מסביב לעולם בשמונים יום- בדגש טבע

אנו מזמינים אתכם להגשים את כל החלומות הרטובים שלכם ולצאת איתנו למסע תרבותי גאוגרפי מרתק חובק עולם המאפשר מפגש עם הנופים הדרמטיים של כל קצוות תבל, שילוב של עמקים ירוקים, קניוני ענק, ערים קדומות, יערות גשם, שווקים צבעוניים ותרבויות מרוחקות, מדבריות וסוואנות, כל זה בצירוף של נופש מהשורה הראשונה ביעדים מובחרים.


 

תכנית הטיול:

יום 1 ת"א – קילימנג'רו – ארושה

הכל מוכן למסע סביב העולם! אנו מתחילים בצעד קטן, טיסה לטנזניה. עם הנחיתה בקילימנג'רו, פגישה עם המדריך בשדה התעופה, ונסיעה לארושה (כ-45 דקות נסיעה).

ארושה הינה העיר המרכזית בצפון טנזניה ונחשבת לבירת התיירות של טנזניה. מלבד קרבתה הרבה לאזורי הספארי, יש לארושה הרבה מה להציע בפני עצמה. האזור הירוק והפורה הסובב את העיר, המגוון השבטי, שווקים וביניהם שוק האומנויות של בני שבט המסאי, אתרים בעלי חשיבות רבה להיסטוריה האפריקאית, מוסדות תרבות, מוזיאונים קטנים ומסעדות טובות.

אחה"צ חופשיים. ארוחת ערב במלון.

לינה בארושה.

 

יום 2 ארושה – טרנגירי

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה לפארק הלאומי טרנגירי. ארוחת צהריים בלודג'.

אחר הצהריים, נצא לסיור בסוואנת טרנגירי המיוחדת, המכילה בעלי חיים רבים, ביניהם: אנטילופות מסוג קודו ואילנד, גרנוק (צבי ג'ירפי), אריות שמטפסים על עצים! היפופוטמים ועדרי חיות נוספות המגיעים לעונה, או מתגוררים בה כדרך קבע, בין מאות עצי באובב עתיקים, ושטחים רחבי ידיים.

ארוחת ערב ולינה בטרנגירי.

 

יום 3 טרנגירי – נגורונגורו – שבט המסאי

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה למכתש הנגורונגורו Ngorongoro)) אשר הנו חלק מאתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו ומהווה את אחת האטרקציות היפות של צפון טנזניה. המכתש נוצר לפני כ-3-2 מיליון שנה עקב התמוטטות הר געש, ומהווה סביבת מגורים טבעית לחיות בר שונות..

עם ההגעה, ביקור בכפר שבט המסאי הנמצא בנגורונגורו. תרבותו ואורח חייו המסורתי של השבט השתמר במשך דורות רבים ועד ימינו. המסאים מוכרים ומזוהים בעיקר בזכות לבושם הייחודי – שמלה אדומה.
זוהי חברה עשירה ומתוחכמת בעלת ערכים אנושיים מפותחים. ארוחות צהריים וערב בלודג'. לינה בנגורונגורו.

 

יום 4 מכתש נגורונגורו – ערוץ אולדובאי – הסרנגטי

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום טיול בג'יפ בעומק של 600 מטרים אל קרקעית הלוע של המכתש, לספארי עשיר ומפגש עם חיות הבר של אפריקה.

ארוחת צהריים ארוזה כלולה.

בהמשך, נסיעה של אל שמורת הסרנגטי הענקית Serengeti)) "המישורים האינסופיים" בסווהילית, השמורה השנייה בגודלה בטנזניה. בדרך, נעצור בערוץ אולדובאי (Olduvai Gorge), הנמצא במחצית הדרך בין שמורת הסרנגטי ושמורת הנגורונגורו שבצפון טנזניה. במקום זה, נתגלו שרידיו הראשונים של ההומו הביליס (מלטינית – האדם המיומן), ע"י משלחתם של בני הזוג ליקי בשנות ה-60 של המאה ה-20, לאחר 25 שנות עבודה בצפון טנזניה, בחיפוש אחרי הוכחות חד משמעיות למוצאו של האדם המודרני. לבסוף, התגלית התאפשרה בזכות בנם בן ה-19 של בני הזוג ליקי, כשמצא לסת תחתונה בעלת 13 שיניים במקום.

המשך נסיעה לסרנגטי. שטח השמורה כמעט כגודלה של מדינת ישראל וניתן למצוא בה בין היתר ג'ירפות, פילים, אנטילופות וכל הטורפים למיניהם. בשטח השמורה מתקיימת נדידת בעלי החיים הטבעית האחרונה בעולם, כאשר עדרים שלמים של גנו וזברות נודדים בתוך השמורה בעקבות המזון ועושים דרכם לעבר קניה השכנה.

ארוחת ערב בלודג'. לינה בסרנגטי.

 

יום 5 מישורי הסרנגטי
לאחר ארוחת הבוקר, נצא לנסיעה במישורי העשב האדירים של הסרנגטי, בהם חיים בעלי החיים המאפיינים את הסוואנה האפריקאית של טנזניה, ביניהם חיות בר מגוונות, זברות ואיילות החיות בלהקות זו לצד זו ואריות האוהבים להתרפק בצל. ארוחת צהריים בלודג'. לאחר מכן, נצא לסיור נוסף בסרנגטי, ונהנה מהנופים המשתנים והרגלי בעלי החיים לקראת סוף היום.

ארוחת ערב במאהל. לינה בסרנגטי.

 

יום 6 סרנגטי – אגם מניירה

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה אל אגם מניירה (Manyara),

אחד מאגמי הבקע הסורי אפריקאי העובר בטנזניה וביתם של היפופוטמים, קופים, אריות מיוחדים במינם שמטפסים על עצים! פלמינגו וורודים ובעלי חיים נוספים המצויים באיזור. ארוחת צהריים בלודג'.

ארוחת ערב ולינה בלודג'.

 

יום 7 מניירה – ארושה – זנזיבר

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לספארי בוקר באגם מניירה. ארוחת צהריים ארוזה כלולה. בהמשך, נסיעה חזרה לארושה, העברה לשדה התעופה וטיסה לחופשה המפנקת שלכם בזנזיבר…

עם ההגעה, העברה פרטית לריזורט.

תיהנו מתחילתה של חופשתכם בחוף…

ארוחת ערב במלון. לינה בזנזיבר.

 

ימים 8-10 זנזיבר – ימים חופשיים
ימים חופשיים במלון ובחופיה המדהימים של זנזיבר, על בסיס חצי פנסיון.

לינה בריזורט מפנק בזנזיבר.

 

ימים 11-12 זנזיבר – תאילנד

לאחר ארוחת הבוקר, בהתאם לשעת הטיסה העברה לשדה התעופה לטיסה ליעד הקסום הבא – תאילנד.

עם הנחיתה בבנגקוק, בירת תאילנד, ביום ה-12, העברה למלון.

יש המכנים את בנגקוק "בירת המזרח הרחוק".

