אל דרך המשי

נתחיל בפינגיאו- שבה המסורת הסינית העתיקה של ההאנים נשתמרה בצורה מצוינת, נמשיך בדרך המשי ונגיע עד ל"אגם שמיימי" באורומצ'י, נמשיך אל חבל סצו'אן- אסם התבואה של סין וחבל יונאן המפורסם בבני המיעוטים האתנים.

זוהי דוגמא לטיול לסין בתפירה אישית בליווי מדריך מקומי דובר אנגלית ונהג פרטי.


תכנית הטיול:

יום 1 נחיתה- בייג'ינג- דאטונג

נחיתה בבייג'ינג. עם ההגעה מפגש עם נציגנו בשדה התעופה והעברה לתחנת הרכבת לנסיעה לעיר התעשייתית דאטונג.
העיר ממוקמת בצפון חבל שאנסי (Shanxi), הוקמה בשנת 200 לפני הספירה בתקופת שושלת האן ומהווה שער כניסה לביקור במערות הבודהיסטיות המרהיבות. אוכלוסייתה מונה למעלה מ-3 מליון איש. עם ההגעה לעיר העברה מתחנת הרכבת למלון.
לינה בדאטונג.

 

יום 2 דאטונג- פינגיאו

לאחר ארוחת הבוקר, נבקר במערות הבודהיסטיות יונגאנג- Yungang – "מערות רכס העננים"- אשר נחצבו בשלהי המאה החמישית לספירה, עם תחילת קבלתו של הבודהיזם בסין. המערות ממוקמות לא הרחק מהעיר דאטונג ומכילות אלפי תמשיחי קיר ופסלים בגדלים שונים שחלקם אף מגיעים לגובה של 7 מ' גובה. רוב התמשיחים והפסלים הם בני 1000 שנים. נמשיך לביקור במקדשים התלויים, בני מעל ל- 1500 שנים שאת בנייתם החלו הנזירים היושבים על צוק לי יאו ראן. נבקר בחומת תשעת הדרקונים ונמשיך בנסיעה של כארבע שעות לפינגיאו.
עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בפינגיאו.

 

יום 3 פינגיאו- ז'אנגז'ו

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום סיור בפינגיאו. זוהי עיירה מקסימה שבה המסורת הסינית העתיקה של ההאנים נשתמרה בצורה מצוינת, הארכיטקטורה בעיר מאפשרת מסע תרבותי בזמן. העיר מוקפת בחומה שנשתמרה בצורה מושלמת והיא מוגדרת כאתר מורשת עולמית של אונסקו.

אחה"צ נסיעה לעיר טאיואן (Taiyuan), בירתו של חבל שאנסי ונסיעה ברכבת המהירה לז'אנגז'ו (Zhengzhou) בירת מחוז חה-נאן. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בזאנגז'ו.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 4 ז'אנגז'ו- קאיפנג- לואיאנג

לאחר ארוחת הבוקר, ניסע לעיר קאיפנג (Kaifeng). העיר שוכנת בגדתו הדרומית של הנהר הצהוב והייתה אחת משבע הבירות העתיקות של סין. זו עיר מקסימה, מוקפת חומה, שנראה שהמודרניזם הסיני מבושש להגיע אליה. עם ההגעה, נבקר במוזיאון חנאן הנחשב לאחד מארבעת המוזיאונים הטובים ביותר בסין. נמשיך לביקור בקהילה היהודית בעיר ובבית הכנסת. קהילת קאיפנג היא הקהילה היהודית העתיקה ביותר בסין, שנוסדה במאה ה-11, כפי הנראה על ידי יהודים מהודו ופרס. בית הכנסת בעיר הוקם בשנת  1163ונחרב מספר פעמים אך שופץ כל פעם מחדש, עד למאה התשע-עשרה. עד היום ישנם מאות של תושבים בקאיפנג המזהים את עצמם כחלק מן הקהילה היהודית.
נמשיך לביקור במנזר השאולין באזור הרי סינג בפרובינצית חה-נאן, שהוא אחד המנזרים החשובים בסין וערש פילוסופיית הזן.   נערוך ביקור במנזר ונהנה ממופע קונג פו של נזירי השאולין.
לאחר מכן נמשיך ללואיאנג (Luoyang), עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בלואיאנג.

 

יום 5 לואיאנג- מערת שער הדרקון- שיאן

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה של כ 13 ק"מ דרומית ללואיאנג אל מערות שער הדרקון (Longmen Gravos) מהמאה ה-5, ובמשך 200 שנה נחצבו כ-2,000 מערות וגומחות באזור וכ-100,000 פסלים ופסלונים של בודהה ותלמידיו. נבקר במערות ביניאנג, מערת עשרת אלפי הבודהה, מערת פרח הלוטוס ובמערות נוספות באזור.

