מסביב לעולם בשמונים יום- בדגש גאוגרפי

אנו מזמינים אתכם להגשים את כל החלומות הרטובים שלכם ולצאת איתנו למסע תרבותי גאוגרפי מרתק חובק עולם המאפשר מפגש עם הנופים הדרמטיים של כל קצוות תבל, שילוב של עמקים ירוקים, קניוני ענק, ערים קדומות, יערות גשם, שווקים צבעוניים ותרבויות מרוחקות, מדבריות וסוואנות, כל זה בצירוף של נופש מהשורה הראשונה ביעדים מובחרים.


 

תכנית הטיול:

ימים 1-2 תל אביב – ריו דה ז'נירו

בהתאם לשעת ההגעה, מפגש עם נציגנו בשדה התעופה והעברה לבית המלון.

 

יום 3 הגעה- איגואסו- הצד הברזילאי- פארק הציפורים והפרפרים

לאחר ארוחת בוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה לאיגואסו.

מפלי האיגואסו (Iguassu), המפלים הגדולים בשטחם בעולם. זרמי מים אדירים ניגרים מכל עבר, מתוך ג'ונגל בראשיתי. רוחב חזית המים מגיע ל-4 קילומטרים, וגובה המפל הגדול הוא 82 מטרים. כ-275 מפלים ואשדות מסתערים ממרומי השבר הגיאולוגי של נהר איגואסו, כמה קילומטרים לפני חיבורו אל נהר פרנה (Parana) הגדול. ביומיים אלו נשלב ביקורים בצד הברזילאי וכן בצד הארגנטינאי וכך נחווה מבט שלם ומקיף על המפלים, המסתערים ממרומי השבר הגיאולוגי של נהר האיגואסו, לפני חיבורו אל נהר הפרנה.

עם ההגעה, נצא לטיול רגלי בפארק הלאומי בצד הברזילאי. נטיילבשבילי הפארק, מהם יש מבט מרהיב וקרוב על המפלים. נמשיך לביקור בפארק הציפורים והפרפרים הטרופי הסמוך, המחזיק בחובו יותר מ-500 סוגים שונים של ציפורים. לינה באיגואסו.

 

יום 4 איגואסו- הצד הארגנטיני- גרון השטן!

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה אל שמורת המפלים הארגנטינאים. עם ההגעה נעלה על רכבת פתוחה ממרכז המבקרים, לנסיעה של רבע שעה אל "תחנת המפלים". נמשיך אל שביל הבנוי על גשר עץ המגיע אל מרפסת התצפית המשקיף אל  "גרון השטן" המפורסם – המפל הראשי היורד 1200 מטרים אל תוך הנהר.

לאחר מכן, נמשיך בנסיעה קצרה בג'יפ בתוך יער הגשם המוביל אל הרציף ממנו נצא בסירות זודיאק לצפות במפלים מקרוב.

לינה באיגואסו.

 

יום 5 איגואסו-מנאוס

בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה וטיסה למנאוס.
מנאוס היא בירתה של מדינת המחוז אמזונס שבצפון מערב ברזיל, הגדולה ביותר בשטחה במדינות ברזיל. העיר שוכנת על גדת נהר הריו נגרו, מעט מערבית למקום בו נשפך אל נהר האמזונס, והיא משמשת נמל עיקרי ומרכז כלכלי באזור.

מנאוס בתחילה התפתחה במבצר קטן בעל ארבעה תותחים בשם סאו ז'וזה דה ברה דו ריו נגרו שנוסד בשנת 1669 על ידי מתיישבים פורטוגזים לצורך התגוננות מפני פשיטות ספרדיות לתוך ברזיל דרך נהר האמזונס.המבצר נבנה בעזרתם של שבטי ילידים שחיו באזור, ועברו להתגורר סביבו, ביניהם שבט המנאוס (Manaós – "אֵם האלוהים" בשפת השבט).במהלך השנים גדלה אוכלוסיית האינדיאנים סביב המבצר כדי כך שהתעורר הצורך בבניית כנסייה שבה יוכלו המיסיונרים לנצר אותם ולהדריכם בדרכי הדת. עם השנים והכרזת המחוזות בברזיל זכה היישוב למעמד של יישוב עירוני.

עם ההגעה, העברה למלון.

לינה במנאוס.

 

ימים 6-7 מנאוס- האמזונס

לאחר ארוחת הבוקר, איסוף והעברה ללודג' באמזונס (כשלוש שעות בערך).

ביומיים הקרובים תיהנו מטיולים ופעילויות באמזונס, הכוללים סיורים רגליים, תצפיות על בעלי החיים, מפגש עם מקומיים והכרת המרחב האקולוגי הייחודי של הג'ונגל. השהייה הינה על בסיס כלכלה מלאה.

**הלינה בימים אלו בלודג' אקולוגי בלב הג'ונגל.

 

יום 8 מנאוס- סלבדור

לאחר ארוחת הבוקר נצא מהאמזונס לכיוון העיר מנאוס. בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה במנאוס ומשם טיסה לסלבדור, בירת מדינת באהיה. זוהי עיר עתיקה, בעלת מבנים קולוניאליים רבים וחופים יפים. אוכלוסייתה הדומיננטית מורכבת בעיקר מצאצאי עבדים שחורים שהובאו בעבר מאפריקה, והפולקלור המקומי מורכבמתערובת מרתקת של אמונות, מנהגים ומיסטיקה. עםההגעה,העברהלמלון.

המשך יום חופשי בו תוכלו ליהנות מאוירת הקרנבל ברחובות.

לינה בסלבדור.

 

יום 9 סלבדור

סלבדור מחולקת לשתי ערים: העליונה והתחתונה, וכל חלק מציע נופים מיוחדים המשלבים בניה קולוניאלית ועכשווית, חופים זהובים וים כחול ורחובות שוקקים וקצביים…

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לסיור בסלבדור (כשש שעות) במהלכו

נבקר במרכז ההיסטורי של סלבדור ונעלה במעלית לָסֵרְדָהה (Elevador Lacerda)מחברת בין שני חלקי העיר – העיר העילית (החלק ההררי של העיר) ועיר התחתית (החלק הנמוך והעתיק של העיר, הקרוב יותר לים). המעלית הענקית משרתת כ-50,000 איש בקירוב מדי יום העושים את דרכם מן החלק העתיק לחלק המסחרי יותר של העיר, ומסוגלת לעלות כ-85 מטרים בפחות מ-15 שניות. נהנה מתצפית מרהיבה על העיר וחוף הים של סלבדור ועוד…

לינה בסלבדור.

 

יום 10 סלבדור- ריו דה ז'נירו

לאחר ארוחת הבוקר, העברה לשדה התעופה וטיסה לריו דה ז'נירו.

ריו היא אחת הערים היפות והתוססות בעולם, שזכתה לכינוי "העיר המופלאה". היא יושבת לחוף האוקיאנוס האטלנטי, בין צוקי גרניט, יערות טרופיים וחופים יפהפיים. משולבות בה שכונות יפיפיות עם שכונות עוני הפרושות על מדרונות הגבעות. תושבי העיר המכונים "קריוקה", לבביים, חביבים ונהנתנים. למרות העוני וקשיי החיים, כל דבר בעיר נגמר בסמבה. הברזילאים אוהבי מסיבות וריקודים ששיאם הוא, כמובן, הקרנבל. עם ההגעה, העברה למלון.

לינה בריו דה ז'נירו.

 

יום 11 ריו דה ז'נירו- פסל ישו והר הסוכר

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום סיור בריו. ניסע בין רחובות ריו לכיוון פסל ישו, הקרוי בפי הברזילאיים, "קורקובדו". נעלה ברכבל לפסל ישו המתנשא לגובה של 38 מטר ונמצא בגובה של 710 מטר מעל העיר ונחזה בתצפית מרהיבה של העיר מתחתינו.

