מסביב לעולם בשמונים יום- בדגש תרבותי

אנו מזמינים אתכם להגשים את כל החלומות הרטובים שלכם ולצאת איתנו למסע תרבותי גאוגרפי מרתק חובק עולם המאפשר מפגש עם הנופים הדרמטיים של כל קצוות תבל, שילוב של עמקים ירוקים, קניוני ענק, ערים קדומות, יערות גשם, שווקים צבעוניים ותרבויות מרוחקות, מדבריות וסוואנות, כל זה בצירוף של נופש מהשורה הראשונה ביעדים מובחרים.


 

תכנית הטיול:

יום 1 תל אביב – דלהי

בהתאם לשעת ההגעה, מפגש עם הנציג שלנו בשדה התעופה והעברה לבית המלון. לינה בדלהי.

 

יום 2 דלהי – אמריצר

מוקדם בבוקר העברה לתחנת הרכבת. נסיעה לאמריצר (4.5 שעות).

עם ההגעה העברה למלון.

העיר אמריצר, "בריכת הנקטר" ומקדש הזהב בתוכה, מכילים יחדיו את המרכז הרוחני והמנהיגותי של מאמיני "הדת הסיקהית".

אחר הצהריים צפייה בטקס הורדת הדגלים בגבול הודו לפקיסטן. אירוע משעשע וצבעוני, חיילים הודים מול פקיסטאנים וקהל שמעודד כל אחד את החיילים שלו.

בערב ביקור במקדש הזה – נתבונן ביופיו המרשים של מקדש הזהב. נשוטט סביבו ובתוכו, נפגוש בעולי רגל "סיקהים" הבאים להיטהר במימי הבריכה. תחוו את אווירת הקדושה האופפת את המקום המיוחד הזה.

לינה באמריצר.

 

יום 3 אמריצר – דרמסאלה

לאחר ארוחת הבוקר נמשיך לביקור בגן בו טבחו הבריטים במפגינים הודיים ב-1919 – אירוע שהפך לאירוע מכונן ומגבש במאבק לעצמאות הודו המודרנית (ונכלל בסצנה בלתי נשכחת בסרט על חייו של גנדי). לאחר מכן נחזור לביקור באור יום במקדש הזהב.

בהמשך, נסיעה לכיוון דרמסאלה (כ-6 שעות), עם ההגעה העברה למלון.

דרמסאלה – נמצאת באזור הררי בעמק קנגרה. העיר מחולקת לשני אזורים שונים לחלוטין – העיר התחתית בגובה 1250 מטר והעיר העליונה MCLEODGANJ בגובה 1800 מטר. זוהי בירתם של הגולים הטיבטים בהודו וביתו של הדלאי למה, המנהיג הרוחני של הבודהיזם, המתגורר במנזר נמג'יאל. עם ההגעה העברה למלון.

לינה בדרמסאלה.

 

יום 4 דרמסאלה  

לאחר ארוחת הבוקר נבקר במנזר נמג'יאל של הדלאי למה, ולידו נראה את הקתדרלה המרכזית ואת השוק הטיבטי.
לאחר מכן נערוך ביקור בספרייה הטיבטית ונצפה בכתבי יד עתיקים ובאוסף ספרים מקוריים, נבקר בשוק הטיבטי המקומי ובמרכז לעבודות יד. לינה בדרמסאלה.

 

יום 5 דרמסאלה – קולו – מנאלי
בבוקר נסיעה למנאלי (כ-7 שעות נסיעה 270 ק"מ) דרך קולו, עמק צר יפהפה שבו עיירה קטנה. האזור מפורסם בעצי הפרי שלו וגם בגידול של קאנביס ליצור של חשיש משובח.

משם המשך נסיעה למנאלי. בין הרים נישאים, יערות עד ונהרות גועשים חבויה לה העיירה מנאלי. עיירה קטנה יפהפייה, סביבה כפרים ציוריים ומעיינות חמים. עם ההגעה העברה למלון, לינה במנאלי.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

יום 6 מנאלי – פרווטי ומניקראן – קאסול – מנאלי

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה לעמק פרווטי הממוקם בין רכסי הרים גבוהים ונהנה מאקלים נוח ונופים מקסימים. בעמק שוכנים כפרים יפים ושקטים.

נבקר במעיינות החמים של מניקראן, זוהי עיירה הודית קדושה עם אוירה מיוחדת, מעיינות חמים ומקדש סיקי יפה. לאחר מכן נמשיך לביקור בעיירה קאסול – עיירת תרמילאים קטנטנה בעמק פרווטי. אחה"צ נסיעה חזרה למנאלי. לינה במנאלי.

 

יום 7 מנאלי – יום חופשי

לאחר ארוחת הבוקר, תהנו מיום חופשי במנאלי.

לינה במנאלי.

 

יום 8 מנאלי – דלהי – דהארדון – רישיקש

מוקדם בבוקר נסיעה של שעתיים לשדה התעופה בקולו, ממנו נטוס לדלהי. עם ההגעה, טיסת המשך ל-Dehradun הנמצאת במרחק נסיעה של שעה וחצי מרישיקש. נסיעה לרישיקש הנמצאת בגדה הימנית של נהר הגנגס ומוקפת ברכסי ההימליה, מרכז דתי קדוש להינדים. זו הכניסה לממלכתם של האלים ומרכז האשראמים והפונדקים, המשמשים כארגונים נדיבים לנמצאים בעיר. אחה"צ חופשיים. לינה ברישיקש.

 

יום 9 רישיקש

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לסיור ברישיקש – מעונם של הקדושים והחכמים העתיקים. נסייר בין באשרמים ובמקדשים.

בערב, נצפה בטקס אארטי על גדת הנהר.

לינה ברישיקש.

 

יום 10 רישיקש – דלהי – גואה

לאחר ארוחת בוקר, העברה לשדה התעופה וטיסה לדלהי, משם נמשיך בטיסה לגואה. עם ההגעה, העברה לבית המלון.

 

ימים 11-12 גואה

גואה מתייחדת באופן מובהק משאר חלקי הודו. מוקפת בים וחופים מרהיבים. יומיים חופשיים בגואה לנופש, אגירת כוחות ומנוחה לקראת ההמשך.