לאחר מכן נסיעה ברכבת המהירה לשיאן (כשעה וחצי)  (Xian)- בירתה הקדומה של סין ונקודת המוצא של דרך המשי המפורסמת. עם ההגעה העברה למלון.
לינה בשיאן.

 

יום 6 שיאן- לאנגז'ו

לאחר ארוחת הבוקר, נבקר בעיר העתיקה של שיאן, בפגודת האווז הגדולה, בחומות העיר, והמשך לסיור ברובע המוסלמי של שיאן ובשווקים שלידו.

בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה וטיסה אל לאנז'ו בירת מחוז גאנסו הנמצאת על גדות הנהר הצהוב. לאנז'ו הייתה בעבר עיר מסחר חשובה על דרך המשי, היא ממוקמת בגובה של 1500 מ' מעל פני הים ולכן הטמפרטורות בה נוחות גם בימי הקיץ החמים.
עם ההגעה נבקר בגלגל ההשקיה העתיק בנהר הצהוב ובפסל אמא-הנהר הצהוב והגנים שלמרגלותיו.
לינה בלאנז'ו.

 

ימים 7-8 לאנגז'ו- שיאחה

לאחר ארוחת הבוקר, נמשיך בנסיעה על דרך המשי ונעלה אל שיאחה, עיירה טיבטית קטנה ומקסימה הנמצאת בגובה 2900 מ' ובמרכזה נמצא מנזר לאברנג – אחד מששת המנזרים הטיבטיים החשובים בעולם. עם ההגעה, העברה למלון להתרעננות ויציאה לסיורים באזור הפתוח מחוץ לעיר כולל אירוח בבית משפחה טיבטית.
לינה בשיאחה.

בבוקר נצטרף אל הנזירים הטיבטיים לתפילת הבוקר במנזר לאברנג שנבנה בתחילת המאה ה18 ובו מכללות לימוד לרפואה טיבטית, בודהיזם טיבטי ועוד.
לאחר מכן נשוב בנסיעה אל לאנז'ו ונטייל בסביבתה. בערב, העברה לתחנת הרכבת ונסיעה ברכבת לילה אל דונהואנג (Dunhuang) דרך ג'יאאוגואן.

** לילה ברכבת.

 

יום 9 ג'יאאוגואן – דונהואנג

בבוקר, הגעה ברכבת אל ג'יאאוגואן ונסיעה לארוחת בוקר במסעדה מקומית. לאחר מכן נבקר במגדל ובחומות העיר העתיקה ונמשיך אל דונהואנג אשר היוותה מוקד עצירה חשוב על דרך המשי העתיקה ונמצאת בנווה מדבר עשיר במדבר גובי.
עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בדונהואנג.

 

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 10 דונהואנג- רכבת לילה לטורופן

לאחר ארוחת הבוקר, נבקר במערות מוגאו (Mogao) הידועות גם בכינוין "מערות אלף הבודהות". זהו קומפלקס מערות בהן מפוסלות, חרוטות ומצוירות יצירות אמנות בודהיסטיות מדהימות בנות כ1000 שנה אשר השתמרו ברובן בצורה כמעט מושלמת.
נמשיך להר מינגשה ומעיין קראסנט, נווה מדבר מרענן באזור צחיח.
בערב נעלה על רכבת וניסע אל טורופן .

**לילה ברכבת.

 

יום 11 טורופן

הגעה בבוקר לתחנת הרכבת בטורופן. זהו המקום השני הנמוך ביותר בעולם והמקום הנמוך ביותר בסין, עם מזג אוויר קיצוני, לצד גפנים ופירות עסיסיים, הרים יורקי אש וערים עתיקות במדבר השקט.
עם ההגעה איסוף מתחנת הרכבת ונסיעה לארוחת בוקר במסעדה מקומית.
לאחר מכן נצא לסיורים בעיר ובסביבתה: ניסע לביקור בעתיקות ג'יאו- הה, כ- 10 ק"מ ממערב לטרופן. העיר הקדומה ג'יאו – הה אשר הוקמה לפני כ – 2,300 שנים שוכנת על צוק בגובה של 30 מטרים ובין שני נהרות. מבניה שרדו כמעט בשלמותם, אודות לתנאי היובש הקיצוניים השוררים באזור. נמשיך לסיור בחומה התת קרקעית הגדולה ובפגודת סוגונג. העברה למלון.
לינה בטורופן.

 

יום 12 טורופן – אורומצ'י – האגם השמימי

לאחר ארוחת הבוקר ניסע לאורומצ'י, בירת המחוז האוטונומי שינג'יאנג. הפירוש המילולי של אורומצ'י הוא "כר המרעה היפהפה" והיא העיר הגדולה ביותר במחציתה המערבית של סין.
מה שמעניין באורומצ'י הוא הגיוון האתני שברחובותיה, עם תושבים ממוצא אויגרי, קירגיזי, פקיסטני, האני וקזאחי שחיים בעיר בערבוביה.