נמשיך לתצפית נוספת ב"הר הסוכר", ונעלה ברכבל לאחת הפסגות הייחודיות של ריו . לאחר מכן, נהנה מנסיעה לאורך חופי ריו המדהימים כשפסגות הרי הגרנית המרשימות של ריו מתנשאות מסביבנו. לינה בריו.

 

יום 12 ריו דה ז'נירו- סיור פבלות ויער טיז'וקה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לסיור עם ג'יפים בפאבלות של ריו. הפאבלות הן שכונות העוני המפורסמות של ריו השוכנות על ההרים מסביבה. זוהי הזדמנות מצויינת לצפות מקרוב בחיי המקומיים ובתרבותם של הברזילאים. נסייר בשכונת רוסיניה Rocinha, אחת משכונות העוני הגדולות בדרום אמריקה המונה יותר מ-150 אלף תושבים. נבקר בסמטאות הצרות, בבתי המקומיים, במרפאות ובבתי הספר. לאחר מכן נמשיך ליער טיז'וקה, יער גשם אורבני הגדול בעולם. לינה בריו דה ז'נירו.

 

יום 13 ריו דה ז'נירו- שוק יום א'- שדה התעופה – בוגוטה

לאחר ארוחת הבוקר נצא לחצי יום סיור בשוק היפי הנערך בימי א' באיזור איפנימה (Ipanema), המציג מוצרים רבים המאפיינים את ברזיל, עבודות יד, אמנות ומזכרות רבות….

בהמשך, בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה וטיסה לבוגוטה.

גבוה בהרי האנדים, שוכנת בוגוטה, עיר של ניגודים, בה גורדי שחקים שוכנים לצד כנסיות קולוניאליות. עיר בה אוניברסיטאות ותיאטראות שוכנים לצד רחובות צבעוניים ואותנטיים. עיר בה שילוב של השפעות – ספרדיות, אנגליות ואינדיאניות, עיר בה עושר רב לצד עוני קשה. זוהי עיר מודרנית עם ארכיטקטורה עתידנית, גרפיטי ופקקי תנועה…

עם ההגעה מפגש עם נציגנו והעברה לבית המלון.

 

יום 14 בוגוטה – קנדלריה

לאחר ארוחת הבוקר נצא ליום טיול בבוגוטה. נבקר בפארק בוליבר, אזור בו נמצאים הבניינים החשובים שבעיר כגון הקתדרלה,  בניין בית המשפט, בית הנשיא, הקפיטול הלאומי.

נמשיך אל קנדלריה, שכונה היסטורית במרכז בוגוטה, "העיר העתיקה" של בוגוטה, בה בניינים בסגנון ספרדי-קולוניאלי, בארוק וארט דקו, אוניברסיטאות, ספריות ומוזיאונים.

נבקר במוזיאון בוטרו המכיל יצירות של הצייר/פסל פרננדו בוטרו ואמנים נוספים, כגון מונה ופיקסו, מהאוסף הפרטי של בוטרו.

נמשיך אל מוזיאון הזהב, מהמוזיאונים החשובים ביותר בקולומביה, בו אוסף של למעלה מ-36,000 מוצגים מזהב, עץ, צדף ואבן.

נעלה ברכבל אל גבעת מונסראט – מקום עליה לרגל ונקודת תצפית מרהיבה על העיר. ארוחת צהריים במסעדה מקומית.

העברה למלון. לינה בבוגוטה.

 

יום 15 בוגוטה – סאן אוגוסטין

לאחר ארוחת הבוקר, העברה לשדה התעופה וטיסה ל-Neiva. נמשיך בנסיעה לסאן אוגוסטין (226 ק"מ), עיירה המהווה נקודת יציאה לאחד מאתרי הארכיאולוגיה החשובים ביותר בקולומביה בפרט, ובדרום אמריקה בכלל.

מחקרים טוענים כי באיזור זה חיו שבטי אינדיאנים שנעלמו ככל הנראה כתוצאה מהשתלטות שבטי האינקה על האיזור. באמצע המאה ה-28 נתגלו שרידים של כ-500 פסלים (!) שונים בדמויות בני אדם ובעלי חיים…עם ההגעה, העברה למלון. לינה בסאן אוגוסטין.

 

יום 16 סאן אוגוסטין

לאחר ארוחת הבוקר, תיהנו מיום סיור בפארק הארכיאולוגי של סאן אוגוסטין, המשתרע על פני שטח של 780 דונם, והוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. ארוחת צהריים במסעדה מקומית. אחה"צ נבקר באתרים הארכיאולוגיים לה צ'אקירה ואל טבלון, שם נחזה בפסלי האבן המרשימים על רקע הנופים הירוקים. לינה בסן אוגוסטין.

 

יום 17 סאן אוגוסטין- קניון מגדלנה- פופאיאן

לאחר ארוחת הבוקר נצא לעבר פופאיאן, בירת מחוז קאוקה. במהלך הנסיעה, נהיה מוקפים בנופי האנדים והפסגות המושלגות ונתקדם אל אזור הקפה הפורה של קולומביה.  בדרך, נבקר בקטע קניוני צר ומרשים של נהר מגדלנה- אל אסטרצ'ו.

פופאיאן ידועה כ"עיר הלבנה" עם בתים בסגנון בארוק צבועים לבן, מרפסות מעוצבות ורחובות נקיים. העיר מהווה מרכז תרבותי ודתי בקולומביה. ארוחת צהריים במסעדה מקומית. עם ההגעה, העברה למלון וסיור בפופאיאן.

לינה בפופאיאן.

 

יום 18 פופאיאן- חבל הקפה- פריירה

היום ניסע לעבר חבל הקפה Eje cafetero (347 ק"מ 7-6 שעות נסיעה) ונמשיך לבירת הקפה- פריירה. ארוחת צהריים במסעדה מקומית.

פריירה נמצאת במרכז חלקה המערבי של קולומביה, בעמק קטן למרגלות הרי האנדים. היא נמצאת במיקום אסטרטגי מצוין ליציאה לאיזורי ייצור הקפה הקולומביאני המשובח, מה שהופך אותה למוקד עניין מרכזי בקולומביה.. עם ההגעה, העברה למלון.

לינה בפריירה.

 

יום 19 פריירה- קרטחנה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום סיור בפריירה, הכולל סיור קפה כמובן…

לאחר מכן, העברה לשדה התעופה וטיסה לבוגוטה ומשם טיסת המשך לקרטחנה.

קרטחנה שוכנת לחופה הקריבי של קולומביה, ומציעה חופים זהובים, ארכיטקטורה קולוניאלית, היסטוריה רבת שנים ותמונה צבעונית ואותנטית של עיר קולומביאנית תוססת… עם ההגעה, העברה למלון. לינה בקרטחנה.

 

יום 20 קרטחנה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לחצי יום סיור בקרטחנה. נבקר בארמון האינקוויזיציה מהמאה ה-18, בו מוצגים מכשירי עינויים ומוצגים היסטוריים נוספים.

נמשיך לביקור במוזיאון וכנסיית פיטר קלאבר, הכומר מהמאה ה-17, אשר כונה חלוץ זכויות האדם, אשר הגן, טיפל והכניס לדת הנוצרית אלפי עבדים שחורי עור שהובאו מאפריקה בתנאים קשים ונרדפו ללא חת.

למחרת, נמשיך בסיורים בקרטחנה (חצי יום סיור).

נבקר בגבעת פופה, בה שוכן מנזר אשר שוחזר בשנת 1964. מן הגבעה נשקף נוף מרשים אל הקריבים, אל האי טיירבומבה ואל העיר.

נמשיך אל מצודת פיליפ הקדוש מהמאה ה-17 – המצודה הגדולה ביותר והחזקה ביותר שנבנתה בידי הספרדים בקולוניות שלהם.