 

יום 13 גואה – דלהי – הונג קונג

בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה לדלהי, משם נצא בטיסת המשך להונג קונג. עם ההגעה, מפגש עם הנציג שלנו והעברה לבית המלון. לינה בהונג קונג.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

יום 14 הונג קונג – יום חופשי

המאפיין את הונג קונג הוא המיזוג המרשים בין מזרח ומערב. 150 שנות שלטון בריטי הפכו את הונג קונג למרכז עסקים וכלכלה פורח. מצד שני, תושבי הונג קונג לא וויתרו על המאפיינים הסיניים של תרבותם, ולכן ניתן לראות את גורדי השחקים המרכיבים את קו הרקיע של הונג קונג, לצד מקדשים ושווקים מסורתיים הפזורים ברחובותיה.

 

לאחר ארוחת הבוקר, תיהנו מיום חופשי בהונג קונג.

לינה בהונג קונג.

 

יום 15 הונג קונג – גווילין

לאחר ארוחת הבוקר, בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה וטיסה לגווילין.
זהו אחד מאזורי הנוף והטבע המרשימים ביותר בסין. פסגות ההרים הגיריים אשר יצרו תצורות נוף ייחודיות, ההרים מכוסי צמחיית הבמבוק, הנהר הזורם והערפילים השוררים באזור, העניקו השראה לציירים סיניים במשך מאות שנים. עם ההגעה, ביקור בשוק הלילה של גווילין.

העברה למלון, לינה בגווילין.

 

יום 16 גווילין – טרסות האורז בלונג שן – יאנגשו

לאחר ארוחת הבוקר ניסע לסיור באזור לונג שן (כשעתיים וחצי נסיעה). הסיור יעבור בנופים חקלאיים, שם נתרשם מטרסות האורז המנצלות כל פיסת אדמה לגידול חקלאי ונוכל להציץ אל חייהם האותנטיים של תושבי האזור.

אחה"צ נסיעה ליאנגשו (Yangshu) – עיירה ציורית ובה שוק ססגוני ועשיר הממוקמת על גדות נהר הלי. עם ההגעה העברה למלון.

לינה ביאנגשו.

 

יום 17 יאנגשו
לאחר ארוחת הבוקר נצא לשייט ברפסודות על נהר הלי. זהו מסע בין צוקים מרהיבים תוך התבוננות בחיי הכפריים השלווים ובהווי המיוחד של הדייגים בנהר. נערוך טיול בגבעת הירח ממנה תוכלו להשקיף על האזור (הטיפוס מאתגר אך כדאי – הנוף בהחלט מצדיק את המאמץ!) וביקור בעץ ה-Banyan. העברה למלון. לאחר מכן נצא לנסיעה ברכב פתוח לביקור בכפרי הסביבה וביקור בבית מקומי.

בערב – מופע "רשמים". במאי המופע הוא – Zhang Yimou המופלא שביים בין השאר את טקס הפתיחה לאולימפיאדה. במופע יותר מ-500 ניצבים בני האזור, והטבע משמש תפאורה יפהפייה בשילוב אפקטים של תאורה. (מקומות ישיבה מס' 2). לינה ביאנגשו.

 

יום 18 יאנגשו – גווילין – צ'נגדו – מרכז לחקר דובי הפנדה

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה חזרה לגווילין.

עם ההגעה סיור בגבעת חדק הפיל ומערת חליל הסוף.

לאחר מכן, העברה לשדה התעופה וטיסה לצ'נגדו (Chengdu), בירת חבל סצ'ואן, החבל הפורה ביותר בסין. נבקר במרכז לחקר דובי הפנדה, שם נוכל לצפות ביצורים חביבים אלו.

לינה בצ'נגדו.

 

יום 19 צ'נגדו – לשן – אמאישן

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה ל-לשן (Leshan), אתר בודהיסטי חשוב ביותר בסין בזכות פסל בודהה ענק שגובהו 71 מ', החצוב בסלע במצוק הצופה אל הנהר. שייט אל הפסל הענק ומשם נסיעה לאמישאן (Emeishan), אחד ההרים היפים במחוז, הטובל בצמחייה שחבויים בה מנזרים בודהיסטים.

לינה באמישאן.

 

יום 20 אמישאן – צ'נגדו – שנגחאי

יום באמישאן, טיולים בין השבילים ומפגש עם המאמינים העולים לרגל למנזרים הקדושים. עליה ברכבל ירידה רגלית. בנוסף למנזרים הרבים הפזורים כאן, ובנוסף לנופים היפים הנשקפים מנקודות התצפית, הר אמאי עשיר בעולם החי והצומח שלו. מטיילים שיטפסו בשביל עם עולי-הרגל הסיניים, ייתקלו בקופים תזזיתיים.

אחה"צ נסיעה חזרה לצ'נגדו, העברה לשדה התעופה וטיסה לשנגחאי (Shanghai), העיר הגדולה והתוססת בסין. עם ההגעה, העברה למלון.

לינה בשנגחאי.

 

יום 21 שנגחאי

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לביקור ברובע העתיק של שנגחאי – אזור גני יו והשווקים שלידו, בית הכנסת העתיק והמוזיאון של שנגחאי, אשר בו אוספי ציור, קליגרפיה, פורצלן וריהוט סיני. אחה"צ ביקור ב"בונד" – אזור חזית הנהר עם הבניינים הקולוניאליים, חציית הנהר בנסיעה מרתקת דרך ה-Tourist Tunnel לתצפית מדהימה ממגדל הטלוויזיה שברובע פודונג (Pudong) בטריטוריות החדשות.

בערב – מופע אקרובאטיקה וארוחת ערב במסעדה עכשווית המתמחה במטבח השנגחאי.

לאחר מכן זמן חופשי ברובע הצרפתי המשוחזר, חזרה עצמאית למלון. לינה בשנגחאי.

 

יום 22 שנגחאי – עיירת המים ג'וג'זיאו – שנגחאי – שיאן

לאחר ארוחת הבוקר, ניסע לעיירת המים ג'וג'זיאו (Zhujiajiao). זוהי עיירת מים בת יותר מ-1700 שנה. נשוטט בעיירה ונשוט בתעלות, נצפה באורח חייהם של המקומיים, ובסגנון הבניה העתיק שהשתמר. לאחר מכן, נסיעה חזרה לשנגחאי.