בדרך נעצור באגם קטן, שמשמעות שמו הוא "האגם השמימי", הנמצא בלב מדבר בין אורומצ'י לטורפן. האגם בעל המראה הפסטורלי בהחלט מצדיק את שמו עם מי טורקיז מדהימים, פסגות מושלגות ויערות אשוח מסביב. נערוך טיול רגלי קצר סביב האגם ונטייל בין הגבעות המקיפות אותו. נבקר גם את בני המקום הקאזחים אשר חיים באוהלי היורטות על האגם. לאחר מכן המשך נסיעה לאורומ'צי, בדרך למלון נבקר בבזארים הצבעוניים של העיר.
לינה באורומצ'י.

 

יום 13 אורומצ'י- צ'נגדו – פנדות וסמטאות עתיקות מתקופת שושלת המינג

לאחר ארוחת הבוקר, העברה לשדה התעופה לטיסה לצ'נגדו (Chengdu), בירת חבל סצ'ואן, החבל הפורה ביותר בסין. עם ההגעה נבקר במרכז לחקר דובי הפנדה, שם נוכל לצפות ביצורים חביבים אלו. בהמשך סיור במקדש וונשו. נמשיך לרחוב ג'ינלי הבנוי בסגנון האופייני לרחובות מימי שושלת מינג. הרחוב העתיק משמר את אותו ניחוח רומנטי אליו כמהים רבים מן התיירים.
בערב תיהנו ממופע אופרה סצ'ואנית.
העברה למלון.
לינה בצ'נגדו.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 14 צ'נגדו- לשן- אמישאן

לאחר ארוחת הבוקר נסיעה ללשן  (Leshan), אתר בודהיסטי חשוב ביותר בסין בזכות פסל בודהה ענק שגובהו 71 מ', החצוב בסלע במצוק הצופה אל הנהר. עם ההגעה, נערוך שייט אל הפסל הענק.
לאחר מכן נסיעה לאמישאן  (Emeishan), אחד ההרים היפים במחוז, הטובל בצמחייה שחבויים בה מנזרים בודהיסטים.
לינה באמישאן.

 

יום 15 אמישאן- יאאן

לאחר ארוחת הבוקר, נהנה מיום באמישאן המשלב טיולים בין השבילים ומפגש עם המאמינים העולים לרגל למנזרים הקדושים. עליה להר ברכבל. בנוסף למנזרים הרבים הפזורים כאן, ובנוסף לנופים היפים הנשקפים מנקודות התצפית, הר אמאי עשיר בעולם החי והצומח שלו. מטיילים שיטפסו בשביל עם עולי-הרגל הסיניים, ייתקלו  בקופים תזזיתיים.

אחר הצהריים נסיעה דרך נופיה הכפריים של פרובינציית סצ'ואן והעברה למלון בנפת Yaan.
לינה ביאאן.

 

יום 16 שמורת הפנדות ועמק ביפנג שיא – צ'נגדו – ליג'יאנג

לאחר ארוחת הבוקר, נבקר באזור פראי זה ובעמק הפורה של ביפנג שיא, ובו אחת האטרקציות המלהיבות של סצ'ואן: שמורת הפנדות הגדולה. נסייר במקום ונחזה בפנדות. נערוך סיור רגלי נינוח בטבע. מלבד הצמחייה המגוונת ועולם החי העשיר, נוכל ליהנות מיופים של מספר מפלי מים. את הסיור נסיים בעלייה באחת המעליות המודרניות של סין, מתוך העמק אל מעלה ההר, גובה של 100 מטר. בתחנה העליונה, ימתין לנו הנהג עם המכונית.

אחר הצהריים נשוב בנסיעה אל העיר צ'נגדו, העברה לשדה התעופה לטיסה לליג'יאנג. עם ההגעה העברה למלו.
לינה בליג'יאנג.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 17 ליג'יאנג וסביבתה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לביקור בכפר שואו. לאחר מכן, נמשיך לביקור בבריכת הדרקון השחור. נסיעה חזרה לליג'יאנג, בדרך נעלה אל "גבעת האריה" שם נוכל להנות מתצפית מדהימה על העיר העתיקה של ליג'יאנג.
לאחר מכן נבקר בעיר העתיקה של ליג'יאנג, בסמטאות מרוצפות אבן, גשרים על מכלול נחלים, בניית עץ יפה ומשומרת, כיכרות אבן, ללא כלי רכב, שופעת בבתי תה ובתי קפה, מסעדות קטנות ומזמינות. נבקר ב"מגדל חמשת עופות החול",
הנמצא בתוך מקדש פוּגוּאוֹ (Fuguo Si,) וגובהו 20 מטרים. מקור השם הוא מתוך צורתו של המבנה הדומה דמיון רב ל-5 עופות חול צבעוניים במעופם, ועל תקרתו מצוירות תבניות רבות ומגוונות.
נמשיך לביקור בארמון מופו, בבית תה מסורתי ובמוזיאון בני הנאשי.