בשעות אחה"צ של ימים אלו, תיהנו מזמן חופשי בקרטחנה. לינה בקרטחנה בימים אלו.

 

יום 21 קרטחנה – בוגוטה – גואטמלה סיטי – אנטיגואה

לאחר ארוחת הבוקר, בהתאם לשעת הטיסה העברה לשדה התעופה וטיסה לגואטמלה סיטי, בירת גואטמלה והעיר הגדולה ביותר במדינה. עם ההגעה מפגש עם נציגנו בשדה התעופה ונסיעה של כשעה לאנטיגואה.אנטיגואה היא מהיפות שבעריה הקולוניאליות של אמריקה, היא שימשה כבירתה של גואטמלה עד שנהרסה ברעידת אדמה ב-1773. אנטיגואה ממוקמת למרגלות שלושה הרי געש המתנשאים לגובה של קרוב ל-4,000 מ' מעל פני הים. התפרצויות הרי הגעש ורעשי האדמה החריבו את העיר ואת כפרי הסביבה פעמים אחדות בעבר.

עם ההגעה, העברה למלון.

לינה באנטיגואה.

 

יום 22 אנטיגואה

אנטיגואה – עיר הבירה העתיקה Antigua הוקמה ע"י הספרדים ב-1543. העיר מציעה למטייל מבנים קולוניאליים יפהפיים, מוזיאונים, כנסיות, חצרות פאטיו של בתי מידות שהפכו למסעדות ומלונות בוטיק.

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לסיורים בעיר בינות לסמטאות המרוצפות אבן, תיחשפו לכנסיות ומנזרים, חצרות פנימיות וגלריות שנראים כאילו הזמן פסק בהם מלכת. נבקר בבית העירייה, בפארקה סנטראל, ארמון פאלאסיוס דה לוס קפיטאנס ועוד… לינה באנטיגואה.

 

יום 23 אנטיגואה- השוק של צ'יצ'יקסטננגו- אגם אטיטלן
לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה של כשעתיים וחצי, לעבר צ'יצ'יקסטננגו. זהו כפר ציורי, שרחובותיו מרוצפים אבן והעבר הקולוניאלי ניכר בבתיו. במרכזו של הכפר מזדקרת כנסייה גדולה ומרשימה, שנבנתה על חורבנו של מקדש לאלי המאיה.
עם ההגעה, נטייל בשוק הגדול והצבעוני ביותר במרכז-אמריקה. השוק המיוחד בצ'יצ'יקסטננגו מציע אריגים מיוחדים לאזור, ערסלים ובגדים צבעוניים, פסלונים ומסכות המשמשות לפולחן, ועוד…
לאחר מכן נבקר בכנסיית סנטו-תומס, בה שילוב פולחן דתי אלילי וטקסים של הנצרות הקתולית ונבקר בבית מלאכה למסכות פולחן. נטפס להר פסקואל אבך, שם נערכים טקסים פגאניים לאלי המאיה ולעיתים נערכים טקסי טיהור לבאי השוק הזקוקים לכך .

לאחר מכן, המשך נסיעה לאטיטלן. זוהי פנינת הטבע המרשימה ביותר בגואטמלה. זהו אגם בצבע כחול עמוק, עטור בשלושה חרוטי געש מושלמים, סביבם שזורים כפרים ציוריים, מתוכם תריסר הנקראים על שם שניים עשר השליחים. אגם אטיטלן נמצא באזור ההררי, שבמערבה של גואטמלה, האגם שוכן בגובה של 1,562 מ' מעל פני הים ותושביו נהנים מאקלים אביבי כל ימות השנה. בכפרים חיים בני שלושה שבטים, הנבדלים זה מזה בלבוש, בשפה ובתרבות. אלו הם הצוטוהילים (Tzutuhil), החיים בגדה הדרומית, הקצ'יקלים (Cachiqueles) בצפון-מזרח, והקיצ'ה (Quiche) שבצפון-מערב, כולם קשורים לתרבות המאיה.

עם ההגעה, העברה למלון. לינה באטיטלן.

 

יום 24 שמורת הטבע אטיטלן

לאחר ארוחת הבוקר, נבקר בשמורת הטבע היפיפייה באטיטלן. בשמורה מסלולי הליכה עם נופים משגעים לאגם ולהרים, מקווי מים שונים ומפלים. תטיילו בתוך מטעי קפה, ותוכלו לצפות בבעלי חיים. קיימת בשמורה גם חוות פרפרים אשר מכילה בתוכה מגוון רב של פרפרים שונים וצבעוניים. לאחר מכן נחזור לפנחצ'ל. תיהנו מזמן חופשי בעיירה. לינה באטיטלן.

 

יום 25 אטיטלן- שייט לשלושת הכפרים
לאחר ארוחת הבוקר נצא לשייט בסירה פרטית על אגם אטיטלן אל הכפר האינדיאני סנטיאגו דה אטיטלן. תראו את האריגים המיוחדים לכפר זה ואת הנשים היושבות בכיכר הכפר ומוכרות את הוויפיל, החולצות הרקומות פרחים וציפורים, האופייניות לאזור. בכפר ישנו פולחן מעניין לפסל עץ של מכשף המכונה מאשימון, אל השמאנים, אליו עולים לרגל מכל רחבי האזור לבקש עזרה וברכה ולערוך טקסי טראנס. לאחר מכן, שיט חזרה לפנחצ'ל וביקור בכפר סן אנטוניו פלופו, כפר של מגדלי בצל ואורגי אריגים צבעוניים. נטפס אל הכנסייה, שם ניתן לראות את גברי הכפר עטויים חצאיות בצבע שחור לבן. לינה באטיטלן.

 

יום 26 אטיטלן- גואטמלה סיטי- פלורס

לאחר ארוחת הבוקר נסיעה חזרה לגואטמלה סיטי וטיסה פלורס, עיר המשמשת כבסיס ליציאה לסיורים באתר העתיקות טיקאל. עם ההגעה, העברה למלון. לינה בפלורס.

 

יום 27 טיקאל- גואטמלה סיטי
לאחר ארוחת הבוקר, ביקור בטיקאל – העיר הגדולה והמפורסמת של בני המאיה שנבנתה עמוק בתוך הג'ונגל. רק הפירמידות המציצות מעל פני היער מסגירות את העובדה שבתוכו הייתה עיר גדולת ממדים, שבה פולחנים ופירמידות ענק שהגבוהה שבהן, הגיעה לגובה של 90 מטר. נסייר באתר ונשמע על ההיסטוריה המרתקת של המקום, בני המזל ייפגשו גם בע"ח שחיים ביער הגשם – בעיקר קופים. כולל ארוחת צהריים.

בתום הסיור, העברה לשדה התעופה בפלורס וטיסה לגואמלה סיטי.

עם ההגעה, העברה למלון. לינה בגואטמלה סיטי.

 

יום 28 גואטמלה סיטי- הונולולו

לאחר ארוחת הבוקר, בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה וטיסה להונולולו, בירתה של הוואי.

עם ההגעה, העברה לבית המלון. לינה בהונלולו.

 

ימים 29-31 הוואי – נופש

בשלושת הימים הקרובים תוכלו ליהנות מריזורט מפנק על שפת הים, לטייל בשלווה, לנוח ולצבור כוחות לקראת המשך הטיול!

 

ימים 32-33 הונולולו – מקסיקו סיטי

בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה למקסיקו סיטי. עם ההגעה מפגש עם נציגנו והעברה לבית המלון. מקסיקו סיטי הוקמה על חורבות טנוצ'טיטלן – בירת האימפריה האצטקית. בהדרגה הפכה למגאלופוליס המאכלס למעלה מ-26 מליון נפש.

בהמשך, נצא לחצי יום סיור בעיר. נסייר במרכז ההיסטורי של העיר, בכיכר הזוקלו, במקדש האצטקי המרכזי, בארמון הנשיא ובקתדראלה הגדולה.