עם ההגעה, העברה לשדה התעופה וטיסה לשיאן (Xian) – בירתה הקדומה של סין ונקודת המוצא של דרך המשי המפורסמת.

עם ההגעה העברה למלון, לינה בשיאן.

 

יום 23 שיאן – לוחמי הטרקוטה – בייג'ינג  

לאחר ארוחת הבוקר נסיעה למיוחד באתרי שיאן – אתר "לוחמי הטרקוטה" – צבא של 6000 לוחמים וסוסיהם, בגודל טבעי, עשויים מחימר שרוף וערוכים להגן על הקיסר בדרכו אל הנצח. לאחר מכן, נבקר בשוק צמחי המרפא.

אחה"צ ביקור בפגודת האווז הגדולה, בחומות העיר, והמשך לסיור ברובע המוסלמי של שיאן ובשווקים שלידו.

בערב בהתאם לשעת הטיסה העברה לשדה התעופה וטיסה לבייג'ינג. עם ההגעה העברה למלון, לינה בבייג'ינג.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

יום 24 בייג'ינג – היום הקיסרי
לאחר ארוחת הבוקר ביקורים בעיר האסורה – מרכז הקיסרות הסינית במשך 500 שנה – ובכיכר טיאן אן מן – כיכר השלום השמיימי שסביבה אנדרטת הגיבורים, בית הקונגרס והמוזוליאום של מאו.
ביקור בלוליצ'נג, הרחוב הססגוני ובו חנויות של ענתיקות וחפצי אמנות. לאחר מכן, ביקור בארמון הקיץ.

בערב, מופע קונג פו סוער. זהו מופע של ריקוד, אקרובאטיקה וקונג פו כמובן. בהמשך ביקור ברחוב Wang Fu Jing וסיור בשוק האוכל הלילי.

לינה בבייג'ינג.

 

יום 25 בייג'ינג – החומה הגדולה
יום של טיול לחומה הסינית הגדולה שנבנתה לפני 2000 שנה ובקברי שושלת מינג. החומה הסינית נחשבת לאחד משבעת פלאי עולם, אורכה 6,350 ק"מ. החומה, שבנייתה החלה לפני 2,000 שנים, כשסין אוחדה לממלכה מאוחדת ע"י שושלת צ'ין, הייתה בנויה כבר בחלקה, בקטעים מסוימים שנבנו ע"י ממלכות עצמאיות, ואוחדה לחומה אחת ע"י שושלת צ'ין (עליה לחומה ברכבל, ירידה ברגל).

לאחר מכן ביקור בשוק הענתיקות הצבעוני של בייג'ינג ובשוק המשי. לינה בבייג'ינג.

 

יום 26 בייג'ינג – אוסאקה

מוקדם בבוקר ביקור במקדש השמיים, בו נהגו הקיסרים לשוחח עם האלים. בפארק המקיף את המקדש, המוני אנשים מתרגלים טאי צ'אי, רוקדים טנגו, מנגנים ושרים.

לאחר מכן, טיול ריקשות בסמטאות החוטונג – דוגמאות בודדות של סגנון הבנייה והחיים העירוניים המסורתיים נתחמות לתוך ה"חוטונג" – הלא הן  השכונות האותנטיות של העיר הישנה, הבנויות מסמטאות צרות שבהן בנויים הבתים סביב חצרות פנימיות. נמשיך לביקור במתחם האולימפי (בהתאם לנהלים), נטפס אל גבעת הפחם לתצפית מרהיבה על העיר ונבקר במתחם האמנות העכשווית.

לאחר מכן, בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה וטיסה לאוסאקה. ברוכים הבאים לאוסקה, העיר השלישית בגודלה ביפן, והמרכז המסחרי החשוב ביותר בה.

העיר מציעה שפע של מסעדות מעולות ואוכל רחוב מעניין וטעים והיא נושאת את התואר "המטבח של יפן". חובבי הבישול שבינכם יוכלו למצוא שפע חנויות של כלי בית ועזרים להכנת אוכל יפני. עם ההגעה, מפגש עם נציגנו בשדה התעופה והעברה לבית המלון.

 

יום 27 אוסקה – הירושימה – מיאג'ימה

לאחר ארוחת הבוקר, הגעה עצמאית תחנת הרכבת ומשם נסיעה ברכבת (JR Pass כלול, כשעתיים נסיעה) אל הירושימה (Hiroshima), עיר שוקקת חיים המפורסמת בעיקר כעיר הראשונה שהופצצה בפצצת אטום.

בהגיענו להירושימה, מומלץ לבקר באופן עצמאי בפארק ומוזיאון השלום.

בהמשך, הגעה עצמאית אל הנמל משם נפליג במעבורת אל האי מיאג'ימה (Miyajima), משכן אלי השינטו, עם הגעתנו אל האי נבחין בשער האדום הנמצא בתוך המים ומשנה את גובהו בהתאם לגאות והשפל. במידה והזמן איאפשר מומלץ לבקר במקדש איצוקושימה (Itsukushima), המוקף תעלות מים ובמקדש דיישון (Daishoin). לינה במיאג'ימה.

ארוחת ערב במלון.

 

יום 28 מיאג'ימה

ארוחת בוקר במלון ויציאה לטיול עצמאי במיאג'ימה. הליכה בגשר חבלים במעלה ההר ותיהנו מהנוף הנפלא של הים והאיים שמסביב. מומלץ ללכת בשבילים המוסדרים וליהנות מהצבעים המרהיבים של הסתיו ולפגוש איילים מהלכים בחופשיות ומשרים על על המקום אוירה מיוחדת. לינה במיאג'ימה.

ארוחת ערב במלון.

 

יום 29 מיאג'ימה – קאנזאווה

לאחר ארוחת הבוקר, הגעה עצמאית אל המעבורת ומשם לתחנת הרכבת ומשם נסיעה  ברכבת (JR Pass, כשש שעות נסיעה) אל עיירת החוף הציורית קאנזאווה (Kanazawa).