זוהי עיר עצומה, שוקקת ומרתקת, המהווה עבור רבים את יריית הפתיחה לטיול במזרח, או הטאצ' האחרון לאחר חופשה מפנקת בתאילנד. בבנגקוק ניתן למצוא מקדשים מדהימים, מרכזי קניות ענקיים, שווקים רבים, חוויות קולינאריות מגוונות ואטרקציות רבות ברחבי העיר, המחברת בין מזרח למערב. לינה בבנגקוק.

 

יום 13 איותיה – בירתה העתיקה של תאילנד

איותיה שימשה כבירת סיאם וכמשכן למשפחה המלכותית במשך כ-400 שנה. ביום זה נבקר באיותיה ונתרשם משרידי הארמונות המפוארים והמקדשים הגדולים עד שכמעט נחוש את נוכחותם של כבני אצולת תאילנד העתיקה… בתום הביקור, נסיעה חזרה לבנגקוק והעברה למלון. לינה בבנגקוק.

 

יום 14 השוק הצף והגשר על נהר קוואי

מבנגקוק נצא מוקדם בבוקר לכיוון נקורם פטום ונגיע ל-Damnern Saduak השוק הצף הגדול ביותר בתאילנד, ההגעה בשייט עם סירות "ארוכות הזנב" ישירות לדוכני השוק. ממנו נתרשם בין היתר תוך הליכה בין "האיים" מהם מורכב השוק המפורסם ביותר במדינה. לאחר שנסייר בשוק זה נמשיך לקנצ'אנבורי – מן היפים שבמחוזות הארץ שם מצוי הגשר על נהר קוואי. ביקור מיוחד בגשר, מוזיאון המלחמה והשבי ובבית הקברות הנודע בו קבורים קורבנות השבי המתועד בסרט הקולנוע המרתק. בתום הסיור נחזור לבנגקוק ללינה.

 

יום 15 גראנד פאלאס – Klong

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום סיור בבנגקוק. ביקור בגראנד פאלאס, הארמון שהיה משכנם של מלכי סיאם על המבנים המהממים, בית ההלוויות, בנייני קבלות הפנים, פביליון ההכתרה, בתי הארחה ועוד.

לאחר מכן נמשיך לסיור מרתק בסירות מהירות בתעלות העיר, ונצפה בחיי היומיום. לינה בבנגקוק.

 

יום 16 בנגקוק – צ'אנג ראי

לאחר ארוחת הבוקר, העברה לשדה התעופה וטיסה לצ'אנג ראי. עם ההגעה, העברה למלון.

לינה בצ'אנג ראי.

 

יום 17 שבט ארוכות הצוואר, משולש הזהב ושיט במקונג

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום סיור בצ'אנג ראי וסביבתה.

נבקר באיזור כפרי המיעוטים ונפגוש את שבט ארוכות הצוואר המיוחד. לאחר מכן, נבקר ב- Doi tungונמשיך לדואי טאנג ולביקור בעיר הגבול מאה-סאי.

נצא לסיור באזור המכונה "משולש הזהב" הממוקם בצומת הגבולות עם בורמה לאוס ונהר המאה-סאי. האזור שימש מרכז לגידול אופיום וסחר שהתנהל על ידי השבטים באזור.

בהמשך, נהנה משיט בנהר המקונג וסיור באיזור צ'אנג שנג.

לינה בצ'אנג ראי.

 

יום 18 צ'אנג ראי – צ'אנג מאי – דוי סוטאפ

לאחר ארוחת הבוקר נבקר במקדש הלבן – Wat Rongkhun. המקדש נבנה על ידי אמן בודהיסטי כמתנה לעיר וכולו עשוי לבן: פסלים, עיטורים, כניסות, קירות… מא'-ת'. המקדש מקושט בפסלים יפים, יש בו גשר עם אגם מלאכותי שבתוכו דגים לבנים שהובאו במיוחד מיפן והוא נחשב לפנינת ארכיטקטורה מודרנית, ייחודית ויפה.

נמשיך בנסיעה אל צ'אנג מאי – עיר המחוז הגדולה והחשובה בערי הצפון. בדרך נעצור לטבילה במעיינות חמים. בהמשך נבקר בכפר אמנים ונצפה בהם בעבודתם המעניינת הנעשית ביד – גילוף בעץ, ציור מטריות ועוד.

אחה"צ, נבקר במקדש "דוי סוטאפ"- המקדש החשוב ביותר בצפון תאילנד. על מנת להגיע למקדש נטפס אל הסטופה המצופה זהב, המקדש מתנשא מעל העיר וממוקם בגובה של 1100 מטר.

לינה בצ'אנג מאי.

 

יום 19 הפארק הלאומי דוי Inthanon

לאחר ארוחת הבוקר ניסע אל הפארק הלאומי דוי Inthanon הכולל גם את ההר הגבוה ביותר בתאילנד 2,565 מטרים מעל פני היפ. נערוך סיורים בפארק ונתרשם ממגוון גדול של ציפורים, מפלים יפים, ונופים מרשימים.

אחה"צ נבקר במפל Wachiratharn ונבקר בשוק המקומי של בני שבט ההרים. לינה בצ'אנג מאי.

 

יום 20 חוות הפילים – ראפטינג על רפסודות במבוק – בנגקוק

לאחר ארוחת הבוקר נצא לביקור בחוות הפילים הכולל רכיבה קצרה על גבם של הפילים, לאחר מכן נצא לטיול בעגלות שוורים ולראפטינג על רפסודות במבוק בנהר.

בהמשך, העברה לשדה התעופה וטיסה חזרה לבנגקוק. עם ההגעה, העברה למלון. לינה בבנגקוק.

 

ימים 21-22 בנגקוק – פיג'י

לאחר ארוחת הבוקר, בהתאם לשעת הטיסה העברה לשדה התעופה וטיסה ליעד המאפשר קצת אתנחתא מהטיול הארוך – איי פיג'י. עם ההגעה לפיג'י, העברה לריזורט מפנק. לינה בפיג'י.

 

ימים 23-24 פיג'י

אחד היעדים הקסומים בטיול, איי פיג'י, מאפשר לכם קצת לנוח מהריצה ולאגור כוחות לקראת המשך הטיול. הלינה בריזורט מהמם, על בסיס חצי פנסיון.

 

יום 25 פיג'י – כרייסטצ'רץ'

לאחר ארוחת הבוקר, בהתאם לשעת הטיסה העברה לשדה התעופה וטיסה לכרייסטצ'רץ', היא העיר ה"אנגלית" ביותר בניו זילנד, העיירה ניזוקה ברעידת האדמה שפקדה אותה בפברואר 2011. העיר נמצאת במחוז Canterbury, פחות-או-יותר באמצע חופו המזרחי של האי הדרומי של ניו-זילנד. אוכלוסיית העיר מונה כ-340,000 איש (ועוד כ-80,000 בפרברים), כך שלמעשה מדובר בעיר לא גדולה, נעימה וידידותית מאד.

עם ההגעה, העברה למלון. לינה בכרייסטצ'רץ'.

 

יום 26 כרייסטצ'רץ' – קווינסטאון

לאחר ארוחת הבוקר נצא לחצי יום סיור בעיר. נבקר במוזיאון קנטרברי (The-Canterbury-Museum), מהחשובים במדינה, הגנים הבוטניים (Botanic Gardens), הפארק האנגלי, נחלת מונה וייל, אנטיגואה בוטשדס ועוד.