נמשיך לביקור בשוק ciudadela ובמוזאון פרידה קאלו (Frida Kahlo) הידוע בכינויו "הבית הכחול". בבית זה נולדה קאלו וחיה את רוב שנותיה. לינה במקסיקו סיטי.

 

יום 34 מקסיקו סיטי- פואבלה- אואחקה (Oaxaca)
לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה אל אואחקה. בדרך נעצור בפואבלה שהוכרזה על ידי “אונסק"ו” כאתר מורשת עולמית ושמרבית מבניה מצופים באריחים ואבן חול מסותתת. נתרשם מן הקתדרלה המרהיבה ונבקר גם בכיכר המרכזית, בקפלה של רוזרי הנחשבת כפלא השמיני של העולם, ובמנזר של סנטה מוניקה. המשך נסיעה לאואחקה.

עם ההגעה, העברה למלון.

לינה באואחקה.

 

 יום 35 אואחקה- מונט אלבן
לאחר ארוחת הבוקר ניסע לביקור במונט אלבן שהוכרזה כאתר מורשת תרבותית וארכיאולוגית שם ובה שרידי תרבות חשובים של השבטים “אולמקה”, “זפוטקה” ו”מיקסטקה”. נמשיך לעיר הארכיאולוגית של מיטלה שמבניה מכוסים בסמלים ממוזאיקה. בדרך נעצור ליד “עץ התולה” שהוא אחד מ”הישויות החיים” הגדולים בעולם. נסיעה חזרה לאואחקה.אחה"צ חופשיים.

העברה למלון, לינה באואחקה.

 

.יום 36 אואחקה- טוקסטלה גוטיירז- קניון סומידורו- סאן קריסטובל דה לס קאסס
בבוקר בהתאם לשעת הטיסה העברה לשדה התעופה וטיסה לטוקסטלה גוטיירז (Tuxtla Gutierrez) בירת חבל צ'יאפס. עם ההגעה איסוף משדה התעופה ונסיעה אל הכפר (Chiapa de Corzo) ממנו נצא לשייט מרהיב אל קניון סומידרו (Cañon del Sumidero), קניון ענק עם מצוקים עצומים ויפהפיים המגיעים לגובה של כקילומטר משני צדי הנהר.

במהלך השייט תוכלו לצפות בבעלי חיים שונים החיים בנהר. בסיום השייט נהנה מביקור וזמן חופשי בכפר.

לאחר מכן נסיעה לסאן קריסטובל דה לס קאסס(San Cristobal de las Casas) עיירה קולוניאלית מתקופת השלטון הספרדי היושבת בחבל צ'יפאס בדרום מקסיקו. העיירה יושבת ברמה הררית ומשמשת כבסיס יציאה לטיולים בין הכפרים של בני המאייה החיים בסביבה.

עם ההגעה, העברה למלון. לינה בסאן קריסטובל.

 

יום 37 סאן קריסטובל- כפרי האינדיאנים- סאן קריסטובל

לאחר ארוחת בוקר, נצא לביקור בכפרים של בני המאיה תוך הצצה אל תוך חייהם המסורתיים. נבקר בכפר סאן חואן צ'מואלה המשתייך לבני הצוציל, ונהנה מהשוק המקומי. נסייר בין סמטאות הכפר בין איכרים ובעלי מלאכה הלבושים בבגדים מסורתיים וססגוניים ומוכרים את מרכולתם. נמשיך לביקור בכפר Zinacantan.

נסיעה חזרה לסאן קריסטובל והעברה למלון.

אחה"צ חופשיים. לינה בסאן קריסטובל.

 

יום 38 סאן קריסטובל- אגווה אזול- פאלנקה
לאחר ארוחת הבוקר ניסע לביקור בשמורת המפלים אגואה אזול (Agua Azul) (מומלץ להביא בגד ים לרחצה). נסייר בין השבילים ונגיע לאזור בו נמצאים מפלים שוצפים ובריכות בצבעי ירוק-תרכיז.

לאחר מכן נסיעה אל פאלנקה (Palenque), הממוקמת בכס המלכות של הג'ונגל.

לינה בפאלנקה.

 

יום 39 פאלנקה- קאמפצ'ה
לאחר ארוחת הבוקר, נבקר באתר העתיקות הקדום פאלנקה. השם פאלנקה הוענק לאתר על ידי הספרדים. כינוי בני המאיה לעיר הוא באק (Baak) העיר חבויה תחת מעטה ג'ונגל. נבקר באתר הקבורה של המלך פאקל, בן לשושלת ששלטה בפאלנקה והביאה עמה לעיר שגשוג רב. העיר הגיעה לשיאה בין השנים 700-600 לספירת הנוצרים וניתן לראות זאת בשרידיה. נסייר בין שרידי ארמונות, פירמידות ומקדשים העתיקים.

לאחר מכן, נסיעה אל קאמפצ'ה בחצי האי יוקטאן והעברה למלון. קאמפצ'ה היא עיר קולוניאלית יפה ושמורה. למרות שאין שם חופי רחצה תוכלו לעשות טיול הליכה עצמאי על הטיילת לאורך החוף, לטייל ברחובות המרוצפים. האוירה מאד נעימה.

לינה בקאמפצ'ה.

 

יום 40 קאמפצ'ה- אושמאל- קאבה- מרידה
לאחר ארוחת הבוקר נסיעה אל אושמאל ((Uxmal וקאבה מאתרי המאיה היפים ביותר ביוקטאן. האתר נבנה בין המאה השמינית לאחת עשרה ובני המאיה התגוררו ופעלו בו עד אמצע המאה ה-16. בלב האתר כמה פירמידות שגובהן כארבעים מטר. לצידן מקדשים, אתרי פולחן ומבנים גדולים. רוב המבנים באושמאל השתמרו במצב מצוין ובמהלך ביקור נדמה שהתושבים עזבו רק לפני זמן קצר והותירו את המקום בדיוק כפי שהיה כאשר התגוררו בו. .. ארוחת צהריים כלולה.

לאחר מכן נסיעה אל מרידה, עיר ססגונית ויפיפייה במרכז חצי האי יוקטאן. עם ההגעה, העברה למלון.

לינה במרידה.

 

 יום 41 מרידה- צ'יצ'ן איצ'ה- קנקון
לאחר ארוחת הבוקר ניסע אל אתר המאיה המפורסם- צ'יצן איצ'ה, אשר נבחר ב- 2007 לאחד משבעת פלאי תבל. כיום משמש אתר ארכיאולוגי ובעבר נבנה כעיר ע"י בני המאיה. נבקר בפירמידה הגדולה, "אל קסטיליו", אשר נבנתה על ידי בני המאיה כמקדש לאל קוקולקאן, שהתגלמותו הפיזית בעבור המאיה היא כנחש מתפתל בעל נוצות ועל כן ניתן לראות דמויות רבות של נחשים על המקדשים. נטייל בין המבנים, נתרשם מצורת הבנייה וננסה לעלות במעלה המדרגות התלולות אל עבר נקודת התצפית.

ארוחת צהריים כלולה.
לאחר מכן, נבקר בסנוטה המדהימה איק-קיל (Ik-Kil), ונהנה מרחצה בסנוטה במי הטורקיז הצלולים…בשעות אחר הצהריים חודר אור שמש מהפתח מעל הבריכה, המאיר את הצמחיה ופוגע במים הבוהקים.

המאיה ראו במקוות מים אלו אתרים מקודשים, ששימשו לזיכוך הגוף והנפש.

נמשיך בנסיעה של כ-3 שעות לקנקון, עיר הנופש המדהימה והמפורסמת ביותר במקסיקו. עם ההגעה,העברה למלון. לינה בקנקון.

