי הסביבה – רכבת לילה להאנוי

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לביקור בכפר קט קט (Cat Cat), שם נוכל להתרשם מאורח החיים המסורתי של שבטי Hmong וה-Dzao וליהנות מהנופים הירוקים ומהאויר הצח במסלול הליכה שעובר דרך הכפר. נחצה את הנהר הזורם בשיפולי הכפר, נתצפת על מפל מים ונמשיך בעליה לעבר הכביש, שם יחכה לנו הרכב.

לאחר מכן, נסיעה לעבר הכפר לאו קאי השייך לבני מיעוט ה-Black Hamong, נצא לטיול רגלי בו נעבור בכפר דרך טראסות אורז, נוכל לבקר בבית הספר המקומי, ונהנה מהנופים החקלאיים המאפיינים את האזור. נמשיך בהליכה לטאוואן, שם נוכל לפגוש את בני מיעוט ה-Giay.

אחה"צ העברה לתחנת הרכבת לנסיעת לילה חזרה להאנוי.
** לילה ברכבת, קרון פרטי **

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 13 הגעה ברכבת להאנוי – האלונג

מוקדם בבוקר הגעה לתחנת הרכבת בהאנוי. נסע לביקור בשוק הפרחים הצבעוני הפעיל בשעות אלו, נמשיך לאגם הואן קיאם ונראה את משכימי הקום בפעילות בוקר, נמתחים, מתרגלים טאי צ'י, וכו'… ארוחת בוקר במסעדה מקומית.

לאחר מכן ניסע כ-3 שעות למפרץ האלונג (Halong) דרך הנופים הכפריים של דלתת הנהר האדום. פירוש השם האלונג הוא 'מקום נחיתתו של הדרקון בים'. האזור קיבל את שמו מאגדה וייטנאמית על דרקון שיצר את המפרץ ואת האיים עם זנבו המתנופף.

בשעה 11:45 נעלה לסירת עץ יפהיפיה ונצא לשייט קסום. ארוחת צהרים תוגש על סיפון האוניה.
לאחר מכן, נרד בסירה קטנה לאחד האיים, ונטפס לתצפית מרהיבה על המפרץ, נשוב לסירה להמשך הפלגה.
אחה"צ נבקר בכפר דייגים צף בסירות עץ קטנות.
לאחר מכן, נשוב לסירה ונמשיך בהפלגה.
בערב ארוחת בופה תוגש על סיפון האוניה.
לינה באוניה.

**הארוחות הן עם דגש של מאכלי ים, ניתן לבקש משהו אחר

**סדר הביקורים, או מהות הביקורים עשויים להשתנות ללא הודעה מוקדמת בהתאם למזג האויר והיתרי השיט.

 

יום 14 האלונג – האנוי – שדה התעופה

משכימי הקום יוכלו להצטרף לשיעור טאיצ'י בסיפון העליון של הסירה, או להנות משיט בקיאקים (בתוספת תשלום). לאחר מכן, נשוט בסירות לביקור במערה קרסטית מרשימה בעלת חדרים רבים. לאחר מכן נשוב לסירה ונהנה מארוחת בוקר.

לאחר מכן נתחיל להתקדם חזרה למפרץ, כשבשעה 11:30 נעגון בנמל, ונשוב בנסיעה להאנוי.
בדרך נעצור לביקור בכפרים Con Son ו- Lua.

עם ההגעה, העברה לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.

עוד בנושא
מטיילים ממליצים