הגעה עצמאית למלון והתרעננות ולאחר מכן מומלץ לצאת ולבקר באופן עצמאי בכמה מאתריה המרכזיים של קאנזאווה, ביניהם רובע הסמוראים ובית Nomura Samurai ובאיזור הגיישות כולל Shima Geisha house. מומלץ לבקר בשוק Omicho. בשעות הערב ניתן להסתובב באיזור קטמאצ'י ולשבת באחת מהמסעדות ואיזאקאיות (בארים יפנים).

לינה בקאנזאווה.

 

יום 30 קאנזאווה
ארוחת בוקר במלון ויום טיול עצמאי בקאנזאווה. קאנזאווה הממוקמת על חוף ים יפן וידועה במורשת עשירה של אמנות ומלאכת יד – החל מייצור עלי זהב, צביעת קימונו, קרמיקה, ועוד. שם גם נמצאים הגנים המטופחים, הידועים ביותר ביפן. מומלץ לבקר בין השאר מוזיאונים בתחומים שונים כמו אדריכלות ואמנות מודרנית.
לינה בקנאזווה

 

יום 31 קאנזאווה – שיראקאווה גו – טאקאימה

לאחר ארוחת הבוקר, ניסע באוטובוס אל טאקאימה ((Takayama בירת האלפים היפנים ששומרת על קסם העבר. ניתן למצוא בה בתי עץ עתיקים, שווקי חקלאים מסורתיים, ובה מתקיים פסטיבל האביב והסתיו הססגוניים.  עם ההגעה, מומלץ לבקר באופן עצמאי ברחובות סנומצ'י המשומרים היטב ((Sanumachi Suji ובתערוכת העגלות המקושטות של הפסטיבלים (Takayama matsuri Yatai Kaikan).

לינה בטאקאימה.

 

יום 32 טאקאימה – טיול אופניים באלפים היפנים

ארוחת בוקר במלון והצטרפות לטיול אופניים מודרך בו תטיילו באזור הכפרי של טאקאימה. דרך שבילים, רחובות צרים, שדות מעובדים, תוכלו לפגוש את המקומיים ולצפות באורח חייהם.

**ביום זה רצוי ללבוש בגדים נוחים ולהצטייד בבקבוק מים.

 

יום 33 טאקיאמה – טוקיו

לאחר ארוחת הבוקר, מומלץ לבקש בשוק הבוקר של טאקאימה ולהצטייד בפירות טריים לדרך. לאחר מכן תעלו לרכבת שתסע למגאלופוליס טוקיו (נסיעה ב-JR pass כלולה. משך הנסיעה כ-5 שעות).

טוקיו בירת יפן – המאתגרת את המבקר בה בשכבה מסתורית ומסקרנת של קידמה נועזת בשילוב של מסורת לא מתפשרת, גורדי שחקים לצד רחובות אשר בתיהם המסורתיים בנויים מעץ וחלונות המכוסים בתריסי הבמבוק, כבישים סואנים לצד פארקים ירוקים ושקטים. עם ההגעה, הגעה עצמאית למלון. בערב מומלץ לבקר במגדל טוקיו כדי להתרשם מהעוצמה של העיר.

לינה בטוקיו.

 

יום 34 טוקיו

ביום זה, תצאו ליום סיור פרטי באמצעות תחבורה ציבורית ותחוו את קצבה של טוקיו. נבקר במקדש מייג'י, נחווה את אחד המקומות השלווים בעיר המייצג את השינטו- כינוי לדת הקדומה של יפן. הדרך אל המקדש חולפת בלב פארק מיוער וירוק, המוקדש לקיסר מייג'י, שסימל את המעבר מחברה פיאודלית לחברה מודרנית והצעיד את האומה היפנית לקדמה. במקום מתקיימים טקסים מסורתיים, פסטיבלים וחתונות לפי דת השינטו.

בהמשך נבקר באזור הרג'וקו התוסס, שנתן את שמו לנערות המתהדרות באופנה מרהיבה – "נערות הרג'וקו" – והוא מהווה מוקד משיכה לצעירים הודות לאופנת הרחוב הייחודית שלו שהיוותה השראה למעצבי אופנה נחשבים ברחבי העולם, בשדרת אומוטסאנדו השוקקת בתי קפה ובוטיקים יוקרתיים ומכונה "המקבילה המקומית לשדרה החמישית במנהטן".

נמשיך אל אזור שיבויה העמוס פרסומות ענק המתנוססות על גבי בניינים גבוהים וחנויות המציעות את סחורתן לעוברים ושבים. באזור ישנו גם מעבר החצייה הגדול בעולם! לינה בטוקיו.

 

יום 35 טוקיו

יום סיור עצמאי בטוקיו.

מומלץ לקום מוקדם ולבקר בשוק הדגים המפורסם בטוקיו טסוג'יקי.

לאחר מכן, המשיכו אל מקדש אסאקוסה, שהוא אחד מציוני דרך בולטים ביותר בטוקיו ואל מוזיאון אדו, בו אחת האטרקציות העיקריות הוא שחזור בגודל מלא של גשר ניהונבשי אשר הוביל אל תוך אדו, הלוא היא טוקיו העתיקה.

מומלץ להמשיך אל שוק הפשפשים ברובע אונו Ueno, ולסיים באקיהברה, (Akihabara) – "עיר מוצרי החשמל" ובה חנויות אלקטרוניקה וחשמל רבות שחלקן גם פטורות ממס. לינה בטוקיו.

 

יום 36 טיול אופניים בהר פוג'י
ארוחת בוקר במלון ויציאה לטיול מודרך בקבוצה להר פוג'י אחד האיקונות המובהקות של יפן.  החלק הראשון יוקדש לטיול במקום המכונה תחנה 5 יבהיר לכם מדוע מקום זה נקרה לעיתים קרובות "הגבול בין שמים לארץ" אם הראות טובה, מראה האגמים שמסביב מרהיב ביופיו. החלק השני של הטיול יוקדש לטיול אופניים בכל אתרי המורשת העולמית סביב הר פוג'י. לינה בטוקיו.