 

ימים 42-43 קנקון- ימים חופשיים

עיירת חוף מדהימה במקסיקו, המאופיינת בחופים לבנים מקסימים, רצועות חוף ארוכות, בתי מלון ברמה גבוהה, מסיבות ומסעדות ובתי קפה רבים. בימים אלו תיהנו מריזורט מדהים הכל כלול!

 

ימים 44-46 קנקון- מנילה

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה למנילה, בירת הפיליפינים והעיר השביעית בגודלה בעולם. מנילה ממוקמת באי לוזון, האי המרכזי והגדול ביותר בפיליפינים.

עם ההגעה, פגישה עם נציגנו והעברה למלון.

לינה במנילה.

 

יום 47 מנילה- מפלי פגסנג'ן- מנילה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום סיור אל העיירה פגסנג'ן, הממוקמת כשעתיים וחצי מדרום למנילה.

עם הגעתנו, נבקר במפלים היפהפיים, נצא לשיט על גבי סירת קאנו הנקראת Banca. במהלך השיט, נתמרן במעלה הזרם ונהנה מנופים מגוונים של סלעים יפים, ערוצים תלולים וצמחייה טרופית עבותה. בדרכינו חזרה, נהנה מחוויית אקסטרים במהלכה נשוט בין בולדרים ענקיים! זוהי בהחלט חוויה מלהיבה ומלאת אדרנלין…

ארוחת צהריים כלולה.

בתום הסיור, נסיעה חזרה למנילה והעברה למלון.

לינה במנילה.

 

יום 48 יום טיול לעמק הנעלם
ארוחת בוקר במלון ונסיעה לעמק הנעלם הנמצא קרוב לעיירה אלמינוס.

העמק הוא בעצם מכתש שמאמינים שנוצר לפני כ1000 שנים ומשופע בצמחיה עשירה וייחודית, סחלבים נדירים, ובריכות טבעיות חמות. הסיור כולל ארוחת צהרים. בתום היום חזרה ללינה במנילה.

 

 יום 49 מנילה- בנאווה
לאחר ארוחת בוקר נצא בטיסה לבנאווה (Banaue). עיירה המוקפת שדות אורז וכפרים קטנים המשמרים אורח חיים מסורתי ואותנטי.

בנאווה מהווה מרכז לטיולים לטרסות האורז המופלאות באזור. טראסות האורז הוכרזו כאתר מורשת עולמי של אונסקו והן בהחלט מרשימות בכל קנה מידה.

עם ההגעה, העברה למלון. ארוחת ערב כלולה.

לינה בבנאווה.

 

 יום 50 בנאווה – הפאו- בנאווה
לאחר ארוחת הבוקר, נהנה מסיור בעיירה הפאו, באיזור סגדה ונהנה מטיול ג'יפים באיזור טראסות האורז רחבות הידיים, המשתפלות במורד העמק לעבר מימי הנהר הצלול הנקרא על שם הכפר.

ארוחת צהריים (פיקניק) במהלך הטיול.

עם ההגעה לבנוואה, העברה למלון. לינה בבנאווה.

 

יום 51 בנאווה- מנילה
לאחר ארוחת הבוקר, טיסה חזרה למנילה. עם ההגעה, העברה למלון להתרעננות ויציאה לחצי יום סיור בעיר נתחיל בלב הרובע הפיננסי של הפיליפינים- Makati, שם נוכל להציץ בהמולה בדרכנו לביקור באתריה המרכזיים של עיר הבירה. במהלך הסיור, נבקר בפארק ריזל (Rizal Park) השופע מרחבים ירוקים ושלל אטרקציות בתחומו. נמשיך אל העיר המוקפת חומה- Intamuros, שם נראה את שרידיה העתיקים של העיר מימי הכיבוש הספרדי ועוד…

לינה במנילה.

 

יום 52 מנילה- טיסה לאל נידו

לאחר ארוחת הבוקר, העברה לשדה התעופה וטיסה לאל נידו הנמצאת באי פלוואן עם ההגעה, מפגש עם נציגנו והעברה לריזורט (כ-45 דקות). לאחר ההתמקמות תיהנו מזמן חופשי בחוף.

לינה בפוארטו פרינססה.

 

יום 53 יום חופשי באל נידו

ארוחת בוקר במלון ויום חופשי ליהנות מגן עדן טרופי במיטבו.

במקום תוכלו לבחור מבין שלל הפעילויות שמציע המקום:

·         טיולים מודרכים ללגונה הגדולה

·         קיאקים

·         שנורקלינג

·         טיול מערות

·         טיולי זריחות/שקיעות

·         טיול מנגרובים

·         צפייה בציפורים

·         גלישת רוח

·         שיט בסירת מפרץ באיזור האיים

·         סירת פדאלים

·         שיעור קליעה בכפות עצי קוקוס

·         ועוד…

 

יום 54 אל נידו – מנילה – האנוי

בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה וטיסה להאנוי, העיר הגדולה בצפון וייטנאם. לאחר הנחיתה מפגש עם נציגנו והעברה לבית המלון.

האנוי – עיר יפהפייה ועשירה בבניינים מהתקופה הצרפתית, מהווה את המרכז הפוליטי של וייטנאם והיא משובצת גנים ומקדשים עתיקים, אגמים, שווקים ושדרות.

לינה בהאנוי.

 

יום 55 האנוי -העיר שעל שפת הנהר האדום- רכבת לילה לסאפה

לאחר ארוחת הבוקר נצא ליום סיורים בהאנוי. נגיע לכיכר ונצפה במוזוליאום של הו צ'י מין, נמשיך לביקור במתחם המגורים שלו, השמור עד עצם היום הזה, ונצפה באגם הקטן בו נהג לטייל ולהאכיל את דגי הזהב ונשמע את סיפור חייו המרתק. נמשיך ברגל לביקור בפגודת One Pillar  שנבנתה בדמות פרח הלוטוס המאגי מהמים, משם נמשיך לסיור קצר במוזיאון הצבאי (למי שמעוניין, ניתן במקום זאת לבקר במוזיאון האנתרופולוגי), נבקר במקדש הספרות Temple of Literature, שנבנה במאה ה-11 ושימש כאוניברסיטה הראשונה בוייטנאם ובמוזיאון לאומנות. לאחר מכן, נהנה מסיור ריקשות ברובע העתיק של העיר. מומלץ לעצור להפסקת גלידה באחת הגלידריות בקרבת האגם.

בערב: מופע בובות המים המסורתי –זהו מופע המשלב בובות עשויות עץ, שנעות על המים לצלילי מוזיקה מקומית בשילוב של אש ותפאורה יפהפייה. המופע משתמש בסיפורים מחיי היום יום, דרך שדות האורז החריש, ההווי המשפחתי בשילוב מיתולוגיה מקומית.

בערב העברה לתחנת הרכבת לנסיעת לילה לעיירה לאו קאי (כ-10 שעות).

*** לילה ברכבת, קרון פרטי לזוג.

 

יום 56 סאפה – כפרי הסביבה

השכם בבוקר נגיע אל תחנת הרכבת שבלאו קאי (Lao Cai). עם ההגעה המשך נסיעה בדרך נופית מקסימה ומפותלת, המנוקדת בחלקות קטנות וצמחי הבמבוק (חזרן) האופייניים לאזור של סאפה. סאפה הייתה עיירת נופש, שהקימו הצרפתים בזמן שלטונם בוייטנאם. האזור שוכן על הגבול בין חבל יונאן שבסין לוייטנאם ומאופיין במגוון של שבטים ותרבויות קדומות ששימרו את אורח חייהם המסורתי. השבטים מכונים מונטאר (מצרפתית – יושבי ההרים) והימים הקרובים יוקדשו לביקור בכפרים מקומיים, טיולי הליכה בנופים עוצרי נשימה, ושילוב של שווקים צבעוניים המהווים מוקד משיכה לבני הכפרים באזור. במידת האפשר תיהנו מצ'ק אין מוקדם במלון.