נמשיך לביקור ב-Antarctic Center, כניסה ו"מפגש" עם פינגווינים כלולים במחיר.

לאחר מכן העברה לשדה התעופה וטיסה אל קווינסטאון, בירת האדרנלין של ניו זילנד וייתכן אף של העולם! רק לפני כשלושה עשורים הייתה זו עיירת נופש נעימה ומנומנמת על שפת האגם וואקאטיפו, אשר בקרקעיתו עדיין פועם ליבה של מפלצת אימתנית (כך לפחות מספרת האגדה ומי אנו שנערער על כך…). עם ההגעה, העברה למלון. לינה בקווינסטאון.

 

יום 27 קווינסטאון – חווית ווטרג'ט!

קווינסטאון וההרים שסביבתה הינם מהמקומות היפים בעולם ומציעים למטייל מגוון כמעט אינסופי של פעילויות ברמה אתגרית כזו או אחרת, כשייט בסירות סילון באגם או באחד הנהרות השוצפים  שבאזור, רכיבה על סוסים טיול יקבים ועוד ועוד ועוד… לאחר ארוחת הבוקר ניהנה מטיול באיזור קווינסטאון ובצהרים, הליכה עצמאית אל נקודת האיסוף בפינת Shotover  ו-Camp streets, משם תצאו לחווית ווטרג'ט (Water Jet) עוצרת נשימה !

לאחר מכן, נעלה ברכבל לפסגת הר בוב, ממנו תצפו על העיירה וסביבתה המדהימה ממעוף הציפור. בפסגת ההר נהנה מארוחת ערב במסעדה המצוינת. לינה בקווינסטאון.

 

יום 28 קווינסטאון – מילפורד סאונד – קווינסטאון

בשעת בוקר מוקדמת, נצא בנסיעה לאורכם של האגמים וואקאטיפו וטה אנאו – הגדולים באגמי האי הדרומי. נסיעה ב"דרך מילפורד", תביאנו אל ארץ הפיורדים.  הדרך חולפת בנופים מרהיבים ולאורכה נעצור להתרשמות מאגמי מראה יפיפיים ונעלה לבקר מפלים ספיראליים שוצפים. נעבור במנהרת הומר, החוצה את שדרת ההרים הנישאים, הסוגרים עם ארץ הפיורדים ואנו כבר בפארק הלאומי "פיורדלנד" ששטחו כשטח מדינת ישראל כולה והוא הגדול בפארקים הלאומיים של ניו זילנד. ניסע בארץ אלף המפלים, כינוי בהחלט מוצדק לאין סוף המפלים, הצונחים מגובה של מאות מטרים. מראה מדהים! פיורד מילפורד הינו הצפוני, העמוק והיפה שבפיורדים. נעלה לאחת הסירות המשייטות בפיורד ונחזה בפליאה במצוקי הענק שסביבנו, אשר גובהם  כ-1700 מטר ומהם צונחים אלינו בעוז אין ספור מפלים רבים. במהלך השייט גם נוכל ליהנות מארוחת צהריים על הסיפון. לאחר השייט נשוב אל קווינסטאון ללינה לאחר אחד הימים המדהימים בטיולנו.

 

יום 29 קווינסטאון – וואנקה – קרחון פרנץ ג'וזף

לאחר ארוחת הבוקר, נתחיל בנסיעה הארוכה אל העיירה השלווה פרנץ ג'וזף היושבת בצילו של הקרחון העצום. ניסע בין שניים מאגמיה הגדולים של ניו זילנד – וואנאקה ואוויאה בפרוזדור צר המכונה "הצוואר".  לאחר מספר עצירות הכרחיות לצילומים (כי ממש אין דברים כאלה בעולם!) נמשיך לעיירה האלפינית וואנאקה, השוכנת לחופו של האגם בשם זה.  בוואנאקה נוכל לבקר באתר "המבוך" ובעולם האשליות המדהים והמפורסם של וויליאם לנדסבורו. כמו כן, נוכל לבקר במוזיאון חיל האוויר הייחודי, המציע תצוגה נדירה של מטוסי קרב עתיקים. המשך הנסיעה עוברת לאורך החוף המערבי, שם נחוש מהו "סוף העולם" במובנו הטוב ביותר. באזור העיירה האסט נפנה מערבה ונחל לרדת בשדרת ההר מערבה. הנוף והצמחייה השתנו שוב מול עינינו, מנוף אלפיני פתוח ליער גשם ירוק וסבוך.

עם ההגעה נצא לסיור רגלי מודרך בעמק הקרחוני, המנקז את הקרחון שלרגלי קרחון פרנץ ג'וזף המפורסם. לשם זה אחראי הגיאולוג האוסטרי יוליוס פון האסט, אשר הקדיש את הקרחון לקיסר האוסטרי.

עם ההגעה, העברה למלון. לינה בפרנץ ג'וזף.

 

יום 30 פרנץ ג'וזף

לאחר ארוחת הבוקר הגעה עצמאית למשרד הסיורים של הקרחון, שם תצאו לחצי יום סיור מודרך באזור הקרחון והעמק (הסיור אינו כולל טיפוס על הקרחון).

באם מזג האוויר יאפשר זאת, תוכלו לצאת לסיור עוצר נשימה במסוק מעל הקרחון ונטייל רגלית בעמק הקרחוני, המנקז את הקרחון שלרגלי קרחון פרנץ ג'וזף המפורסם. את הלילה נעביר בעיירה השלווה והיפה.

 

יום 31 פרנץ ג'וזף – הוקיטיקה – גריימאות'

לאחר ארוחת הבוקר נמשיך בדרכנו צפונה לאורך חופיו הפראיים של הים הטסמני. בדרך, נעצור בעיירה הוקיטיקה, ונבקר בגלרייה לניפוח זכוכית ובמפעל גרינסטון – קווארץ ירוק ממנו עושים את התכשיטים הפולינזיים היחודיים. עם ההגעה, העברה למלון. לינה בגריימאות'.

 

יום 32 גריימאות' – פונקייקי – נלסון

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה לפונקייקי, שם נצא לסייר בפארק פונאקייקי ונראה את התופעה המרהיבה של שכבות סלעי משקע, אשר הורבדו במהלך מיליוני שנים של עליית וירידת מפלס הים והסלעים ויצרו תצורות, אשר הזכירו למתיישבים האגלים ערימות של פנקייקים. או שמע היה זה רק השם "פונקייקי" שהזכיר?… אחר הצהרים האור נפלא ואת רעש וריח הגלים המתנפצים אל הסלעים וביניהם, בייחוד בשעת גהות של הים, לא תשכחו במהרה.

בתום הסיור, נסיעה נעימה צפונה לנלסון (265 ק"מ). בירת השמש הנצחית של ניו זילנד. העיר הממוקמת בקרבת הפיורדים של מרלבורו. נלסון מהווה את נקודת היציאה לטיולים בפארקים אייבל טזמן ונלסון לייקס.  נלסון שוכנת בלב אזור  פורה של גידולים חקלאיים עשירים ומהווה נקודת מוצא לטיולים בחופים היפים ביותר של ניו זילנד.