בערב תיהנו ממופע מוזיקה עתיקה של בני הנאשי.
לינה בליג'יאנג.

 

יום 18 ליג'יאנג- הר הדרקון

ליג'יאנג מפורסמת במקדשים עתיקים המעוטרים בציורי קיר עתיקים המציגים נושאים בודהיסטים. העיר הוכרזה ע"י האו"ם כאתר השייך למורשת העולמית והיא משומרת על כל בתיה, סמטאותיה ושווקיה הססגוניים.

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום הסיור הכולל ביקור ב"הר השלג של דרקון הירקן", המתנשא לגובה למעלה מ- 5,500 מטרים .
נעלה ברכבל לרום של 3000 מטר מעל פני הים ונהנה מטיול רגלי קצר, לאחר מכן, נרד ברכבל ונהנה ממופע בני מיעוטים בתיאטרון הפתוח הגבוה בעולם.
נמשיך לביקור בכפר יופאנג ובמקדשו ובכפר באישה, נתרשם מציורי הקיר מרשימים, ונסייר בכפר. הכפר משמש גם כמקום מושבו של דר' הו, בן למעלה משמונים שנה – הרופא המפורסם שרוקח תרופות מצמחי מרפא.
נסיעה חזרה לליג'יאנג והעברה למלון.
לינה בליג'יאנג.

 

יום 19 ליג'יאנג- ערוץ דילוג הנמר- ז'ונגדיאן

לאחר ארוחת הבוקר, נצא אל שניים מאתרי הטבע היפים והמרשימים ביונאן: העיקול הראשון של נהר היאנג צה ברדתו מהרמה הטיבטית וערוץ דילוג הנמר, שבו שוצף היאנג צה בין המצוקים, ניתן לעצור לטרק קצר לאורך הגדה.
נמשיך לז'ונגדיאן (Zhongdian)- בירת חבל טיבטני אוטונומי – איזור הידוע בכינוי "ארץ השנגרילה". עם ההגעה העברה למלון.
לינה בז'ונגדיאן.

 

יום 20 ז'ונגדיאן

ז'ונגדיאן (Zhongdian) והאזור המקיף אותה צמודים לרמה הטיבטית – ואכן השפעתה של טיבט ניכרת כאן. ז'ונגדיאן אף מכונה שנגרי-לה והשלטונות עושים כל מאמץ כדי לשמר על צביונה של העיר העתיקה, על בתיה הטיבטיים ועל בתי-התפילה שלה. השנגרי-לה, על-פי האמונה, היא ארץ מיתולוגיתה מצויה בהרי טיבט, מעין גן-עדן חבוי. האמונה מבוססת על סיפורי אגדות של עמי האזור אשר האמינו שבעמקי ההרים מצויה השלווה המוחלטת.

לאחר ארוחת הבוקר נבקר בעיר העתיקה של ז'ונגדיאן ובמקדש טיבטי שנבנה ב- 1679, בו חיים כיום כ-500 נזירים.
נמשיך בנוף של עמקי נהרות עמוקים ונופים מרשימים בעמק השנגרילה לביקור בכפרים אותנטיים, אגמים ואף נתארח בביתה של משפחה טיבטית.

בערב- ארוחת הוט פוט – ארוחה זו מורכבת מסיר גדול המונח במרכז השולחן ובתוכו מרק מתובל, צלול או אדום. (בדרך כלל האדום הוא המתובל והחריף מאוד מבין השניים כך שכדאי להיזהר). לצד הסיר מונחות מנות בשר וירקות. הארוחה מתנהלת בסגנון ה"פונדו" – מכניסים את השיפודים למרק, שולים ואוכלים! בתאבון….
לינה בז'ונגדיאן.

 

יום 21- ז'ונגדיאן- יער האבן- בייג'ינג

מוקדם בבוקר, העברה לשדה התעופה לטיסה לקונמינג. עם ההגעה נסיעה לאחד מאזורי הנוף המיוחדים בסין- אזור יער האבן. תהליכי בלייה קרסטיים יצרו בצוקי הגיר צורות של "יער מאובן", במקום נמצא אוסף של אבני גיר שממש יוצרים יער אבנים שלכל אחד מהם צורה שונה ומסביבם נרקמו סיפורים ואגדות שונות. ביער האבן תפגשו את בנות הסאני המציגות את עבודות הרקמה שלהן.

נחזור בנסיעה לכיוון שדה התעופה בקונמינג לטיסה לבייג'ינג. עם ההגעה העברה למלון.
לינה בבייג'ינג.