לאחר מכן, במרחק נסיעה קצר, נצא לביקור בכפר קט קט (Cat Cat), שם נוכל להתרשם מאורח החיים המסורתי של שבטי H'mong וה-Dzao וליהנות מהנופים הירוקים ומהאוויר הצח במסלול הליכה שעובר דרך הכפר, נחצה את הנהר הזורם בשיפולי הכפר, נתצפת על מפל מים ונמשיך בעליה לעבר הכביש, שם יחכה לנו הרכב. לאחר מכן, נסיעה לעבר הכפר לאו קאי השייך לבני מיעוט ה-Black Hamong, נצא לטיול רגלי בו נעבור בכפר דרך טראסות אורז, נוכל לבקר בבית הספר המקומי, ונהנה מהנופים החקלאיים המאפיינים את האזור. נמשיך בהליכה לטאוואן, שם נוכל לפגוש את בני מיעוט ה-Giay. לאחר מכן, נסיעה לסאפה ללינה.

 

יום 57 סאפה- שוק באק הא- רכבת לילה להאנוי

לאחר ארוחת בוקר פשוטה, נצא אל השוק הססגוני המתקיים בכפר באק הא. זהו שוק שאליו מתנקזים כל תושבי השבטים שבאזור לצרכי מסחר, קשר עם העולם המודרני ורכישת מצרכים חיוניים. נוכל להבחין בין בני השבטים השונים לפי התלבושות הססגוניות שהם עוטים על גופם. זהו אחד השווקים האחרונים בעולם המאפשרים מגע עם מגוון עשיר כל כך של תרבויות עתיקות. בשוק יש מגוון אדיר של מוצרי צריכה, מזון, עבודות ריקמה,ואומנות, כלי חרס ומזכרות, לאחר מכן נהנה משייט על נהר הקאי בסירות קטנות, ונבקר בכפר ששייך לבני מיעוט התאי.

אחה"צ העברה לתחנת הרכבת לנסיעת לילה חזרה להאנוי.

***לילה ברכבת, קרון פרטי לזוג.

 

יום 58 האנוי – האלונג
מוקדם בבוקר הגעה לתחנת הרכבת בהאנוי, איסוף מתחנת הרכבת. ניסע לביקור בשוק הפרחים הצבעוני הפעיל בשעות אלו, נמשיך לאגם הואן קיאם ונראה את משכימי הקום בפעילות בוקר, נמתחים, מתרגלים טאי צ'י, וכו'… ארוחת בוקר קלה תוגש במסעדה מקומית.

לאחר מכן ניסע למפרץ האלונג Halong דרך הנופים הכפריים של דלתת הנהר האדום (כ- 3 שעות נסיעה). פירוש השם האלונג הוא 'מקום נחיתתו של הדרקון בים'. האזור קיבל את שמו מאגדה וייטנאמית על דרקון שיצר את המפרץ ואת האיים עם זנבו המתנופף.
בשעה 11:45 עלייה לסירת עץ יפהפייה ויציאה לשייט קסום. ארוחת צהרים תוגש על סיפון האוניה. לאחר מכן, נרד בסירה קטנה לאחד האיים, ונטפס לתצפית מרהיבה על המפרץ, נשוב לסירה להמשך הפלגה. אחה"צ נבקר בכפר דייגים צף, בסירות עץ קטנות. לאחר מכן, נשוב לסירה ונמשיך בהפלגה.

בערב ארוחת בופה תוגש על סיפון האוניה. לינה באוניה.

** הארוחות הן עם דגש של מאכלי ים

** סדר הביקורים, או מהות הביקורים עשויים להשתנות ללא הודעה מוקדמת בהתאם למזג האויר והיתרי השיט.

 

יום 59 האלונג -האנוי – הואה

משכימי הקום יוכלו להצטרף לשיעור טאיצ'י בסיפון העליון של הסירה, או ליהנות משיט בקיאקים. לאחר מכן, נשוט בסירות לביקור במערה קארסטית מרשימה בעלת חדרים רבים, נשוב לסירה ונהנה מארוחת בוקר. לאחר מכן, נתחיל להתקדם בשייט חזרה למפרץ, כשבשעה 11:30 נעגון בנמל בהאנוי.

בערב העברה לשדה התעופה וטיסה להואה, העיר היושבת על שפת נהר הבושם, ובמרכזה עיר קיסרית יפה. עם ההגעה העברה למלון. לינה בהואה.

 

יום 60 הואה נהר הבושם והעיר הקיסרית – דנאנג – הוי אן

לאחר ארוחת הבוקר נצא לשייט בסירת דרקון בנהר הבושם Perfume River. לאורך הנהר ניתן לחזות בכפר דייגים קטן, נמשיך במורד הנהר ונבקר ב– Thien Mu Pagoda שהיא אחד המבנים הידועים ביותר בוייטנאם ובקבר Minh Mang. בהמשך נצא לסיור בעיר הקיסרית שהייתה מעונם הרשמי של הקיסרים הוייטנאמים. העיר מורכבת משלושה חלקים, בליבה של העיר הפנימית שוכנת "העיר האסורה הסגולה". העיר עוברת תהליך של שיפוץ ושחזור הממומן ע"י אונסקו. לאחר מכן, נסע דרומה לדנאנג דרך "מעבר העננים", נתרשם מהכפרים המקומיים הפזורים בדרך ונהנה מיופיו של האוקיאנוס. נבקר במוזיאון הצ'אם, בו מוצגים אוספים מתקופת הממלכה הקיסרית הקדומה, נמשיך לעיירה הוי אן שהייתה בעבר אחת מערי הנמל השוקקות ביותר בוייטנאם, סוחרים סיניים ויפניים הקימו בה תחנות סחר, ובמהרה הצטרפו ההולנדים, הפורטוגלים והצרפתים, והיא הפכה להיות עיר נמל קוסמופוליטית משגשגת, היום זוהי עיר קטנה ומלאת אווירה. לינה בהוי אן.

 

יום 61 הוי אן

לאחר ארוחת הבוקר נסייר בעיר העתיקה (עם סגנונות בנייה מגוונים), המהווה אתר מורשת עולמית, נבקר בשוק המיוחד, נמשיך אל הגשר היפני ונבקר גם ב- Fukien Assembly Hall.

אחה"צ נהנה משייט על נהר Thu Bon ונהנה מטיול אופניים בסביבה.

הוי אן מוכרת גם כ"עיירת חייטים". חייטי העיר ישמחו לתפור עבורכם כל בגד שתחפצו, במהירות יחסית ובמחירים נוחים. בנוסף, בעיר תעשייה מקומית של יצור אהילי בד צבעוניים. בלילה מומלץ להסתובב בעיר העתיקה, לשבת באחת מהמסעדות או בתי הקפה שמשקיפים על הנהר. לינה בהוי אן.

 

יום 62 הוי-אן – הו צ'י מין סיטי

מוקדם בבוקר נסיעה לדנאנג והעברה לשדה התעופה לטיסת בוקר להו צ'י מין סיטי. העיר הייתה בירת דרום וייטנאם עד 1975. לאחר איחוד המדינה שונה שמה, על שם מנהיג המהפכה. העיר ציורית וצבעונית, משופעת במקדשים, במנזרים ובשווקים הומי אדם.

הו צ'י מין סיטי היא אחת הערים המאוכלסות ביותר בעולם. נקדיש את היום לסיורים בעיר: נבקר בקתדרלת נוטר-דם שנבנתה בסוף המאה ה-19, נעצור בתחנת הדואר המרכזית ונמשיך אל שוק בין טאי, זהו שוק מקורה, שניתן למצוא בו דוכנים רבים, כולל מזכרות ועבודות אמנות מקומיות. לינה בהו צ'י מין סיטי.