עם ההגעה, העברה למלון. לינה בנלסון.

 

יום 33 נלסון – פארק לאומי אבל טסמן 

את היום נקדיש לטיול בפארק הלאומי אבל טסמן (Abel Tasman), הנקרא על שמו של הקפטן ההולנדי שגילה את ניו זילנד ושילם על כך בחיי כמה ממלחיו האומללים, אשר נאכלו על ידי מאורים מקומיים. הוא גם זה שנתן לארץ את שמה – "נובו זילנדיה" (זילנד החדשה), על שם מחוז זה בהולנד. אך טבעי היה, שארץ זו תגמול לו בפארק על שמו… הפארק משלב חופי ים זהובים עם יערות גשם, יונקים ימיים רבים, אותם ניתן לראות עם קצת מזל, וגם גאות ושפל החושפים ומציפים קילומטרים של ים – יבשה חליפות. ניסע לחופיו של הים הטסמני אל חולות הזהב של מפרץ קאיטריטרי. משם נעלה על מונית-סירה, אשר תיקח אותנו לסיור של מספר שעות בליבו של הפארק. במהלך השייט נראה מושבה של כלבי ים ומפרצים נעלמים, בהם נוכל לטייל רגלית ולהתרשם מהצמחייה ובעלי החיים הייחודיים למקום. ראשית נשוט לבארק ביי (Bark Bay) ונלך רגלית לאקורג' דרך מפרץ טורנט ובריכת קליאופטרה. משם נצפה בנוף המדהים של היער והחוף שלמרגלותיו. נמשיך בהליכה על הגשר התלוי מעל Fall river במסלול מרהיב ביופיו, עד מפרץ טורנט שם תתחברו למונית חזרה לקאיטריטרי ומשם הסעה חזרה למלון.

לינה בנלסון.

 

יום 34 נלסון – פיקטון – וולינגטון

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה של כשעתיים מזרחה לפיקטון (Picton) עיירה שקטה ומנומנמת וחצייה במעבורת ה"אינטראיילנדר" (סך הכל 3 שעות של שיט). בהפלגה תוכלו ליהנות מנופי המפרצים הרבים, והנוף היפה של מחוז מרלבורו, כולל מצוקים תלולים שנפגשים עם הים בצבע טורקיז. עם ההגעה לוולינגטון, הממוקמת בדרום האי הצפוני, העברה למלון. וולינגטון מוקפת גבעות ועמקים ירוקים, ריח משכר של אוקיינוס, ועיר מלאת חיים, קוסמופוליטית ומגוונת. ניתן למצוא בוולינגטון גם מוזיאונים, גלריות אמנות ומסעדות ובתי קפה משובחים.

לינה בוולינגטון.

 

יום 35 וולינגטון – טונגרירו

לאחר ארוחת הבוקר, מומלץ לבקר במוזיאון הלאומי לאומנות המרשים והגדול ביותר בניו זילנד – טה פאפה (Te-Papa) ובטיילת היפה של רציף הנמל. אם נותר זמן כדאי לערוך ביקור בגנים הבוטאניים (Wellington-Botanic-Gardens) ותצפית מפסגת הויקטוריה (Victoria). בהתאם ללוח הזמנים, נסיעה לטונגרירו והעברה למלון. לינה בטונגרירו.

   

יום 36 טונגרירו – טאופו – רוטורואה

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה לפארק הלאומי. בפארק הלאומי טונגרירו ניתן לעשות מסלול הליכה מהנה של כשעתיים ואפשר גם לחצות את הפארק כולל טיפוס מאתגר של 19.5 ק"מ.

בהמשך היום נסיעה לרוטורואה דרך טאופו Taupo, עיירה ששוכנת על גדות אגם טאפו שהינו האגם הגדול ביותר בניו זילנד.

עם ההגעה, העברה למלון.

בערב נהנה מקבלת פנים מאורית מסורתית, בה נהנה מארוחת "האנגי", אשר בושלה עבורנו בתנור אדמה מיוחד ונצפה במופע המלחמה המפחיד של המאורים, תושביה המקוריים של הארץ, אשר יחרצו אלינו לשון מאיימת…לינה ברוטורואה.

 

יום 37 רוטורואה

בין רוטורואה לטאופו נמתחת חגורת האש של ניו זילנד. לאחר ארוחת הבוקר, נצא לסיור שכולל את העמק הגעשי, בו תוכלו לצפות  במעיינות מבעבעים, בריכות צבעוניות וגייזרים מתפרצים. לאחר מכן נמשיך אל מעיינות ה –  Rainbow שם נוכל לצפות בדגי פורל ובעלי כנף ומינים נוספים של בעלי חיים. לאחר מכן נמשיך אל חוות הצאן והבקר Agrodome, זוהי חווה חקלאית של 160 דונם, בו תוכלו ללמוד על חיי החוואים והחקלאים בניו זילנד, כולל צפייה במופע כבשים משעשע.  חשפו לגז כבשים, כ-19 מינים שונים של כבשים, חליבת פרות, כלבי רועים ומגוון רחב של חיות משק. נמשיך לנסיעה ברכבל המשקיף על האיזור. לאחר מכן נסיעה חזרה למלון.

נמשיך אל השמורה התרמית טה פויה (Te puia), שם ניתן למצוא מגוון גדול של גייזרים ובריכות בוץ רותחות.

נסיים את היום בספא פולינזי, שם תהנו מטבילה במים החמימים…

ההגעה חזרה למלון היא עצמאית.

** חשוב לדעת שאזורי הפעילות הוולקנית והתרמית עלולים להיות מסוכנים; המים אולי נראים מפתים, אבל הם חמים מאוד ואפילו רותחים לפעמים, ואסור לרדת מהשבילים, יש מספר מקומות בהם ניתן לטבול במעיינות אשר על האגם, להתמרח בבוץ העשיר ולהתמסר לרוגע במים המינראליים החמים.

 

יום 38 רוטורואה – וואיטומו – אוקלנד

לאחר ארוחת הבוקר נסע צפונה אל אוקלנד. בדרך נגיע אל הגבעות החלולות של וואיטומו, בהן רשת של מערות קרסטיות, שבהן זורמים נהרות נסתרים ובהם גרות תולעים זוהרות. הביקור במערות משלב שייט מרהיב בנהר התת קרקעי, כאשר מעלינו זוהרות אלפי תולעים באור כחלחל. חוויה מדהימה!
בהמשך נסע לאורכו של נהר הוויקאטו, הארוך בנהרות ניו זילנד. ניסע דרך "ארץ המלך", ונגיע בשעות הערב אל אוקלנד, העיר הגדולה של האי הצפוני. אוקלנד בנויה על הרצועה היבשתית הצרה של צפון ניו זילנד, בין מפרץ של האוקיאנוס השקט מצִדה האחד ובין ים טסמן (Tasman) מצִדה האחר. סביב העיר מתנשאת 48 כיפות געשיות כבויות, ביניהם הר עדן, שממנו נשקפים אוקלנד וכל סביבתה.

לינה באוקלנד.