 

יום 22 בייג'ינג- תל אביב

בוקר חופשי לסידורים וקניות אחרונות.

בהתאם לשעת הטיסה העברה לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.

אל דרך המשי


תכנית הטיול:

יום 1 נחיתה- בייג'ינג- דאטונג

נחיתה בבייג'ינג. עם ההגעה מפגש עם נציגנו בשדה התעופה והעברה לתחנת הרכבת לנסיעה לעיר התעשייתית דאטונג.
העיר ממוקמת בצפון חבל שאנסי (Shanxi), הוקמה בשנת 200 לפני הספירה בתקופת שושלת האן ומהווה שער כניסה לביקור במערות הבודהיסטיות המרהיבות. אוכלוסייתה מונה למעלה מ-3 מליון איש. עם ההגעה לעיר העברה מתחנת הרכבת למלון.
לינה בדאטונג.

 

יום 2 דאטונג- פינגיאו

לאחר ארוחת הבוקר, נבקר במערות הבודהיסטיות יונגאנג- Yungang – "מערות רכס העננים"- אשר נחצבו בשלהי המאה החמישית לספירה, עם תחילת קבלתו של הבודהיזם בסין. המערות ממוקמות לא הרחק מהעיר דאטונג ומכילות אלפי תמשיחי קיר ופסלים בגדלים שונים שחלקם אף מגיעים לגובה של 7 מ' גובה. רוב התמשיחים והפסלים הם בני 1000 שנים. נמשיך לביקור במקדשים התלויים, בני מעל ל- 1500 שנים שאת בנייתם החלו הנזירים היושבים על צוק לי יאו ראן. נבקר בחומת תשעת הדרקונים ונמשיך בנסיעה של כארבע שעות לפינגיאו.
עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בפינגיאו.

 

יום 3 פינגיאו- ז'אנגז'ו

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום סיור בפינגיאו. זוהי עיירה מקסימה שבה המסורת הסינית העתיקה של ההאנים נשתמרה בצורה מצוינת, הארכיטקטורה בעיר מאפשרת מסע תרבותי בזמן. העיר מוקפת בחומה שנשתמרה בצורה מושלמת והיא מוגדרת כאתר מורשת עולמית של אונסקו.

אחה"צ נסיעה לעיר טאיואן (Taiyuan), בירתו של חבל שאנסי ונסיעה ברכבת המהירה לז'אנגז'ו (Zhengzhou) בירת מחוז חה-נאן. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בזאנגז'ו.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 4 ז'אנגז'ו- קאיפנג- לואיאנג

לאחר ארוחת הבוקר, ניסע לעיר קאיפנג (Kaifeng). העיר שוכנת בגדתו הדרומית של הנהר הצהוב והייתה אחת משבע הבירות העתיקות של סין. זו עיר מקסימה, מוקפת חומה, שנראה שהמודרניזם הסיני מבושש להגיע אליה. עם ההגעה, נבקר במוזיאון חנאן הנחשב לאחד מארבעת המוזיאונים הטובים ביותר בסין. נמשיך לביקור בקהילה היהודית בעיר ובבית הכנסת. קהילת קאיפנג היא הקהילה היהודית העתיקה ביותר בסין, שנוסדה במאה ה-11, כפי הנראה על ידי יהודים מהודו ופרס. בית הכנסת בעיר הוקם בשנת  1163ונחרב מספר פעמים אך שופץ כל פעם מחדש, עד למאה התשע-עשרה. עד היום ישנם מאות של תושבים בקאיפנג המזהים את עצמם כחלק מן הקהילה היהודית.
נמשיך לביקור במנזר השאולין באזור הרי סינג בפרובינצית חה-נאן, שהוא אחד המנזרים החשובים בסין וערש פילוסופיית הזן.   נערוך ביקור במנזר ונהנה ממופע קונג פו של נזירי השאולין.
לאחר מכן נמשיך ללואיאנג (Luoyang), עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בלואיאנג.

 

יום 5 לואיאנג- מערת שער הדרקון- שיאן

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה של כ 13 ק"מ דרומית ללואיאנג אל מערות שער הדרקון (Longmen Gravos) מהמאה ה-5, ובמשך 200 שנה נחצבו כ-2,000 מערות וגומחות באזור וכ-100,000 פסלים ופסלונים של בודהה ותלמידיו. נבקר במערות ביניאנג, מערת עשרת אלפי הבודהה, מערת פרח הלוטוס ובמערות נוספות באזור.

לאחר מכן נסיעה ברכבת המהירה לשיאן (כשעה וחצי)  (Xian)- בירתה הקדומה של סין ונקודת המוצא של דרך המשי המפורסמת. עם ההגעה העברה למלון.
לינה בשיאן.