 

יום 63 הו צ'י מין סיטי – מקדש קאו דאי – קו צ'י – הו צ'י מין סיטי

יום סיורים באזור סייגון – ניסע דרך שדות האורז אל מקדש קאו דאי (Cao Dai) שבעיר טאי נין  (Tai Ninh). במקדש זה פעילה כת וייטנאמית מיוחדת, כת הקאו-דאי, אחת הדתות המעניינות של דרום מזרח-אסיה. קאו-דאי הוא זרם רוחני המשלב יסודות של מספר דתות אחרות. בצהרי היום נערך כאן טקס תפילה מיוחד בו נצפה. נמשיך לסיור במנהרות קו צ'י (Chu Chi), בהם הסתתרו לוחמי הוייטקונג כאמצעי הישרדות מול הפצצות חיל-האוויר האמריקאי. המחילות משתרעות על שטח של למעלה ממאתיים קמ"ר והיוו למעשה עיר תת קרקעית ענקית ונסתרת לחלוטין מפני השטח, שכללה בתי חולים, בתי חרושת לנשק ועוד…

אחה"צ נסיעה חזרה להו צ'י מין סיטי ללינה.

 

יום 64 הו צ'י מין סיטי- קאן טאו

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה של שעתיים וחצי לקאי בה, לנקודה ממנה נתחיל שיט על סירת עץ בתעלות המים. נצפה בשוק הצף של קאי בה ונמשיך לוינלונג. לאחר הפסקת צהרים, נמשיך לקאן טאו, העיר הראשית היושבת בדלתת המקונג, ומהווה ציר תנועה וסחר חשוב מכיוון שהיא מקשרת בין ערים וכפרים באזור באמצעות מערכת של נהרות ותעלות. החיים לאורך התעלות (בעיקר הקטנות שבהן) מרתקים. באזור ניתן למצוא גם שווקים צפים, שממש לא מיועדים לתיירים אלא למקומיים.

ארוחת ערב במלון. לינה בקאן טאו.

 

יום 65 קאן טאו – הו צ'י מין סיטי – סיאם ריפ

מוקדם בבוקרתיהנו מביקור בשוק הצף של קאו ראנג וביקור במטעי הפירות האופייניים לאזור.

לאחר מכן, נסיעה חזרה להו צ'י מין סיטי(כ-4 שעות) העברה לשדה התעופה וטיסה לסיאם ריפ בקמבודיה.

עם ההגעה יחכה לכם המדריך המקומי בשדה התעופה.

סיאם ריפ מהווה בסיס לטיולים בקומפלקס המקדשים של אנגקור  Angkor, בירת ממלכת קמר הקדומה. העיר אנגקור תום נוסדה בשנת 900 לספירה ומכילה מגוון אדיר של מקדשים, ארמונות וחומות המעוטרים בפסלים ופיתוחי קיר מרהיבים המהווים עדות לאחד מפלאי העולם העתיק. עם השנים כיסו עצי הג'ונגל והצמחייה הסבוכה את המקדשים והותירו אותם סמויים מן העין. האזור נחשף מחדש בזמן שלטון הצרפתים בוייטנאם והיום נחשבת העיר אנגקור לאחד משבעת פלאי עולם.

העברה למלון. לינה בסיאם ריפ.

 

יום 66 אנגקור (כולל רכיבה על פילים)

לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור רכובים על פילים (45 דקות) ונתרשם מיופים של המקדשים. נבקר בשער הדרומי (South Gate), מקדש הביון (Bayon), ממנו יציצו אלינו מאות פרצופים שגולפו באבן ביד אומן ונדמה שבמבטם הם עוקבים אחרי המטיילים. נמשיך אל טרסת הפילים שקיבלה את שמה בזכות דמויות הפילים שגולפו על חומותיה וטרסת המלך המצורע.

אחה"צ נבקר במקדש הגדול מכולם – אנגקור וואט. מבנה עצום המגלם בתוכו את מגוון האמונות והתפיסות ששימשו את בוני העיר הקדומה. מבנה זה נחשב למבנה המושלם ביותר בכל הקומפלקס, החל באבני הבנין שלו, המשך בארכיטקטורה המופלא ועד לפיתוחים המרהיבים המעטרים אותו.

בהמשך נגלה את אנגקור ממעוף הציפור- 10 דקות בבלון פורח בגובה של 200 מטר מעל פני האדמה יעניק לכם חוויה בלתי נשכחת.

בערב, נצפה במופע אפסארה כולל ארוחת ערבApsara Dance Show""– מופע קמרי מסורתי. המופע הוא מופע דרמה המוצג בצורת ריקוד מסורתית.

לינה בסיאם ריפ.

 

יום 67 אנגקור – קולומבו

לאחר ארוחת הבוקר נמשיך את סיורינו במקדשים. נצא לשייט באגם טונלה סאפ (Tonle Sap) ונצפה בדרך החיים של התושבים לאורך הנהר. לאחר מכן, נבקר בשוק המקומי בעיר. אחה"צ בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה וטיסה לקולומבו, בירתה של סרי לנקה. עם ההגעה, פגישה עם נציגנו העברה לבית המלון.

 

יום 68 קולומבו – בית המחסה לפילים- הברנה

לאחר ארוחת הבוקר ניסע לביקור באתר שובה הלב – בית המחסה לפילים יתומים בפינאוואלה. סכנת ההכחדה של הפיל דחפה את ממשלת סרי לנקה להקים בית יתומים לפיל האסיאתי בפינאוואלה במטרה לשמר את המין, ולעזור להם לחזור לבית גידולם הטבעי. בתחילת המאה ה-19 חיו באי כשלושים אלף פילים, אולם תוך מאה שנה הוכחדו כמעט כולם, כיום אוכלוסיית פילי הבר בסרי לנקה מונה כ-3000 פרטים. נתצפת על עדר הפילים שנהנים כמידי יום מרחצה יומית בנהר הסמוך. לאחר מכן, נמשיך בנסיעה להברנה, העברה למלון. ארוחת ערב במלון.

לינה בהברנה.

 

יום 69 הברנה- מצודת הסלע בסיגירייה- ספארי במינרייה- הברנה

לאחר ארוחת הבוקר, נסע לסיגירייה (Sigiriya) המרשימה, מצודה וגנים השוכנים בראש צוק בגובה של מאתיים מטר. זוהי מצודת ארמון וגן הממוקמת על סלע מרשים, ברום של 200 מטר מעל פני השטח. כ- 1200 מדרגות מובילות על פסגתו והאתר הוכרז כאתר מורשת עולמית. הקומפלקס המפואר נבנה במאה החמישית לספירה ושימש כביתו של המלך קסיאפה. במקום גנים, בריכות ומזרקות, גני מים, ציורי קיר וכמובן נופים נפלאים.
במקום נמצאים כ- 19 ציורי קיר של נשים חשופות חזה, שהשתמרו מתוך כ- 500 ציורי קיר, זוהי עדות מעניינת להתפתחות האמנות הבודהיסטית בסרי לנקה באלף הראשונה לספירה, מעל ציורי הקיר נוכל להתרשם מ" קיר המראות" המכיל דברי פרוזה ושירה. מפסגת המבצר תהנו מנוף מרשים ולאחר מכן, נסע חזרה להברנה ונהנה מטיול שכולל רכיבה על גבי פיל.

לאחר מכן נסיעה לפארק הלאומי של מינריה, לספארי ג'יפים. שמונה אחוזים משטחו של האי מוגדרים כאזורי טבע מוגנים, חלקם מוגדרים כשמורות אסורות לכניסת בני אדם, מקצתם הם פארקים לאומיים מתוירים, וחלקים מהם – שמורות טבע שגרים בתוכן זה לצד זה בעלי חיים ובני אדם.
מינרייה –  פארק לאומי שאזורי הביצה שלו מושכים מבעלי חיים רבים, בינהם פילים, עופות מים, דו חיים ופרפרים צבעוניים.