 

יום 39 אוקלנד – סיור עירוני – סנטיאגו

לאחר ארוחת הבוקר, ובהתאם לשעת הטיסה, נצא לסיור עירוני: נבקר בגשר הארבור, באיזור הנמל והחוף, באתריה המרכזיים של העיר, בפארק פרנל ופארק ויקטוריה. לאחר מכן, העברה לשדה התעופה וטיסה מעבר לאוקינוס השקט אל היעד הבא שלנו – פטגוניה. עם הנחיתה בסנטיאגו, בירת צ'ילה, העברה למלון. לינה בסנטיאגו.

 

יום 40 סנטיאגו – ברילוצ'ה – המעגל הקטן

לאחר ארוחת הבוקר העברה לשדה התעופה וטיסה לברילוצ'ה, עיירת נופש הררית עם חזות שוויצרית, מפורסמת בפארק הלאומי נאוול הוואפי (Nahuel Huapi) ובתעשיית השוקולד הביתי שלה. מיקומה של ברילוצ'ה, בין אגמים עמוקים וכחולים, הרים נישאים, קרחונים ועצי מחט, מאפשר טיולים יפהפיים בחיק הטבע. עם ההגעה, העברה למלון.

לאחר מכן נצא לחצי יום סיור "המעגל הקטן" (Circuito Chico) בסביבות ברילוצ'ה. נסע לאורך אגם נאוול הוואפי, נגיע אל פלאיה בוניטה שם נוכל צפות אל האי האומול, נמשיך דרך נופים מרהיבים ונגיע אל רגלי גבעת קמפניירו. לאחר מכן, נטפס ברכבל לרום 1050 מטרים, לתצפית מיוחדת על האזור. ממרומי ההר נשקף נוף פנוראמי מרהיב של כל אגם הואפי ורכס האנדים שמעליו, קרחון פריטו מורנו, פנינסולות יאו יאו וסאן פדרו, האי ויקטוריה ועוד. נגיע אל מלון יאו יאו וכנסיית סאן אדוארדו – שני אוצרות ארכיטקטונים לחוף אגם נהואל הואפי. נמשיך דרך מסלולי גולף ונחצה את נהר אנגוסטורה על הגשר שמעליו, נגיע לתצפית פנורמית אל אגם מורנו ופנינסולת יאו יאו. נמשיך על הגשר מעל אגם מורנו ולאחר מכן נסגור את המעגל ונחזור לברילוצ'ה.
העברה למלון, לינה בברילוצ'ה.

 

יום 41 ברילוצ'ה – הר הטרונדור והקרחון השחור

לאחר ארוחת הבוקר, נצא דרומה ליום סיור בשמורת הר הגעש טרונדור והקרחון השחור שקיבל את שמו בשל סחף האדמה "המלכלך" אותו ויוצר בשל כך את צבעו הכהה. במהלך היום נשלב הליכה רגלית קלה ותצפיות נוף עוצרות נשימה. אחה"צ נסיעה חזרה לברילוצ'ה. לינה בברילוצ'ה.

 

יום 42 ברילוצ'ה – פורטו ווארס

לאחר ארוחת הבוקר, העברה ליאו יאו שם נתחיל במעבר רכס האנדים לצ'ילה בשילוב של נסיעה באוטובוס ושיט. נבקר בשמורת מפלי פטרואה (Petrohue) ונמשיך בשיט למרגלות הר הגעש המושלג אוסורנו (Osorno), עד לקראת הערב הגעה לפורטו ווארס. לינה בפורטו ווארס.

 

יום 43 פורטו ווארס – פוארטו מונט – פונטה ארנס – פוארטו נטאלס

לאחר ארוחת הבוקר, העברה לשדה התעופה בפוארטו מונט (Puerto Montt), עיירה שיושבה על ידי מתיישבים גרמניים באמצע המאה ה-19 והיא אחת הערים החשובות ביותר בדרום צ'ילה. טיסה אל העיר הדרומית הגדולה בפטגוניה – פונטה ארנס (Punta Arenas).

פונטה ארנס יושבת על שפת מיצר מגלן. עיר זו שימשה כנמל חשוב ובסיס הצטיידות לכל הספינות שרצו להקיף את יבשת אמריקה, אך לאחר פתיחת תעלת פנמה פחתו מאוד הספינות הפוקדות את הנמל והוא ירד מגדולתו. כיום רק הספינות היוצאות לדייג ב"ים דרייק" ומפליגות לאנטרקטיקה משתמשות בשירותיו. בשנים האחרונות, עם גילוי הנפט באזור, עוברת פונטה ארנס התפתחות מואצת והופכת למרכז שירותים לקידוחים ולזיקוק הנוזל השחור ואוכלוסייתה מונה כ-115,000 תושבים.
עם ההגעה לשדה התעופה של פונטה ארנס נצא בנסיעה של כשלוש שעות אל העיירה הנחמדה והלבבית פוארטו נטאלס (Puerto Natales), שם נבלה את הלילה.

 

יום 44 פוארטו נטאלס – שמורת טורס דל פאינה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לשיט בסירות זודיאק במעלה נהר סרנו. נשוט אל עבר קרחון סרנו (Serrano) והמשך בשייט דרך פיורד אולטימה אספרנסה (Ultima Esperanza) – "התקווה האחרונה". הפיורד קיבל את שמו מחואן לדריז'רוס הנווט, שהתייחס אליו כתקוותו האחרונה להגיע אל מצרי מגלן. האזור עשיר בבעלי חיים ימיים בנוף בראשית.

 

נמשיך פארק טורס דל פיינה, שמורה שהינה אחד מהפארקים הלאומיים היפים ביותר בעולם. כאשר השמורה ממוקמת בצידו הדרומי של "פארק הקרחונים" ומשתרעת על שטח של מאות אלפי קילומטרים רבועים. הפארק הוקם בסוף שנות החמישים ושמו ניתן לו בגלל שלושת מגדלי הגרניט הגבוהים הנראים למרחקים ומסמלים את הפארק. בפארק ניתן לראות עשרות מיני ציפורים (הקונדור הדרום אמריקאי שהוא הדורס הגדול בעולם, יענים, קרקרות, פלמינגו ועוד הרבה ציפורי מים אחרות), סוגים שונים של בעלי חיים, הנפוצים מבניהם הגוואנקו (מין של אנטילופה ממשפחת הגמלים הדומה ללמה) וארנבות הבר הגדולות של פטגוניה.

עם ההגעה, העברה למלון. לינה בטורס דל פאינה.

 

יום 45 שמורת טורס דל פאינה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום של טיולים בשמורת מגדלי הפאינה – עולם צומח מיוחד במינו בנוף המרהיב של הרי האנדים, מגדלי גרניט אדירים, המתנשאים כמעט אנכית לגובה של יותר מ-2,000 מ' מעל הערבה הפטגונית, מכוסים "כובעים" של סלעים מטמורפיים, מזדקרים מעל סביבה עתירת קרחונים, יערות, מפלים ואגמים. האזור גם שופע ציפורים ובעלי חיים. לינה בשמורה.

 

יום 46 טורס דל פאינה – אל קלפאטה

לאחר ארוחת הבוקר, הסעה פרטית אל הגבול עם צ'ילה (Cerro Castillo), מרחק של 215 קילומטרים ומשם נמשיך לקלפאטה.