 

יום 6 שיאן- לאנגז'ו

לאחר ארוחת הבוקר, נבקר בעיר העתיקה של שיאן, בפגודת האווז הגדולה, בחומות העיר, והמשך לסיור ברובע המוסלמי של שיאן ובשווקים שלידו.

בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה וטיסה אל לאנז'ו בירת מחוז גאנסו הנמצאת על גדות הנהר הצהוב. לאנז'ו הייתה בעבר עיר מסחר חשובה על דרך המשי, היא ממוקמת בגובה של 1500 מ' מעל פני הים ולכן הטמפרטורות בה נוחות גם בימי הקיץ החמים.
עם ההגעה נבקר בגלגל ההשקיה העתיק בנהר הצהוב ובפסל אמא-הנהר הצהוב והגנים שלמרגלותיו.
לינה בלאנז'ו.

 

ימים 7-8 לאנגז'ו- שיאחה

לאחר ארוחת הבוקר, נמשיך בנסיעה על דרך המשי ונעלה אל שיאחה, עיירה טיבטית קטנה ומקסימה הנמצאת בגובה 2900 מ' ובמרכזה נמצא מנזר לאברנג – אחד מששת המנזרים הטיבטיים החשובים בעולם. עם ההגעה, העברה למלון להתרעננות ויציאה לסיורים באזור הפתוח מחוץ לעיר כולל אירוח בבית משפחה טיבטית.
לינה בשיאחה.

בבוקר נצטרף אל הנזירים הטיבטיים לתפילת הבוקר במנזר לאברנג שנבנה בתחילת המאה ה18 ובו מכללות לימוד לרפואה טיבטית, בודהיזם טיבטי ועוד.
לאחר מכן נשוב בנסיעה אל לאנז'ו ונטייל בסביבתה. בערב, העברה לתחנת הרכבת ונסיעה ברכבת לילה אל דונהואנג (Dunhuang) דרך ג'יאאוגואן.

** לילה ברכבת.

 

יום 9 ג'יאאוגואן – דונהואנג

בבוקר, הגעה ברכבת אל ג'יאאוגואן ונסיעה לארוחת בוקר במסעדה מקומית. לאחר מכן נבקר במגדל ובחומות העיר העתיקה ונמשיך אל דונהואנג אשר היוותה מוקד עצירה חשוב על דרך המשי העתיקה ונמצאת בנווה מדבר עשיר במדבר גובי.
עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בדונהואנג.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 10 דונהואנג- רכבת לילה לטורופן

לאחר ארוחת הבוקר, נבקר במערות מוגאו (Mogao) הידועות גם בכינוין "מערות אלף הבודהות". זהו קומפלקס מערות בהן מפוסלות, חרוטות ומצוירות יצירות אמנות בודהיסטיות מדהימות בנות כ1000 שנה אשר השתמרו ברובן בצורה כמעט מושלמת.
נמשיך להר מינגשה ומעיין קראסנט, נווה מדבר מרענן באזור צחיח.
בערב נעלה על רכבת וניסע אל טורופן .

**לילה ברכבת.

 

יום 11 טורופן

הגעה בבוקר לתחנת הרכבת בטורופן. זהו המקום השני הנמוך ביותר בעולם והמקום הנמוך ביותר בסין, עם מזג אוויר קיצוני, לצד גפנים ופירות עסיסיים, הרים יורקי אש וערים עתיקות במדבר השקט.
עם ההגעה איסוף מתחנת הרכבת ונסיעה לארוחת בוקר במסעדה מקומית.
לאחר מכן נצא לסיורים בעיר ובסביבתה: ניסע לביקור בעתיקות ג'יאו- הה, כ- 10 ק"מ ממערב לטרופן. העיר הקדומה ג'יאו – הה אשר הוקמה לפני כ – 2,300 שנים שוכנת על צוק בגובה של 30 מטרים ובין שני נהרות. מבניה שרדו כמעט בשלמותם, אודות לתנאי היובש הקיצוניים השוררים באזור. נמשיך לסיור בחומה התת קרקעית הגדולה ובפגודת סוגונג. העברה למלון.
לינה בטורופן.

 

יום 12 טורופן – אורומצ'י – האגם השמימי

לאחר ארוחת הבוקר ניסע לאורומצ'י, בירת המחוז האוטונומי שינג'יאנג. הפירוש המילולי של אורומצ'י הוא "כר המרעה היפהפה" והיא העיר הגדולה ביותר במחציתה המערבית של סין.
מה שמעניין באורומצ'י הוא הגיוון האתני שברחובותיה, עם תושבים ממוצא אויגרי, קירגיזי, פקיסטני, האני וקזאחי שחיים בעיר בערבוביה.