לאחר מכן נסיעה למלון, ללינה וארוחת ערב. לינה בהברנה.

 

יום 70 הברנה- מקדש הסלע בדאמבולה גני התבלינים במטאלה קאנדי, בירתה של השושלת הסינהאלית האחרונה   

לאחר ארוחת הבוקר נעצור לביקור במקדש הסלע בדאמבולה. חמש מערות חוברות ביניהן ליצירת המקדש המוזהב של דאמבולה שהוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. מקדש הסלע בנוי מחמש מערות ומקדשים. במערות ניתן למצוא פסלים וציורי קיר רבים. הפסלים ההינדיים הם מהמאה ה- 12 לספירה, וציורי הקיר, האחרונים שבהם הם מהמאה ה-18. הקירות הצבעוניים מכוסים בציורים ודמויות ססגוניות.נמשיך בנסיעה למטאלה, נבקר בגן התבלינים שבו סוגים רבים של צמחי תבלין, ונתוודע לתהליכי היצור שלהם.נמשיך בנסיעה לקנדי, העיר קנדי (Kandy), בירתה התרבותית של סרי לנקה. קנדי נמצאת במרחק של 115 קילומטר מצפון-מזרח לקולומבו, בגובה של 488 מטר מעל פני האדמה, באזור ההררי שבדרום מרכז המדינה. עם ההגעה, העברה למלון.

לאחר מכן נהנה מסיור קצר בעיר, כולל ביקור במקדש השן שבו נערך טקס פוג'ה לילי לכבודה של השן הקדושה, שאליו נוהרים עולי רגל, עוטי לבן, הנושאים פרחי לוטוס ויסמין ריחניים. לאחר מכן, נהנה ממופע מחול קנדיאני שהוא הרבה יותר מהופעת רקדנים. זהו טקס עתיק, שכולל בליעת אש והליכה על גחלים. לאחר המופע, נסיעה למלון וארוחת ערב. לינה בקאנדי.

 

יום 71 קאנדי – מטעי התה- הגנים הבוטניים – נוארה אלייה

לאחר ארוחת הבוקר ניסע מקאנדי לפרדנייה לביקור בגנים הבוטניים, נתרשם מהזנים השונים של העצים, הצמחים והפרחים הצבעוניים בגנים שבהם למעלה מ-5000 מיני עצים וצמחים. הגנים הוקמו ע"י מלך סינהלה והורחבו ע"י הבריטים. הסיור כולל גם את ביתן הסחלבים המרהיב.

לאחר מכן נמשיך בנסיעה לאורך דרך הררית וירוקה, לסיור בשדות התה, נבחין בקוטפות הטמיליות ובלבושן הצבעוני, במאה ה־19 הביאו הבריטים לסרי לנקה טמילים רבים ממדינת טמיל נאדו שבדרום הודו. הם הובאו כדי לעבוד במטעי הגומי ובשדות התה של ציילון הקולוניאלית, משום שהתושבים המקומיים סירבו לעבוד במטעים.. נבקר גם במפעל התה הציילוני שנחשב לתה המשובח ביותר בעולם, נצפה ונלמד על תהליך הגידול, ההפקה ועיבוד התה שהפכו את התה המקומי למותג בעל שם עולמי.

נמשיך בנסיעה לביקור בעיר נוארה אלייה, בתי לבנים אדומות, גנים מטופחים, מגרשי גולף, שעת תה מסורתית וערפל הם חלק מסימני ההיכר של בירת ארץ הגבעות. מהעיר ניתן להבחין בפסגת ההר הגבוה ביותר בסרי

לנקה – הר פידורוטלגלה (Piduratalagala). לאחר מכן, העברה למלון. ארוחת ערב במלון.לינה בנוארה אלייה.

 

יום 72 סוף העולם- יום טיול במישורי הורטון

מוקדם בבוקר, נסע לטיול במישורי הורטון, ולאחר שעתיים של הליכה נגיעה למקום בו נגמר הנוף ומתחתיו פעורה תהום עמוקה, נקודה זו זכתה לכינוי –  "סוף העולם". זהו אזור מקסים ומבודד שבו יערות עתיקים, שרכים ענקיים, וערפל לצד אגמים, עדרי איילים, נמרים ובעלי חיים נוספים. לאחר הסיור נסיעה חזרה למלון. זמן חופשי בנוארה אלייה. ארוחת ערב במלון. לינה בנוארה אלייה.

 

יום 73 נוארה אלייהחוף

לאחר ארוחת הבוקר, ניסע אל חופי סרי לנקה הזהובים, בין כפרים,אל מלון הממוקם על החוף.

עם ההגעה, תיהנו מזמן חופשי להתרגעות ופינוק…
ארוחת ערב במלון. לינה במלון החוף.

 

יום 74 חוף – באלאפטייה שיט מרהיב בנהר ובלגונה- חוף

לאחר ארוחת הבוקר נסיעה לבאלאפטייה ונצא לשייט בן שעה וחצי בנהר ובלגונה, נתרשם מחיי המקומיים והטבע המרשים באזור. לאחר מכן ניסע לביקור במדגרת צבי ים נדירים בעיירה קוסגודה. תושבי האזור אוספים את ביצי הצבים המוטלות על החוף והן עוברות בקיעה וגידול במדגרה עד אשר הצבים משוחררים בחזרה לים בגיל בגרות.

נמשיך בנסיעה לגאלה, זוהי עיר עתיקה יפהפייה, והוכרזה כאתר מורשת עולמית, הנמצאת בחצי אי קטן הסוגר על מפרץ גאלה שממזרח לו. עברה הקולוניאלי השתמר בצורה מופלאה במבנים רבים וכנסיות הולנדיות בתחומה, כאשר גולת הכותרת היא המבצר ההולנדי מ-1663 שהצליח לעמוד בפגעי הזמן. נסייר בעיר היפיפייה כולל ביקור במוזיאון העוסק בתקופת השלטון ההולנדי.

לינה במלון החוף.

 

יום 75 חוף- קולומבו

בוקר חופשי בחוף.בהמשך, נסיעה חזרה לקולומבו.

עם ההגעה, נצא לסיורים בקולומבו. זוהי עיר גדולה, סואנת ותוססת המשלבת גורדי שחקים עם בניינים קולוניאליים מימיה של סרי לנקה כמושבת כתר בריטית ומקדשים. נערוך סיור הכרות עם העיר ונקדיש גם זמן לקניות, נבקר בבזאר הצבעוני והמגוון שבו חנויות ודוכנים רבים.

ארוחת ערב במלון.

לינה בקולומבו.

 

יום 76 קולומבו – האיים המלדיבים

לאחר ארוחת הבוקר, בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה וטיסה למאלה. עם ההגעה, מפגש עם הנציג המקומי בדלפק החברה שילווה אתכם אל הסירה המהירה שתיקח אתכם אל המלון. ארוחת ערב במסעדה מקומית. לינה במלדיבים.

 

ימים 77-78 נופש (אחרון למסע) במלדיבים

הרפובליקה המלדיבית היא מדינה המורכבת מלמעלה מאלף איים

קטנטנים וממוקמת דרומית מערבית להודו, באוקיאנוס ההודי, בסמוך לקו המשווה. את רוב האיים ניתן להקיף בהליכה בכמה דקות ….

האיים המלדיביים הם התגשמותה שלפנטזיית הבריחה האולטימטיבית: חול לבן, ים צלול, עצי קוקוס, אתרי צלילה נפלאים,איים בודדים ושלווה אינסופית, עם בקתות נופש ומלונות מאובזרים ממש על פני המים. ימים חופשיים במלון.

 

ימים 79-80 מלדיבים – קולומבו – תל אביב

בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה וטיסה לקולומבו. משם תמשיכו בטיסה לתל אביב.

 

 

עוד בנושא
מטיילים ממליצים על מוסקט