קלפאטה (Calafate) היא עיירה פטגונית בדרום ארגנטינה, המשמשת בסיס יציאה לשיט אל קרחון אופסלה (Upsala), בין קרחונים הצפים במימי אגם ארחנטינו (Lago Argentino), ולביקור בקרחון פריטו מורנו (Perito Moreno).

עם ההגעה, העברה למלון. לינה באל קלפאטה.

 

יום 47 קרחון פריטו מורנו

ביום זה נצא בנסיעה לאורך אגם ארחנטינו אל קרחון פריטו מורנו,"הקרחון המתנפץ", החוצה את אגם ארחנטינו. זהו הקרחון היבשתי הפעיל הגדול בעולם והתופעה הקרחונית היפה ביבשת. הקרחון הוא תופעת טבע מדהימה; הוא מתנשא לגובה 70 מטרים מעל פני האגם.

נטייל רגלית לאורך האגם ונצפה בקרחון שגושי קרח ניתקים ממנו ומתרסקים לתוך האגם בקולות נפץ. נסיעה חזרה למלון באל קאלפטה.

 

יום 48 שיט קרחונים – קרחונים אופסלה וספגציני

לאחר ארוחת הבוקר, ניסע לפורטו בנדרה שם נמצא פארק הקרחונים "לוס גלסייארס". נצא לשייט מרתק על קטמרן באגם ארחנטינו בין קרחונים בעלי צורות וגוונים מרהיבים. נשוט לעבר קרחון ספגציני וקרחון אופסלה. לאחר מכן נשוב לאל קאלפטה ללינה.

 

יום 49 אל קלפאטה – איגואסו

לאחר ארוחת הבוקר, בהתאם לשעת הטיסה העברה לשדה התעופה וטיסה למפלי האיגואסו (Iguasu).

מפלי האיגואסו (Iguasu) הם המפלים הגדולים בשטחם בעולם. זרמי מים אדירים ניגרים מכל עבר, מתוך ג'ונגל בראשיתי. רוחב חזית המים מגיע ל-4 קילומטרים, וגובה המפל הגדול הוא 82 מטרים. כ-275 מפלים ואשדות מסתערים ממרומי השבר הגיאולוגי של נהר איגואסו, כמה קילומטרים לפני חיבורו אל נהר פרנה (Parana) הגדול.

עם ההגעה הסעה למלון.

לינה באיגואסו.

 

יום 50 איגואסו- הצד הארגנטיני
לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה אל שמורת המפלים הארגנטינאים. עם ההגעה נעלה על רכבת פתוחה ממרכז המבקרים , לנסיעה של רבע שעה אל "תחנת המפלים". נצא לטייל בשבילים, שמהם יש מבט מרהיב וקרוב על המפלים . נמשיך בשביל נוסף הבנוי על גשר עץ המגיע אל מרפסת התצפית המשקיף אל  "גרון השטן" המפורסם – המפל הראשי היורד 1200 מטרים אל תוך הנהר.

 

לאחר מכן, נמשיך בנסיעה קצרה בג'יפ בתוך יער הגשם המוביל אל הרציף ממנו נצא בסירות זודיאק לצפות ממפלים מקרוב. לינה באיגואסו.

 

 יום 51 איגואסו – הצד הברזילאי
לאחר ארוחת הבוקר, נעבור את גבול ארגנטינה – ברזיל ונערוך ביקור בצד הברזילאי של המפלים, כולל ביקור בפארק הפרפרים.

לאחר מכן, חזרה לצד הארגנטינאי והעברה למלון.

לינה באיגואסו.

 

יום 52 איגואסו – בואנוס איירס

לאחר ארוחת הבוקר, בהתאם לשעת הטיסה, הסעה לשדה התעופה וטיסה לבואנוס איירס.

עם ההגעה, תיהנו מחצי יום סיור בבואנוס איירס, כולל ביקור בשדרת 9 ביולי ובאובליסק נמשיך לבניין הקונגרס הידוע בכינויו "הבית הורוד", בכיכר מאי , שדרות דה מאיו. נמשיך לסיור קצר בשכונת לה בוקה הצבעונית.  לאחר מכן, נבקר בשכונת סן טלמו, השכונה העתיקה ביותר בבואנוס איירס השומרת על צביונה העתיק.  נמשיך לביקור בשכונת רקולטה ונבקר בבית הקברות המפורסם בארכיטקטורה מיוחדת במינה. בבית קברות זה קבורים מפורסמים רבים בניהם מריה אווה דוארטה דה פרון הידועה בכינוי- אוויטה שהיתה רעייתו של נשיא ארגנטינה חואן פרון כאשר אישיותה, פעולותיה ומרוץ חייה הביאו את העם לידי הערצה רבה אליה.
לינה בבואנוס איירס.

 

יום 53 בואנוס איירס – פרנה וטיגרה

לאחר ארוחת בוקר, טיול אל דלתת הפרנה (Parana). נוסעים צפונה דרך שכונת אוליבוס (Olivos), שם מתגורר הנשיא, לתחנת הרכבת. נמשיך לעבר מחוז איסידרו, אזור מגורים אלגנטי, נבקר בקתדרלה נאו-גותית שבמרכז ההיסטורי של העיר המוקף בבתים בסגנון קולוניאלי ואיטלקי. במרחק לא גדול משם נמצא את תחנת הרכבת המחודשת סאן איסידרו – קומפלקס מעניין של מסעדות, בתי קולנוע וקניון. נמשיך בנסיעה אל טיגרה (Tigre), שכונת מגורים נחמדה על גדת נהר הפאראנה. נצא לשיט בדלתת הפרנה, בצמחיה עשירה, בין שכונות מגורים, שווקים, בתי נופש ובניני ציבור מעניינים.

 

יום 54 בואנוס איירס – קיטו
לאחר ארוחת הבוקר, בהתאם לשעת הטיסה, הסעה לשדה התעופה וטיסה לקיטו, בירת אקוודור. קיטו שוכנת בגובה 2850 מטרים, בין הרי געש, שהמפורסם בהם הוא פיצ'ינצ'ה (Pichincha). העיר נבנתה בימי האינקה ושבה ונבנתה על ידי הכובש הספרדי בשנת 1534.

עם ההגעה, העברה למלון.

לינה בקיטו.

 

יום 55 קיטו – הר הגעש פולולהואה – מיטד אל מונדו – קיטו

ערים מעטות בעולם נהנות ממיקום כה מושלם כשל קיטו. קיטו שוכנת בגובה 2850 מטרים, בין הרי געש, שהמפורסם בהם הוא פיצ'ינצ'ה (Pichincha). העיר נבנתה בימי האינקה ושבה ונבנתה על ידי הכובש הספרדי בשנת 1534.

לאחר ארוחת הבוקר, נבקר בשמורה הגיאו-בוטנית פולולהואה, בליבה שוכן הר געש רדום.

לאחר מכן, ניסע מצפון לקיטו עד אל קו המשווה לה מיטד דל מונדו. נבקר ברחבת התצפית ובמוזיאון חצי העולם.