בדרך נעצור באגם קטן, שמשמעות שמו הוא "האגם השמימי", הנמצא בלב מדבר בין אורומצ'י לטורפן. האגם בעל המראה הפסטורלי בהחלט מצדיק את שמו עם מי טורקיז מדהימים, פסגות מושלגות ויערות אשוח מסביב. נערוך טיול רגלי קצר סביב האגם ונטייל בין הגבעות המקיפות אותו. נבקר גם את בני המקום הקאזחים אשר חיים באוהלי היורטות על האגם. לאחר מכן המשך נסיעה לאורומ'צי, בדרך למלון נבקר בבזארים הצבעוניים של העיר.
לינה באורומצ'י.

 

יום 13 אורומצ'י- צ'נגדו – פנדות וסמטאות עתיקות מתקופת שושלת המינג

לאחר ארוחת הבוקר, העברה לשדה התעופה לטיסה לצ'נגדו (Chengdu), בירת חבל סצ'ואן, החבל הפורה ביותר בסין. עם ההגעה נבקר במרכז לחקר דובי הפנדה, שם נוכל לצפות ביצורים חביבים אלו. בהמשך סיור במקדש וונשו. נמשיך לרחוב ג'ינלי הבנוי בסגנון האופייני לרחובות מימי שושלת מינג. הרחוב העתיק משמר את אותו ניחוח רומנטי אליו כמהים רבים מן התיירים.
בערב תיהנו ממופע אופרה סצ'ואנית.
העברה למלון.
לינה בצ'נגדו.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 14 צ'נגדו- לשן- אמישאן

לאחר ארוחת הבוקר נסיעה ללשן  (Leshan), אתר בודהיסטי חשוב ביותר בסין בזכות פסל בודהה ענק שגובהו 71 מ', החצוב בסלע במצוק הצופה אל הנהר. עם ההגעה, נערוך שייט אל הפסל הענק.
לאחר מכן נסיעה לאמישאן  (Emeishan), אחד ההרים היפים במחוז, הטובל בצמחייה שחבויים בה מנזרים בודהיסטים.
לינה באמישאן.

 

יום 15 אמישאן- יאאן

לאחר ארוחת הבוקר, נהנה מיום באמישאן המשלב טיולים בין השבילים ומפגש עם המאמינים העולים לרגל למנזרים הקדושים. עליה להר ברכבל. בנוסף למנזרים הרבים הפזורים כאן, ובנוסף לנופים היפים הנשקפים מנקודות התצפית, הר אמאי עשיר בעולם החי והצומח שלו. מטיילים שיטפסו בשביל עם עולי-הרגל הסיניים, ייתקלו  בקופים תזזיתיים.

אחר הצהריים נסיעה דרך נופיה הכפריים של פרובינציית סצ'ואן והעברה למלון בנפת Yaan.
לינה ביאאן.

 

יום 16 שמורת הפנדות ועמק ביפנג שיא – צ'נגדו – ליג'יאנג

לאחר ארוחת הבוקר, נבקר באזור פראי זה ובעמק הפורה של ביפנג שיא, ובו אחת האטרקציות המלהיבות של סצ'ואן: שמורת הפנדות הגדולה. נסייר במקום ונחזה בפנדות. נערוך סיור רגלי נינוח בטבע. מלבד הצמחייה המגוונת ועולם החי העשיר, נוכל ליהנות מיופים של מספר מפלי מים. את הסיור נסיים בעלייה באחת המעליות המודרניות של סין, מתוך העמק אל מעלה ההר, גובה של 100 מטר. בתחנה העליונה, ימתין לנו הנהג עם המכונית.

אחר הצהריים נשוב בנסיעה אל העיר צ'נגדו, העברה לשדה התעופה לטיסה לליג'יאנג. עם ההגעה העברה למלו.
לינה בליג'יאנג.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 17 ליג'יאנג וסביבתה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לביקור בכפר שואו. לאחר מכן, נמשיך לביקור בבריכת הדרקון השחור. נסיעה חזרה לליג'יאנג, בדרך נעלה אל "גבעת האריה" שם נוכל להנות מתצפית מדהימה על העיר העתיקה של ליג'יאנג.
לאחר מכן נבקר בעיר העתיקה של ליג'יאנג, בסמטאות מרוצפות אבן, גשרים על מכלול נחלים, בניית עץ יפה ומשומרת, כיכרות אבן, ללא כלי רכב, שופעת בבתי תה ובתי קפה, מסעדות קטנות ומזמינות. נבקר ב"מגדל חמשת עופות החול",
הנמצא בתוך מקדש פוּגוּאוֹ (Fuguo Si,) וגובהו 20 מטרים. מקור השם הוא מתוך צורתו של המבנה הדומה דמיון רב ל-5 עופות חול צבעוניים במעופם, ועל תקרתו מצוירות תבניות רבות ומגוונות.
נמשיך לביקור בארמון מופו, בבית תה מסורתי ובמוזיאון בני הנאשי.