 

יום 37 טוקיו – פוקט

לאחר ארוחת הבוקר, בהתאם לשעת הטיסה, העברה פרטית לשדה התעופה לטיסה לפוקט, תאילנד. עם ההגעה, מפגש עם נציגנו בשדה התעופה והעברה לבית המלון.

 

יום 38-39 פוקט

האי פוקט הוא אחד מיעדי תיירות הפופולריים בתאילנד והאי הגדול ביותר במדינה, ושוכן בדרום המדינה בים אנדמן.

יומיים חופשיים בפוקט בריזורט מפנק, שם תוכלו לאגור כוחות להמשך.

 

יום 40 פוקט – סידני

בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה לסידני.

ברוכים הבאים לסידני, בירת מדינת ניו סאות' ויילס. זו העיר הגדולה ביותר באוסטרליה. זו היא עיר יפה ותוססת, משופעת באטרקציות, פארקים, חופים מסעדות מעולות ולעיתים מתבלבלים וחושבים שהיא בירת אוסטרליה ולא קנברה… עם הנחיתה תפגשו עם הנהג שייקח אתכם לבית המלון במרכז העיר.

 

יום 41 סידני – יום סיור עירוני

לאחר ארוחת הבוקר במלון תאספו ותצאו לטיול בעיר המדהימה הזו. טיול זה ישלב הליכה ברגל ונסיעה ברכב ממוזג תבקרו באתרי החובה בעיר Circular Quay – רציף בו תוכלו לשזוף את עיניכם בכל מה שראיתם רק בגלויות – גשר ההארבור, בית האופרה, מגדל התצפית ועוד. נמשיך לארוחת צהרים באחת מהמסעדות לבחירתכם. נמשיך לטיול בחופים הצפוניים של סידני. בתום היום, העברה חזרה למלון.

 

יום 42 סידני – ההרים הכחולים
לאחר ארוחת הבוקר, איסוף מהמלון ויציאה לטיול באחד האתרים הקסומים בניו סאות' ווילס – ההרים הכחולים (Blue Mountains). מדובר ברכס הרי שולחן וקניונים והצבע הכחול נובע משבירת קרני השמש דרך האבק ושמן עצי האיקליפטוס. זהו אתר מורשת עולמית.

תיהנו מסיורים ברכבי שטח, ירידה בקניונים כולל ביקור בפארק בו תצפו מקרוב בבעלי חיים המקומיים. בתום יום הסיור חזרה למלון בסידני.

לינה בסידני.

 

יום 43 סידני – בריסביין – הארוי ביי – פרייז'ר איילנד

לאחר ארוחת בוקר במלון, בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה לבריסביין והמשך להארוי ביי. עם ההגעה, העברה למעבורת לפרייז'ר איילנד – אחת מפנינות הטבע היפות בעולם. מדובר בסוג של גן עדן שהוא גם אתר מורשת עולמית.  זהו אמנם אי החול הגדול בעולם אך הוא פלא אקולוגי המכוסה בצמחיה עשירה, יערות גשם, אגמי מים טורקיז מתוקים ההופך אותו לאתר חובה לכל אוהב טבע. עם הגעת המעבורת תגיעו עצמאית למלון. לינה בפרייז'ר איילנד.

 

יום 44 פרייז'ר איילנד

ביום זה תוכלו ליהנות מטיולים עצמאיים ומודרכים מהמלון ברחבי האי המופלא הזה. ניתן לסייר רגלית ועם רכב 4X4.

לינה בפרייזר איילנד.

 

יום 45 פרייז'ר איילנד – הארוי ביי – קיירנס

לאחר ארוחת הבוקר, העברה במעבורת חזרה להארוי ביי, משם העברה לשדה התעופה וטיסה לקיירנס. עם ההגעה, העברה למלון. לינה קיירנס.

 

יום 46 דיינטרי וקייפ טריבוליישן

מוקדם בבוקר, איסוף מבית המלון ונסיעה לכיוון דיינטרי (Daintree) כפר קסום על גדול נהר הדיינטרי. ולאחר סיור, הסברים ותה מענג של בוקר נהנה משיט על נהר הדיינטרי בין מנגרובים, בעלי חיים אנדמיים ונחווה פיסה מהטבע במיטבו. משם תעלו לתצפית מרהיבה על רצועת החוף שמשלבת יערות גשם טרופיים הטובלים בים טורקיז. ללא ספק אחד המראות היפים והמיוחדים שתראו בטיולכם. משם תמשיכו לLync Have' בית מחסה לחיות. שם תהיה לכם ההזדמנות להאכיל חיות מכף ידכם ולאחר מכן תיהנו מארוחת צהרים בסגנון מקומי. נמשיך לכיוון קייפ טריבוליישן עם עצירה בערוץ חבוי של מים מתוקים הרחק מההמון לשחיה מהנה. (רצוי להביא בגד ים ומגבת). נגיע לקייפ טריבוליישן – שונית אלמוגים הנוגעת ביער גשם עתיק בו מערכת אקולוגית נדירה בה צמחיה ובעלי חיים יחודיים למקום. עם ההגעה נהנה משחיה באוירה רגועה בים האלמוגים או טיול על החוף. בתום היום, נחצה את הדיינטרי ברכבל וניסע חזרה לקיירנס.

 

יום 47 שיט לשונית המחסום הגדולה

לאחר ארוחת הבוקר איסוף מהמלון ויציאה לשונית המחסום הגדולה  Great Barrier Reef לשיט ושנורקלינג ביאכטה חלומית באחד מהמקומות המופלאים בעולם. מומלץ להביא בגדי ים ומגבת. בתום היום העברה למלון ללינה.

 

יום 48 ערוץ מוסמן ופורט דאגלס

לאחר ארוחת הבוקר איסוף מהמלון ויציאה לערוץ מוסמן ופורט דאגלס. תתחילו בטיול הליכה מודרך בנתיב בתוך היער בו גם נחווה את הפן התרבותי המיוחד של איזור פראי זה באוסטרליה. ההיסטוריה, המיתולוגיה, צמחי המרפא המיוחדים הגדלים שם, וציורי המערות היחודיים. תיהנו משיט רגוע בנהר המוסמן בסביבה פראית של בעלי חיים – זוחלים ועופות רבים. לאחר מכן תמשיך לפורט דאגלס, עיירה שלווה לחוף האלמוגים לסיור קצר בטרם תשימו פעמיכם חזרה לקיירנס. עם ההגעה, העברה למלון.