לאחר מכן נסיעה חזרה לקיטו, עם ההגעה נערוך סיור במרכז קיטו ובעיר העתיקה שהוכרזה כאתר מורשת עולמית. נבקר בבזיליקה הגותית, בכיכרות הפזורות בעיר ובפסל מריה הקדושה המפורסם (אל פנסיו). העברה למלון, לינה בקיטו.

 

יום 56 קיטו – מינדו – קיטו

לאחר ארוחת הבוקר ניסע כשעתיים אל עבר שמורת יער העננים מינדו ונהנה מיום טיול ופעילויות בשמורה. מינדו ידוע כאחד מאתרי הצפייה בציפורים הטובים בעולם עם כ-500 סוגים, ביניהם טוקאנים, וציפורים אקזוטיות אחרות.

נערוך טיולים רגליים, נגיע למפלים צוננים ונהנה מפעילות Canopy אומגה בין צמרות העצים. נבקר גם בחוות הפרפרים במקום. אחה"צ נסיעה חזרה לקיטו והעברה למלון. לינה בקיטו.

 

יום 57 קיטו – שוק אוטבלו – קוטקצ'י – לגונת קיקוצ'ה – קיטו

לאחר ארוחת הבוקר ניסע אל העיר אוטבלו ונבקר בשוק אוטבלו

המפורסם. זהו שוק ססגוני בו מוכרים המקומיים את מרכולתם

המגוונת. התושבים האינדיאנים במקום מפורסמים בלבושם,

הגברים עם שמלות לבנות מעל מכנסיים, פונצ'וס כהה וכובעי לבד

שחורים והנשים, עם החולצות הרקומות ביד, מחרוזות זהב,

שמלות ארוכות וכיסוי ראש.

לאחר מכן ניסע לביקור בכפר הפסטורלי Cotacachi הידוע גם בתעשיית העור אשר בו ונמשיך אל לגונת Cuicocha, בה שני איים ירוקים למרגלות הר הגעש Cotacachi. נסיעה חזרה לקיטו והעברה למלון.

לינה בקיטו.

 

ימים 58-61 קיטו – גלפגוס

לאחר ארוחת הבוקר, בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה וטיסה לגלפגוס.

עם הנחיתה באי העברה לספינה לשיט בן 4 ימים/3 לילות באיי הגלפגוס.

בימים אלו תיהנו מטיול באיים פראיים אלה בהם הטבע הקדמוני נשמר בקנאות ויד אדם לא השחיתה. בחלק מהאיים תוכלו לסייר, להתקרב אל מגוון בעלי החיים הייחודיים הנמצאים שם ואינם חוששים מאנשים. תכנית הטיול כוללת את קבוצת האיים הדרומיים והמרכזיים.

ביום הרביעי להפלגה, נסיים את השייט ונטוס בחזרה לקיטו. עם ההגעה, העברה למלון. לינה בקיטו.

** שלוש ארוחות ביום כלולות במהלך השיט. ביום ההגעה ארוחת צהריים וערב בלבד, וביום העזיבה ארוחת בוקר.

** סדר הביקורים, או מהות הביקורים עשויים להשתנות ללא הודעה מוקדמת בהתאם למזג האויר והיתרי השיט.

 

יום 62 קיטו – לגונת קילוטואה – שוק פוג'ילי – קוטופקסי

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לטיול טיול אל לגונת קילוטואה. בתוך לועו של הר הגעש הכבוי קילוטואה(Quilotoa) , נמצאת לגונה קילוטואה המרשימה ביופייה. הר הגעש מגיע לגובה של כ-3,840 מטר, וקוטר הלוע שלו הוא כ-2.5 ק"מ. מי הלגונה כחולים ירוקים בגלל ריבוי מינרלים, וסביב צמחיה ופריחה צבעונית. נרד אל שפת הלגונה ונסייר גם לאורך שפת הלוע. משפת הלוע של הר הגעש, אפשר לראות את הלגונה במלואה, ואת ההרים המושלגים סביב. מכן, נמשיך אל שוק פוג'ילי, שוק אינדיאני קטן המגולל סיפור תרבותי והיסטורי עתיק יומין. זהו שוק אליו מגיעים המקומיים מהכפרים הסמוכים כדי לסחור בתוצרתם. המשך נסיעה לקוטופקסי ללינה.

 

יום 63 קוטופקסי – קיטו

קוטופקסי הוא הר געש פעיל, והשני בגובהו באקוודור, המתנשא לגובה של 5,897 מ'. ההר נחשב כאתר קדוש לאינדיאנים תושבי המקום עוד לפני תקופת האינקה במאה ה-15, שסגדו לו כערובה לפוריות האדמה "מביא הגשם" וכמו כן, פסגתו נחשבה למקום מושב האלים – לכן פירוש שם ההר בשפת האינדיאנים המקומיים הוא "כס מלכות הירח".

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום סיורים בפארק הלאומי קוטופקסי .

בסיום הסיורים נצא חזרה בנסיעה אל קיטו. לינה בקיטו.

(שימו לב שליום זה חובה להצטייד בנעלי הליכה טובות ובגדים חמים! העליה היא לגובה של מעל 3000 מטר מעל פני הים ולכן, ראו הערת גובה לטיול).

 

יום 64 קיטו – סן חוזה

לאחר ארוחת הבוקר, בהתאם לשעת טיסה, העברה לשדה התעופה וטיסה לסן חוסה, עיר הבירה של קוסטה ריקה והגדולה במדינה. סן חוסה היא המרכז הפוליטי, כלכלי, תחבורתי ותרבותי של המדינה. עם ההגעה, העברה למלון. לינה בסן חוזה.

 

יום 65 סן חוסה – הר הגעש פואס – מפלי לה פס – סן חוסה
לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה לביקור בשמורת הר הגעש פואס, שמאז התפרצות הלבה האחרונה נותרה בו מעיין צלקת, הפולטת מידי פעם גז ואפר. נגיע אל קרבת הר הגעש (ממרחק בטוח כמובן) ונצפה באגם טורקיז הממוקם בתחתית הלוע ובמפלי מים צלולים היוצרים מחזה מרהיב אל מפלי לה פס. נרד בשביל מוסדר, אל בסיס המפלים. לפנינו סדרה של 6 מפלים שוצפים וגועשים, צמחייה טרופית סבוכה, שפע של פרפרים ובעלי כנף.

נסיעה חזרה לסן חוסה ללינה.