בערב תיהנו ממופע מוזיקה עתיקה של בני הנאשי.
לינה בליג'יאנג.

 

יום 18 ליג'יאנג- הר הדרקון

ליג'יאנג מפורסמת במקדשים עתיקים המעוטרים בציורי קיר עתיקים המציגים נושאים בודהיסטים. העיר הוכרזה ע"י האו"ם כאתר השייך למורשת העולמית והיא משומרת על כל בתיה, סמטאותיה ושווקיה הססגוניים.

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום הסיור הכולל ביקור ב"הר השלג של דרקון הירקן", המתנשא לגובה למעלה מ- 5,500 מטרים .
נעלה ברכבל לרום של 3000 מטר מעל פני הים ונהנה מטיול רגלי קצר, לאחר מכן, נרד ברכבל ונהנה ממופע בני מיעוטים בתיאטרון הפתוח הגבוה בעולם.
נמשיך לביקור בכפר יופאנג ובמקדשו ובכפר באישה, נתרשם מציורי הקיר מרשימים, ונסייר בכפר. הכפר משמש גם כמקום מושבו של דר' הו, בן למעלה משמונים שנה – הרופא המפורסם שרוקח תרופות מצמחי מרפא.
נסיעה חזרה לליג'יאנג והעברה למלון.
לינה בליג'יאנג.

 

יום 19 ליג'יאנג- ערוץ דילוג הנמר- ז'ונגדיאן

לאחר ארוחת הבוקר, נצא אל שניים מאתרי הטבע היפים והמרשימים ביונאן: העיקול הראשון של נהר היאנג צה ברדתו מהרמה הטיבטית וערוץ דילוג הנמר, שבו שוצף היאנג צה בין המצוקים, ניתן לעצור לטרק קצר לאורך הגדה.
נמשיך לז'ונגדיאן (Zhongdian)- בירת חבל טיבטני אוטונומי – איזור הידוע בכינוי "ארץ השנגרילה". עם ההגעה העברה למלון.
לינה בז'ונגדיאן.

 

יום 20 ז'ונגדיאן

ז'ונגדיאן (Zhongdian) והאזור המקיף אותה צמודים לרמה הטיבטית – ואכן השפעתה של טיבט ניכרת כאן. ז'ונגדיאן אף מכונה שנגרי-לה והשלטונות עושים כל מאמץ כדי לשמר על צביונה של העיר העתיקה, על בתיה הטיבטיים ועל בתי-התפילה שלה. השנגרי-לה, על-פי האמונה, היא ארץ מיתולוגיתה מצויה בהרי טיבט, מעין גן-עדן חבוי. האמונה מבוססת על סיפורי אגדות של עמי האזור אשר האמינו שבעמקי ההרים מצויה השלווה המוחלטת.

לאחר ארוחת הבוקר נבקר בעיר העתיקה של ז'ונגדיאן ובמקדש טיבטי שנבנה ב- 1679, בו חיים כיום כ-500 נזירים.
נמשיך בנוף של עמקי נהרות עמוקים ונופים מרשימים בעמק השנגרילה לביקור בכפרים אותנטיים, אגמים ואף נתארח בביתה של משפחה טיבטית.

בערב- ארוחת הוט פוט – ארוחה זו מורכבת מסיר גדול המונח במרכז השולחן ובתוכו מרק מתובל, צלול או אדום. (בדרך כלל האדום הוא המתובל והחריף מאוד מבין השניים כך שכדאי להיזהר). לצד הסיר מונחות מנות בשר וירקות. הארוחה מתנהלת בסגנון ה"פונדו" – מכניסים את השיפודים למרק, שולים ואוכלים! בתאבון….
לינה בז'ונגדיאן.

 

יום 21- ז'ונגדיאן- יער האבן- בייג'ינג

מוקדם בבוקר, העברה לשדה התעופה לטיסה לקונמינג. עם ההגעה נסיעה לאחד מאזורי הנוף המיוחדים בסין- אזור יער האבן. תהליכי בלייה קרסטיים יצרו בצוקי הגיר צורות של "יער מאובן", במקום נמצא אוסף של אבני גיר שממש יוצרים יער אבנים שלכל אחד מהם צורה שונה ומסביבם נרקמו סיפורים ואגדות שונות. ביער האבן תפגשו את בנות הסאני המציגות את עבודות הרקמה שלהן.

נחזור בנסיעה לכיוון שדה התעופה בקונמינג לטיסה לבייג'ינג. עם ההגעה העברה למלון.
לינה בבייג'ינג.

 

יום 22 בייג'ינג- תל אביב

בוקר חופשי לסידורים וקניות אחרונות.

בהתאם לשעת הטיסה העברה לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.

עוד בנושא
מטיילים ממליצים