 

יום 49 קיירנס – מלבורן

לאחר ארוחת הבוקר, בהתאם לשעת הטיסה, איסוף מהמלון והעברה לשדה התעופה לטיסה למלבורן, בירת מדינת ויקטוריה. עם ההגעה, העברה למלון ובצהריים יציאה לטיול קסום בפיליפ איילנד. נתחיל בנסיעה דרך פרבריה האמידים של מלבורן והתחנה הראשונה הוא פארק מארו שם נכיר מקרוב מאד (!) את הקואלות, הקנגורו, השד הטזמאני ועוד. נמשיך בנסיעה על הגשר המחבר את היבשת עם פיליפ איילנד בדרך מרהיבה ונספיק לראות גם את המושבה הגדולה ביותר של כלבי ים באוסטרליה. נמשיך בנסיעה אל מצעד הפינגווינים. כמו קסם, עם שקיעת השמש שבים המוני פינגווינים קטנים מיום דיג קשה בחזרה למחילות שלהם. המראה של הקטנים הללו מהדסים על החול בסוג של מצעד הוא שוֺוה לב! בתום היום נשוב בנסיעה אל מלבורן. לינה במלבורן.

 

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

יום 50 מלבורן – דרך האוקיינוס העצום

היום נצא לטיול בדרך הנחשבת ליפה ביותר באוסטרליה – דרך האוקיינוס העצום (Great Ocean Road) מדובר בקו חוף פראי בו הנופים והצבעים עוצרי נשימה. ניסע דרך "12 השליחים" שהם בעצם גלי אבנים עצומים. נבקר במגדלור ספליט פוינט המשמש כנקודת תצפית ואתר מורשת חשוב. נעבור דרך גשר לונדון ואתרים נוספים בדרך ובתום היום נשוב למלבורן אחרי יום מקסים. לינה במלבורן.

 

יום 51 עמק יארה ושמורת הילסוויל

לאחר ארוחת הבוקר נצא לטיול שייקח אותנו בדרך היין האוסטרלי המשובח. נעלה על  Puffing Billy רכבת הקיטור המקורית והאהובה שתיקח אתכם בדרך יער שרברוקס. נעבור בעמק יארה, גן עדן לצפרים,  נהנה מארוחת צהרים ויין מיקב בוטיק מקומי ונמשיך להילסוויל שמורת טבע מיוחדת במינה בה כ-200 סוגי בעלי כנף וזוחלים האופייניים לאזור זה. נהלך בין קנגורו, וואלאביז חמודים, וומבאטים צמריריים וקואלות. נצפה בנשרים – יום של טבע במיטבו. בתום היום נשוב בנסיעה למלבורן. לינה במלבורן.

 

ימים 52-53 מלבורן – סידני – לה פז

בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה לסידני. לאחר מכן נמשיך בטיסה ללה פז, בירתה של בוליביה. עם ההגעה, מפגש עם נציגנו בשדה התעופה והעברה לבית המלון.

 

יום 54 לה פז

לאחר ארוחת הבוקר נצא לחצי יום סיור עירוני באתריה המרכזיים של לה פז, כולל סיור בעמק הירח הסמוך ללה פז, בו נחשפות תופעות גיאולוגיות מעניינות. לינה בלה פז.

 

יום 55-57 לה פז – סאלאר דה אויוני

לאחר ארוחת הבוקר, העברה לשדה התעופה וטיסה לאויוני.

סאלאר דה אויוני הוא אגם המלח הגדול ביותר בעולם הנמצא על רמה בגובה של 3653 מטרים. מבוך שבילים חוצה את הסאלאר לאורכו ולרוחבו ומקשר בין הישובים הנמצאים מסביבו ובין מספר איים הפזורים בו.

עם ההגעה, נבקר במישורי המלח והאי אינקהואסי הנמצא בלב מישורי המלח ובו נוכל לראות את הקקטוסים שגובהם מגיע עד ל-12 מטר! והם אופייניים לאזור. ארוחת צהריים כלולה.

לאחר מכן, העברה למלון. ארוחת ערב במלון.

לינה באויוני.

למחרת, נמשיך בסיורים במישורי המלח, נבקר בלגונות Cache, Hedionda,  Chiarkhotaו- Honda. ארוחת צהריים ארוזה וארוחת ערב במלון. לינה בסוניקרה.

ביום השלישי, נבקר בלגונה הירוקה (Laguna Verde), הלגונה האדומה (Laguna Colorada) ונגיע לאיזור התצפית של מין הפלמינגו הייחודי לאיזור זה – ג'יימס פלמינגו, ונסיים במעיינות החמים של Polques. ארוחת צהריים ארוזה וארוחת ערב במלון. לינה באויוני.

 

יום 58 אויוני – לה פז – לימה

לאחר ארוחת הבוקר, טיסה חזרה ללה פז, ומשם טיסת המשך ללימה.

עם ההגעה, מפגש עם נציגנו בשדה התעופה והעברה לבית המלון.

לינה בלימה.

 

יום 59 לימה – פאראקס – קווי נאסקה

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה באוטובוס לאורך חופי האוקיאנוס השקט בנוף מדברי קסום אל חצי האי פאראקס.

 

עם ההגעה, העברה אל שדה התעופה של פיסקו ממנו נצא לטיסת סיור במטוס קל אל עבר מדבר נאסקה לצפייה ב"קווי נאסקה". לא ניתן לזהות את קווי נסקה כצורות בעלות משמעות אלא מצפייה בהם מהאוויר. יוצרי הקווים השתייכו לתרבות נסקה המתוארכת לתקופה בין200  לפסה"נ לשנת600  לספירה. הקווים יוצרים מאות תצורות שמורכבותן משתנה מקווים פשוטים וישרים שאורכם מגיע עד 20 קילומטרים, למשולשים, וטרפזים ועד לצורות מורכבות ומסוגננות של בעלי חיים כדוגמת קוליברים, עכבישים, קופים לטאות ולווייתנים ואף דמויות אנושיות.