 

יום 66 סן חוסה – טורטוגרו
מוקדם בבוקר, הסעה לשמורת הטבע טורטוגרו העשירה בצמחיה טרופית ובבעלי חיים ומשמשת כמקום מושבם של צבי הים. בדרך נעצור לארוחת בוקר במסעדה מקומית. לאחר שנגיע לנמל של Matina / Caño Blanco,  נמשיך בספינה בתעלות עד לשמורה.
עם ההגעה נתמקם בלודג' ונהנה מארוחת צהרים.
אחה"צ, תיהנו מסיור בכפר המקומי. המפגש של הים עם היבשה בשילוב של טבע יפהפה, יוצר אווירה משוחררת, ומיוחדת שמאפיינת את תושבי הכפר הצבעוני הזה. בערב, ארוחת ערב בלודג'. לינה בטורטוגרו.
השטח  הוכרז כמוגן כבר בשנות ה-60 ומאז 1975 הוא פארק לאומי. זהו אתר קינון לצבי הים הירוקים המוצאים דרכם אל החופים בכל שנה בין החודשים יוני – אוקטובר. 18,946 ההקטרים של השמורה מגנים על קיני הצבים, התעלות, והלגונות יחד עם  היערות המקיפים את החופים.
(** סך הכל נסיעה ושיט כולל עצירה לארוחת בוקר כ-6 שעות)

 

יום 67 טורטוגרו
לאחר ארוחת הבוקר, תיהנו מסיור הליכה בג'ונגל. לאחר מכן, נשוב אל הלודג' לארוחת צהרים ולאחר מכן, נצא בשיט ספארי בתעלות המים. מוקד המשיכה העיקרי של טורטוגרו הן תעלות. המקום מציע שילוב של יערות גשם, צמחיית חוף, מנגרובים, ביצות ולגונות ומהווה מקלט לחיות בר רבות ובהן 300 זני ציפורים, 50 מיני דגים ובערך 160 יונקים , חלקם זנים נכחדים. השייט בספינה מאפשר צפייה בקופים, קרוקודילים, איגואנות, טבלנים ועוד.
ארוחת ערב תוגש בלודג'.

לינה בטורטוגרו.

 

יום 68 טורטוגרו – ארנל – המעיינות החמים של טבקון

לאחר ארוחת הבוקר יציאה מהחוף הקאריבי לכיוון גוואפילס.

ארוחת צהריים כלולה. בשעה 13:00 נסיעה לאיזור ארנל שבצפון מחוז אלאחואלה הקרוב לגבול עם ניקראגווה. באיזור נוף שופע של ירוק שגשמים טרופיים שומרים על רעננותו כל ימות השנה, נהרות גועשים, מעיינות חמים, לגונות, פארקים, הרבה צמחיה וחיות בר.

אין כמו לסיים את היום בארוחת ערב וטבילה במעיינות החמים של טבקון. לינה במלון בארנל.

(סה"כ הפלגה ונסיעה כולל עצירה להפסקת צהריים – כ-6 שעות)

 

יום 69 הר הגעש ארנל – גשרים תלויים – מפלי לה פורטונה 

היום תיהנו מטיולים בסביבה. נתחיל בטיול הליכה של כ-3 ק"מ, במהלכו תעברו בגשרים תלויים מוקפים ביער טרופי, תחזו בבע"ח, בצמחים ובחרקים האופייניים למקום.

לאחר מכן, תיהנו מרחצה במפלי המים של לה פורטונה,

ומארוחת צהרים במסעדה מקומית בעיירה.   אחה"צ טיול שייקרב אתכם להר הגעש. לינה בארנל.

 

יום 70 ארנל – מונטוורדה סיור לילי
לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה  של כשלוש וחצי שעות לשמורת יער העננים מונטוורדה (Cloud Forest Monteverde) זהו אזור יפהפה של יער עננים, המכונה גם "יער ערפל". זוהי תופעה מיוחדת של יערות גשם ירוקי עד, שמקבלים משקעים בצורת עננים.

היער מהווה בית גידול חם לעצלנים, נחשים, קופים, מיני פרפרים שונים ומגוון צבעוני של ציפורים.

אחר הצהריים נצא לסיור לילי בשמורה.

לינה במונטוורדה.

** נסיעה של כארבע שעות ביום זה

 

יום 71 מונטוורדה – גשרים תלויים – קאנופי – רכבל

לאחר ארוחת בוקר, תיהנו מסיור גשרים תלויים. זהו סיור גשרים צמרות עצים על מערכת גשרים, משם ניתן לחוות את יער הגשם.

לאחר מכן, תיהנו מנסיעה ברכבל ומקנופי (אומגות) סוער בין צמרות העצים. הקנופי כולל כ-15 כבלים, שמחוברים בפלטפורמות שרובן על צמרות העצים, כולל טרזן סווינג.

לינה במונטוורדה.

 

יום 72 מונטוורדה – מנואל אנטוניו
לאחר ארוחת הבוקר נסיעה של כ-4 שעות אל העיר קפוס, ולשמורה הקרובה אליה – מנואל אנטוניו (Manuel Antonio) שיושבת בחופי האוקיאנוס השקט.

זוהי אחת משמורות הטבע היפות ביותר בקוסטה ריקה: חופי ים מרהיבים וקסומים מתמזגים עם יער הגשם, חיות אופייניות ליער גשם, איגואנות, ציפורים מכל המינים והצבעים, קופים השואגים למרחקים, סרטנים בצבעים מרהיבים ועוד מגוון של חי וצומח.

לינה במנואל אנטוניו.

 

יום 73 מנואל אנטוניו – קטמרן

לאחר ארוחת בוקר מוקדמת תיהנו מהפלגה על גבי קטמרן מנמל קפוס לשיט במים הכחולים מול חופי מנואל אנטוניו. בין בעלי החיים הנמצאים באזור זה, ניתן למצוא בהתאם למזל דולפינים, לווייתנים, צבי ים, דגי מנטה ריי וציפורי ים כגון שקנאים, איביסים ועוד. נעגון באחד המפרצונים המוגנים במפרץ בייסנז לשחייה ושנורקלינג. ארוחת צהרים תוגש על סיפון הקטמרן.

אחה"צ חופשיים.

לינה במנואל אנטוניו.

 

יום 74 מנואל אנטוניו – סיור מנגרובים

בוקר חופשי במנואל אנטוניו.

אחה"צ – בהתאם לשעות הגאות והשפל, נצא לסיור ייחודי באיי דמאס. נשוט בקאנו ונצפה במערכת אקולוגית ייחודית של המנגרובים. בין בעלי החיים ניתן למצוא בהתאם למזל: עצלנים, תנינים, קופים, אנפות ומינים נוספים של חיות המחפשות את מזונם באזור. לינה במנואל אנטוניו.

 

יום 75 מנואל אנטוניו – יום חופשי

היום תיהנו מימים חופשיים בחופי מנואל אנטוניו. תוכלו לבחור בין הפעילויות המוצעות (לא כלולות בתמחור): רפטינג בנהרות, סיור בשמורה, קיאקים בים, רכיבה על סוסים, רכיבה על אופניים לאורך החופים וסיורים רגליים ביער הגשם.

לינה במנואל אנטוניו.

 

 

יום 76 מנואל אנטוניו – סן חוסה – פנמה סיטי
לאחר ארוחת הבוקר, בהתאם לשעת הטיסה, נסיעה חזרה לשדה התעופה בסן חוסה (כשלוש וחצי שעות נסיעה) וטיסה לפנמה סיטי לנופש אחרון ומסכם של טיול החלומות!

עם ההגעה, העברה למלון. לינה בריזורט מפנק.

 

ימים 77-78 פנמה – נופש מפנק

ביומיים האלו תיהנו ממנוחה אחרונה לקראת חזרה לארץ. הלינה על בסיס חצי פנסיון.

 

ימים 79-80 פנמה סיטי – ת"א

לאחר ארוחת הבוקר, ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה ועלייה לטיסה אחרונה לטיול – הביתה!

 

עוד בנושא
מטיילים ממליצים על מוסקט