בתום הטיסה, נסיעה חזרה באוטובוס לפאראקס ללינה.

 

יום 60 פאראקס – איי באייסטאס – לימה

לאחר ארוחת הבוקר נצא בשייט לקבוצת איי באייסטאס המכונה "גלפגוס הקטנה". נצפה בעולם טבע מדהים ומרתק של אלפי ציפורים מקננות, פינגווינים, אריות ים וכלבי ים השוהים בשמורה ייחודית זו. נסיעה חזרה באוטובוס ללימה. עם ההגעה, העברה למלון. לינה בלימה.

 

יום 61 לימה – פוארטו מלדונדו

לאחר ארוחת הבוקר, בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה וטיסה לפוארטו מלדונדו. עם ההגעה נסיעה דרך מעלה האמזונס אל מזח הסירות בעיר טמבופטה ושייט בקאנו בנהר מדרה דה דיוס אל הלודג' בגו'נגל.  כולל ארוחת צהריים ארוזה. במהלך השייט נצפה מקרוב בציפורים, חיות הבר והצמחים הייחודים לאזור זה. הגעה והתמקמות בלודג'.

 

אחה"צ נצא אל מגדל הקאנופי ונהנה מתצפית מקרוב אל הג'ונגל.

ארוחת ערב בלודג'.

 

יום 62 פוארטו מלדונדו

ארוחת בוקר בלודג'. לאחר מכן נצא לטיול אל אגם Tres Chimbadas oxbow.

לאחר שייט קצר והליכה של כחצי שעה דרך יערות הדקלים נגיע אל האגם השקט. בשעת בוקר הפעילות באגם מאוד מעניינת, כל מבחר הדגים והציפורים יוצאים לאסוף את מזונם.

באגם נוכל לראות גם דגי ענק המגיעים למשקל של 100 ק"ג ולוטרות הצפות מדי פעם מעל המים ומשמיעות קולות צווחה.

חזרה לארוחת צהריים בלודג'.

ביקור במרכז האתנו-בוטאני של הקהילה.

ארוחת ערב בלודג'.

סיור לילי לצפייה בבעלי החיים הפעילים בחשיכה.

 

יום 63 פוארטו מלדונדו

לאחר ארוחת הבוקר, נמשיך ליהנות מהרפתקאות באמזונס, כולל סיורים רגליים במהלכם נתרשם מנופי האמזונס והדיירים הקבועים בהם. ושייט של כחצי שעה אל חווה מקומית, בה מגדלים מגוון יבולים טיפוסיים וייחודיים לאמזונס.  ארוחות צהריים וערב בלודג'.

 

ימים 64-65 פוארטו מלדונדו – לימה – ארובה

לאחר ארוחת הבוקר, שייט ונסיעה חזרה אל שדה התעופה בפוארטו מלדונדו וטיסה ללימה. משם נמשיך בטיסה לארובה, השייך לקבוצת האיים הקריביים. עם ההגעה, העברה לבית המלון. לינה בארובה.

 

ימים 64-67 ארובה – נופש

ארובה הוא אי קטן השוכן בים הקריבי. מקום זה נחשב לאי הקריבי בעל אחוז התיירות החוזרת הגבוה ביותר. השפה הרשמית בעיר היא הולנדית, והאוכלוסייה מתחלקת בין מולטים, שחורים וצאצאים הולנדית. לצד החופים המדהימים, תוכלו למצוא גם נוף פראי עם סלעים וצוקים. מזג האוויר באי נחשב ליבש ונוח ביותר ושטוף שמש רוב ימי השנה.

יומיים חופשיים בארובה.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

יום 68 ארובה – הוואנה

בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה וטיסה להוואנה. עם ההגעה, מפגש עם נציגנו והעברה לבית המלון.

 

יום 69 הוואנה הקולוניאלית והמודרנית – השולחן הקשה ביותר להשגה

לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיורים בהוואנה, שנראית כאילו הזמן פסח עליה – מכוניות ישנות, מכשירי חשמל שנשכחו מזיכרונו של המטייל המערבי, החנויות והבתים הבנויים בסגנון ספרדי קולוניאלי והאנשים החביבים, על כולם פסח תהליך המודרניזציה והשאיר אותם הרחק מאחור במרוץ הזמן. סיור ברחבי העיר כמוהו כסיור במוזיאון חי ותוסס הלוקח את המבקר כמה דורות אחורה.

נטייל בין סמטאותיה העתיקות של העיר, ונבקר במוזיאון מקאטה דה לה האבאנה ויאחה (Maqueta de la Habana Vieja), בו נמצא מודל מפורט להפליא של הרובע ההסטורי של הוואנה. נבקר במצודה                 Castillo de la Real Fuerza ונמשיך למוזיאון קאפטינס ג'נרלס (Capitanes Generales), הנמצא במבנה משנת 1971 המייצג את הארכיטקטורה הקובנית באותה תקופה.

נערוך סיור פנורמי ברכב קלאסי ונסיים את הסיור בקוקטייל קובאני.

ארוחת ערב ב"שולחן הקשה ביותר להשגה" בהוואנה, שהתפרסם בעקבות הסרט תותים ושוקולד שהיה מועמד לאוסקר בשנת 1992, ואפילו מלכת ספרד ביקרה במסעדה המיוחדת… לינה בהוואנה.

 

יום 70 הוואנה – המינגווי – מופע קברט Queens Show

לאחר ארוחת הבוקר נהנה מתצפית מרהיבה אל מפרץ הוואנה ממבצר "אל מורו". לאחר מכן, נהנה מקוקטייל בבר מקומי.

נצא אל מקום מגוריו ועבודתו של הסופר ארנסט המינגווי שהיום משמש כמוזיאון. נבקר במוזיאון על שמו של הסופר המהולל שקנה את עולמו ביצירה שזיכתה אותו אף בפרס נובל- "הזקן והים".

נבקר במצודה Morro-Cabaña ונמשיך אל פסל קריסטו – יצירתה של האמנית הקובנית ז'ילמה מאדרה – הפסל הגדול ביותר שיוצר ע"י אישה. מהגבעה עליה עומד הפסל נשקף נוף מרשים אל מפרץ הוואנה.  נמשיך לביקור בבית הקברות קולון.

בערב – מופע ריקודים בלתי נשכח Havana Queens Show + ארוחת ערב. לינה בהוואנה.

 

יום 71 הוואנה – פינאר דל ריו – לס טרזס (כ-350 ק"מ)

מוקדם בבוקר נצא ליום טיול בעמק ויניאלס שבמחוז פינאר דל ריו, שמורת טבע מקסימה, בה גדל הטבק הטוב בעולם. זהו עמק קארסטי המשתרע על שטח של 132 קמ"ר ואשר הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית בשנת 1999.

נערוך סיורים בעמק, נראה את שלבי ייצור הסיגרים מהקטיף ועד למפעל הייצור ונמשיך בשייט אל "La Cueva del Indio" מערת נטיפים בה זורם נהר תת קרקעי.
לאחר מכן נבקר ב"קיר הפרהיסטורי" הענק.

נסיעה אל Las Terrazas ללינה.

 

יום 72 לס טרזס וסביבתה – הוואנה (כ- 95 ק"מ)

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום סיור בלס טרזס תוך הנאה מנופי האיזור… ביום זה נצא לסיורים רגליים בשמורת הטבע של לס טרזס ונהנה מארוחת צהריים. ניתן אף ליהנות משחייה בנהר…

לאחר מכן, נסיעה חזרה להוואנה. העברה למלון.

לינה בהוואנה.

 

יום 73 הוואנה – מפרץ החזירים – סיאנפואגוס (כ-300 ק"מ)

לאחר ארוחת הבוקר נסיעה לכיוון מרכז קובה אל סיאנפואגוס, אתר הפלישה של הגולים הקובניים במפרץ החזירים.

נהנה משייט לכפר אינדיאני, הבנוי על גבי כלונסאות.

המשך נסיעה אל סיאנפואגוס. אחה"צ נערוך סיור בעיר ונצפה במבנים הניאוקלסיים שנותרו בעיר מהמאה ה-19. נבקר בארמון "פלאסיו דל וואלה" אשר שימש את סוחרי הסוכר העשירים. בארמון מצוי שילוב ארכיטקטוני מעניין של מספר תקופות. נמשיך לביקור בתיאטרון על שם תומס טרי שהוא אחד מהמבנים המרשימים של העיר וממוקם בחלקו הצפוני של פארק מארטי. המבנה נבנה בסגנון איטלקי והושלם בשנת 1889 ופסלו של תומס טרי מוצב בלובי.

לינה בסיאנפואגוס.

 

יום 74 סיאנפואגוס – טרינידד (כ-85 ק"מ)

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה אל טרינידד שהייתה בעבר מרכז גידולי הסוכר של הספרדים אשר כבשו את קובה לפני למעלה מ-500 שנה.

טרינידד היא ללא ספק אחת הערים היפות והמרתקות ביתר בקובה. היא ממוקמת לחוף ימה הקריבי של קובה במרכז המדינה והיא מכילה כמה מהחופים היפים ביותר של קובה כולה.
כיום זוהי עיר גדולה עם 80,000 תושבים. בעבר גרו בה לא מעט אנשים עמידים אשר הקימו בה אחוזות ענק ומעונות פאר בהם חיו את חייהם הטובים ופיקחו מקרוב על עבדיהם השחורים שעמלו רוב שעות היום בשדות קני הסוכר שהיו רווחים כאן מאוד והיוו את ענף התעשייה המרכזי של קובה לפני עידן עצמאותה.
לאחר קבלת עצמאותה, ננטשה ונזנחה טרינידד וקרנה ירד. היא נותרה עיר קולוניאלית עתיקה שהזמן בה כאילו עצר מלכת: רחובותיה הקטנים צרים ומרוצפים באבנים משתלבות, בתיה צבעוניים ונמוכים ורק מספר מבנים ארכיטקטוניים גדולים של כנסיות ומרכזים דתיים נשארו כעדות לתקופת הפריחה של העיר בסביבות המאה ה-19.

עם ההגעה נערוך סיורים בעיר, נבקר במוזיאון הרומנטי ובגנים הבוטניים, בהם ניתן להתרשם ממעל 2000 סוגים של צמחים.

לינה בטרינידד.

 

יום 75 טרינידד – שמורת הטבע גואנייארה – הרי האסקאמברי

לאחר ארוחת הבוקר ניסע אל הרי האסקאמברי, השניים בגובהם בקובה, ליום של טיול בשמורת הטבע היפה "גואנייארה". בהגיענו לבריכה הכחולה נצא לטיול רגלי במסלול מדהים ביופיו עד לאגם (כשעתיים הליכה ברמת קושי קלה עד בינונית). נכיר את עולם החי והצומח של נהר ה-"גונאייארה" ונהנה מרחצה באגם, כולל ארוחת צהריים בשמורה.

אחה"צ נסיעה חזרה לטרינידד והעברה למלון.

לינה בטרינידד.

 

יום 76 טרינידד – סנטה קלרה – ואראדרו

לאחר ארוחת הבוקר נסיעה אל סנטה קלרה, העיר המסמלת יותר משאר הערים בקובה את לוחם החופש הידוע צ'ה גווארה ובה הוא קבור .עם ההגעה נערוך סיור פנורמי בעיר ונבקר במונומנט המפואר שהוקם לזכרו של צ'ה גווארה בכיכר המרכזית בעיר.

המשך נסיעה אל עיירת הנופש ואראדרו והעברה למלון.

לינה בואראדרו.

** מלון על בסיס הכל כלול.

 

ימים 77-79 ואראדרו – ימים חופשיים

תיהנו מימים חופשיים של מנוחה ובילוי בחופיה המרהיבים של קובה ובריזורט המקסים והמפנק.

** מלון על בסיס הכל כלול.

 

יום 80 ואראדרו – הוואנה – שדה התעופה (כ-195 ק"מ)

לאחר ארוחת הבוקר, בהתאם לשעת הטיסה, נסיעה חזרה להוואנה והעברה לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

עוד בנושא
מטיילים ממליצים על מוסקט